Obs rykte ! US på gång till OSL

Re: Obs rykte ! US på gång till OSL

Jo, men den kommentaren fra US ser jeg på som så åpen at den tilsvarer ingen kommentar. Dessuten er en hvit løgn nødvendig i ny og ne, og det er langt verre (og straffbart) å fortelle kurssensitiv informasjon til en enkelt person utenfor selskapet enn å ikke fortelle sannheten til pressen

Originally posted by Chainly

Men US Airways på ARN.. har denne ruten stoppet for vinteren? Prøvde et kjapt søk på nettsiden dems og fant lite, også fant jeg dette bilde med en noe udefinerbar remark på..

Eller er det jeg som er ute på landet...

Hvor du er vet jeg ikke, men det var en sommerrute, og jeg tror det står lengre opp i tråden her og.

Originally posted by Hurum

Merkelig at ikke "pp" har kommentert at dette aldri vil skje fra OSL noen gang.....:p

..og hvorfor skulle jeg det om jeg må have lov at spørge? Jeg tror ofte du læser ting i mine indlæg som ikke står der! Jeg har intet specifikt mod OSL, men har selvfølgelig ikke samme syn som de fantaster og andet godtfolk der ser uendeligt potentiale i OSL hvad angår interkontinentale ruter.

Potentialet i Skandinavien er begrænset - det gælder både ARN. CPH og OSL - og som regel er der behov for en hub i den ene eller anden ende for at det giver mening. Meget få interkontinantale ruter fra Skandinavien kan leve på O&D trafik.

Originally posted by Thomas

Nevnte kun de destinasjonene jeg merker "går igjen", men folk reiser til de mest rare plasser i Statene; "Walla Walla Regional" i Washington State f.eks.

Vin ! Walla Walla er inngangs porten til et av de "up and coming" vindistriktene paa vedrensbasis....

Originally posted by PP

Merkelig at ikke "pp" har kommentert at dette aldri vil skje fra OSL noen gang.....:p

..og hvorfor skulle jeg det om jeg må have lov at spørge? Jeg tror ofte du læser ting i mine indlæg som ikke står der! Jeg har intet specifikt mod OSL, men har selvfølgelig ikke samme syn som de fantaster og andet godtfolk der ser uendeligt potentiale i OSL hvad angår interkontinentale ruter.

Potentialet i Skandinavien er begrænset - det gælder både ARN. CPH og OSL - og som regel er der behov for en hub i den ene eller anden ende for at det giver mening. Meget få interkontinantale ruter fra Skandinavien kan leve på O&D trafik.

Du har tydeligvis store vansker med å se ironien som ofte blir blir brukt i Norge.
Skulle jo være en kjent kommentar :lol:

Originally posted by PP

Du har tydeligvis store vansker med å se ironien som ofte blir blir brukt i Norge.

:lol: :lol: :lol:

Originally posted by PP

Nej det jeg har vanskeligt ved at se er om dine indlæg rent faktisk er skrevet i et ønske om at være i ironisk eller det i større grad drejer sig om mindreværdskomplekser... ;)

Men nok om det - hvis US kommer til OSL kan et samarbejde med SAS ikke udelukkes. Formentlig ikke codeshare men interlining. Hvad jeg hører er det langt om længe gået op for SAS at det ikke er vejen frem at blokere for interline aftaler med nye selskaber som går ind på det skandinaviske marked. Det skulle give flere muligheder for andre *A selskaber - bl.a. betyder det ay AC igen kigger på YYZ-CPH.

Barn .. hold dere til saken!

Tror ikke US vil faa mye samarbeide fra SAS. Etter hva jeg hoerer, var ikke SAS spesielt happy med at de aapnet ARN, saa jeg tror neppe de heiser flagget (annet enn kanskje ett med doedninghode) hvis US aapner OSL ogsaa .. eller CPH.

Originally posted by LN-MOW

Tror ikke US vil faa mye samarbeide fra SAS. Etter hva jeg hoerer, var ikke SAS spesielt happy med at de aapnet ARN, saa jeg tror neppe de heiser flagget (annet enn kanskje ett med doedninghode) hvis US aapner OSL ogsaa .. eller CPH.

Som sagt ser det ud til at et holdningsskifte er i gang hos SAS - de vil næppe juble over US på OSL eller CPH, men der ser ud at man langt om lange har forstået at det er bedre at samarbejde når det endelig skal være, end at blokkere for al samarbejde - dette er "Straight from the horse's mouth".

Af den grund skulle SK også selv have indgået interline aftale med EK, der træder i kraft når de åbner DXB-CPH.

Originally posted by LN-MOW

SAS har inget samarbete med US på ARN tyvärr.

Nye linjer på OSL er jo alltid kjærkomment, uansett om det er SAS eller ei. Tror nok at det kanskje er smart å velge en annen destinasjon enn dem som allerede finnes.

Har fra MEGET seriøse kilder at SK er fly forbannet på US og overhodet ikke er interessert i å samarbeide med dem.

Sendte en e-post vedr. denne saken til et par SAS intercont sjefer. De liker det overhodet ikke.

Så glem SGS som handler på en evt OSL satsing

Originally posted by Tommy777

Har fra MEGET seriøse kilder at SK er fly forbannet på US og overhodet ikke er interessert i å samarbeide med dem.

Sendte en e-post vedr. denne saken til et par SAS intercont sjefer. De liker det overhodet ikke.

SAS kan da ikke være forbannet på at andre flyselskaper kommer inn og flyr på flyplasser de overhodet ikke flyr intercontinetalt fra, SAS har da valgt selv å legge ned all intercontinental virksomhet fra OSL.

Det kommer tilsyneladende an på hvem man snakker med i systemet.

Men nu har jeg heller ikke for nyligt hørt specifikt omkring US - ved dog som du også nævner at der var stor utilfredshed omkring US' indtog på ARN.

Det jeg har hørt handler mere om Air Canada og andre selskaber i *A. Problemet med US er formentlig at PHL ligger for tæt på det destinationsudbud SK selv kan tilbyde på østkysten.

En anden ting som formentlig ikke huer SK er de markedsmæssige vilkår som US har fået forhandlet sig frem til. US er et selskab som har meget fokus på incentives i forbindelse med deres valg af nye destinationer og de har vist fået en ganske god pakke på ARN. Kommer de til OSL eller CPH så kræver det også en god aftale som er gunstig for US.

CPH er på jagt efter flere amerikanske selskaber (de vil vist gerne op på 4-5 i alt ink. AC), men holdningen er at guld også kan købes for dyrt. CPH har allerede i den seneste tid smidt rigtig penge efter Emirates for at få dem til byen...

Så vi må se om OSL har været villig til at punge ud og give en aftale som US anser som gunstig - men det vil den nærmeste tid formentlig vise...

Slapp av, de kommer nok ikke de heller til OSL slik som Thai sa de skulle bl.a. :(
MEN, jeg liker rykter jeg også da. :wink

Airbus 330. :smile2

Kan du sende en mail til de luringene å spørre hvorfor KLM banker de på priser de til USA? Jeg blir nesten flau av å være fra skandinavia når det største selskapet her, ikke greier å matche prisene som kommer fra KLM.

Men jeg er av de som er ute etter de billigste prisene, men vil helst fly