Originally posted by Tommy777
Gustav:
Skal ikke uttale meg mer om KLM, jeg har aldri reist med dem. Jeg prøvde bare å forklare hvorfor KLM er billigere i økonomi, rett og slett fordi de tar en tomme vekk, noe som selvsagt blir mer ukomfortabelt for passasjerene. Den lille inchen betyr veldig mye, skillet for at en gjennomsnittlig person skal ha det komfortabelt.
Originally posted by LN-AFG
SAS har grei benplass på A340, men sitteputen er hard, og setet har en lett nedoverbøyd sittepute, slik at en føler en glir ut av setet.
Det gjør i hvertfall min rygg helt stiv og støl etter en tur over dammen.
Recaro setene SAS hadde i 767'ene og fortsatt gjerne har i MD-80 maskinene, er noe av det bedre en finner på Monkey class, har faktisk klart å sovne i de stolene, noe jeg aldri klarer ombord i SAS A330/340 og jeg har også reist Business class, uten å være spesielt imponert over sittekomforten.ld
Originally posted by gustavf
Gustav:
Skal ikke uttale meg mer om KLM, jeg har aldri reist med dem. Jeg prøvde bare å forklare hvorfor KLM er billigere i økonomi, rett og slett fordi de tar en tomme vekk, noe som selvsagt blir mer ukomfortabelt for passasjerene. Den lille inchen betyr veldig mye, skillet for at en gjennomsnittlig person skal ha det komfortabelt.
Jeg trodde SAS også hadde 32".
Det kan, forøvrig, virke som du sammenligner epler og bananer. Din erfaring med SAS economy extra/business virker ikke som noe spesielt relevant sammenligningsgrunnlag for KLM sine 747, som du bare treffer på noen få av rutene til USA.
Originally posted by EB
Setene bak gardinen på SAS A340 var det ikke noe å utsette på... Men nå hadde jeg blitt advart lenge her på forumet og "gruet" meg nesten til 9 timer i setene... Sov i 5 av timene - så jeg merket ikke noe galt...
For å gjøre det enkelt: om prisen var akkurat det samme, hadde du valgt KL eller SK?? Tenkte det, ja... Det er kun en grunn til å velge KL: Pris
Originally posted by gustavf
Gustav:
Jeg trodde SAS også hadde 32".
Det kan, forøvrig, virke som du sammenligner epler og bananer. Din erfaring med SAS economy extra/business virker ikke som noe spesielt relevant sammenligningsgrunnlag for KLM sine 747, som du bare treffer på noen få av rutene til USA.
Jeg har ikke helt oversikt over hvilket materiell KL bruker på USA, men jeg vet at de bruker 747 på både LAX og ORD, 777 på JFK.
Så vidt jeg vet, er det kun 330en til KL som de akkurat har tatt levering av og kun har veldig få av, som ikke har 31" legroom i økonomi klasse. 777 en har jo idiotiske 3+3+3 oppsett. MD 11 er jo et vakkert fly fra utsiden, men de stapper alikevel inn rekordmange pax på et rutefly.
For å gjøre det enkelt: om prisen var akkurat det samme, hadde du valgt KL eller SK?? Tenkte det, ja... Det er kun en grunn til å velge KL: Pris
Originally posted by GFL
Tommy777: For deg som flyr bare biz, skjønner jeg du vil ha kvalitet.
Men en pitch på 32 eller 31 er ikke en stor forskjell egentlig for en helt vanlig person for meg på 1.86. Jeg har greid en buss mellom Oslo-Trondheim til 49 kr, men dårligere pitch enn Norwegian. KLM slår SAS på pris, men raskeste flytid til ORD fra Oslo er 12t 35min..og det er ikke SAS...guess who? Men det var et tilfeldig eksempel...
Og at SAS er dyrere, er vel enkelt og greit at de har høyere utgifter enn NWA og KLM?
Dessverre er det synd at US ikke kommer til OSL med første, men før eller siden kommer det et selskap til fra USA. Hadde det vært US, kunne SAS hvertfall fått litt ut av det![]()
Tror CO ble glade for det.Originally posted by sk931
Back to topic.
USAir kommer ikke til OSL i denne omgang.....Vælger blandet andet Athen
istedet
Hilsen
Ole
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.