Obs rykte ! US på gång till OSL

Re: Obs rykte ! US på gång till OSL

Originally posted by Tommy777

Vel, det kommer jo først og fremst av the KLM way: Stapp sinnsykt mange seter inn i flyene og ta ut masse business class seter. Mange seter og veldig ukomfortabelt, gir billigere priser:

Jumbo ala KLM

Både SAS, NWA og KLM har vel 32" seat pitch med 2-4-2 konfigurasjon på sine A330? Riktignok kan du komme borti noe 747 med 31" hos KLM. Hvor mange business class-seter som er ombord er jo forholdsvis lite interessant for de som oppholder seg lengre bak.

Og for å holde oss til US, så har de i følge SeatGuru 31" på sine 757 og 32" på 767.

Stortrivdes på forgjengeren Piedmonts 767 fra Charlotte til London Gatwick i 1988...kommer helt sikkert til å prøve en US rute fra OSL...eller STO!!!

Uansett etter mange KL turer i senere tid. En sitter godt på de 31 " som riktignok ikke er det beste. Sjekker man inn 30 timer før kan en velge å vrake i gode seter.

For rettferdighetens skyld, i følge Seatguru har CO 31 " på 757 og 777, BA det samme på sine 744 og 777, LH 31" på A346.

KL har jo et helt annet konsept enn alle andre, få C-klasse seter og veldig mange Y.
Slipper da å upgrade hele tiden for å fylle opp flyet. Kan umulig være god butikk. Det gjør jo SK meget ofte. Flott for oss kunder , riktignok.

Beste over dammen på monkey er jo UA hvis en er Star sølv eller høyere. Flott plass på
deres Economy Plus med 35-36 ".

AC er jo meget bra også.

Originally posted by Hurum

Tviler sterkt på at OSL gir utenlandske selskap noen særlige gode avtaler.....litt unorskt å gi gode avtaler. Her er det avgifter som teller...hehe

Hvis det er tilfældet så tror jeg ikke du skal regne med at se mange nye interkontinentale ruter fra OSL - i dag så koster det at få nye selskaber til en lufthavn. Der er heftig kamp om at få del i den kraftige ekspansion som de amerikanske selskaber pt. er i gang med over atlanten - og hvis de ikke kan få en god aftale et sted går de bare et andet sted hen...

I det store billede er de fleste selskaber i dag meget fokuserede på incentives og det må lufthavnene handle ud fra. Det ville derfor undre mig meget hvis det ikke også er noget som OSL arbejder med.

Tror som sagt ikke at OSL gir dem noen GODE avtaler.......eller så hadde det kanskje vært flere selskaper på OSL allerede....men dem får selvsagt en avtale.

Så ligger man jo som man har redt... OSL er et niche marked og hvis man samtidig ikke vil give gode rabatter, ja så er det svært...

Han tror da, så det er ikke sikkert han har rett ;) OSL opererer vel som andre flyplasser...

Skulle tro SAS var litt smarte , og kunne samarbeide med et selskap som har riktig utstyr...her ved 757

Jeg går stortsett etter pris, siden jeg ikke har så høye krav til luksus og servering når jeg flyr :rolleyes:

Originally posted by GFL

Han tror da, så det er ikke sikkert han har rett ;) OSL opererer vel som andre flyplasser...

Det er det jeg siger - det skulle undre mig meget hvis ikke OSL tilbyder gode incentives til nye selskaber der starter trafik. Alt andet ville være tåbeligt!

Originally posted by PP

Originally posted by GFL

Det er det jeg siger - det skulle undre mig meget hvis ikke OSL tilbyder gode incentives til nye selskaber der starter trafik. Alt andet ville være tåbeligt!

Da er hvertfall vi enige om det!

Originally posted by GFL

Skulle tro SAS var litt smarte , og kunne samarbeide med et selskap som har riktig utstyr...her ved 757

Jeg går stortsett etter pris, siden jeg ikke har så høye krav til luksus og servering når jeg flyr :rolleyes:

Takk :wink

Originally posted by GFL

Originally posted by PP

Originally posted by GFL

Da er hvertfall vi enige om det!

Ja det er godt!

Hva kan evt slike avtaler inneholde? En kan vel ikke redusere statlige avgifter etc, Hva annet kan f.eks OSL tilby av goder for å tiltrekke seg nye selskaper/ruter? Dette er vel en balansegang.

Hva kan evt slike avtaler inneholde? En kan vel ikke redusere statlige avgifter etc, Hva annet kan f.eks OSL tilby av goder for å tiltrekke seg nye selskaper/ruter? Dette er vel en balansegang.

For den kreative er det sikkert mange løsninger. CPH har lovet China Air Cargo et avgiftstak (eller avgiftsloft som danskene kaller det), der man ikke betaler avgift på vekt over 200 tonn.

Originally posted by PP

Merkelig at ikke "pp" har kommentert at dette aldri vil skje fra OSL noen gang.....:p

..og hvorfor skulle jeg det om jeg må have lov at spørge? Jeg tror ofte du læser ting i mine indlæg som ikke står der! Jeg har intet specifikt mod OSL, men har selvfølgelig ikke samme syn som de fantaster og andet godtfolk der ser uendeligt potentiale i OSL hvad angår interkontinentale ruter.

Potentialet i Skandinavien er begrænset - det gælder både ARN. CPH og OSL - og som regel er der behov for en hub i den ene eller anden ende for at det giver mening. Meget få interkontinantale ruter fra Skandinavien kan leve på O&D trafik.
Nå er det vel ingen av oss som ønsker litt flere intercontinentale destinasjoner fra OSL, som mener at det er et uendelig potensiale for den type trafikk! Det de fleste av oss mener er at det er marked for EN rute til Sør Asia, fortrinnsvis Bangkok, og kanskje en destinasjon til i USA, jeg ser ikke på det som noen uendelig stor ekspansasjon....

Vet inte vilka stimulasåtgärder OSL ägnar sig åt, men på LFVs hemsida finns uppgifter vilka rabatterna som tillämpas på deras flygplatser. LFV har tydligen skyldighet att redovisa vad dessa rabatter innebär i detalj (antagligen för att man är ett statligt affärsverk).

Incentive-programmet gällande Arlanda medför rejäla rabatter på passageraravgifter och start- och landningsavgifter. Mer här:

http://www.lfv.se/upload/Flygplatser/Arlanda/PDF/Incentive.pdf

Originally posted by Desk pilot

For den kreative er det sikkert mange løsninger. CPH har lovet China Air Cargo et avgiftstak (eller avgiftsloft som danskene kaller det), der man ikke betaler avgift på vekt over 200 tonn.

Det skal bemærkes at denne rabat er gældende for alle fragtselskaber på CPH - ikke kun Air China Cargo, men også Singapore og Korean som allerede flyver på CPH.

Omkring mulighederne for at give rabat på passagertrafik er følgende angivet i takstregulativet for CPH:

§ 15 Københavns Lufthavne A/S kan give dispensationer fra takstregulativet i tilfælde, hvor det ikke er af principiel eller større økonomisk betydning, eller hvor lufthavnsselskabet finder en midlertidig afgiftsnedsættelse begrundet i forretningsmæssige hensyn.

Originally posted by PP

Merkelig at ikke "pp" har kommentert at dette aldri vil skje fra OSL noen gang.....:p

..og hvorfor skulle jeg det om jeg må have lov at spørge? Jeg tror ofte du læser ting i mine indlæg som ikke står der! Jeg har intet specifikt mod OSL, men har selvfølgelig ikke samme syn som de fantaster og andet godtfolk der ser uendeligt potentiale i OSL hvad angår interkontinentale ruter.

Potentialet i Skandinavien er begrænset - det gælder både ARN. CPH og OSL - og som regel er der behov for en hub i den ene eller anden ende for at det giver mening. Meget få interkontinantale ruter fra Skandinavien kan leve på O&D trafik.

Du har tydeligvis store vansker med å se ironien som ofte blir blir brukt i Norge.
Skulle jo være en kjent kommentar :lol:

Samtidig som andre ikke skjønner seg på dansk ironi :lol

Allt i fra 0 - Null Avgifter via all Markedsfoering betalt til garanti i form av Cash for x-antall seter.....lokalt eksempel: LH i PDX (Portland Oregon)

- Fremdeles 0 avgifter.
- Port of Portland har 2 Personer paa heltid som kun jobber med LH Markedsfoering.
- Garantert Salg pr. aar USD 10 Millioner! (dette er vel siste aaret med denne garantien)
- Port of Portland betaler Limousin fra Seattle omraadet for Business Class passasjerer (dette er ikke videre vellykket)

Back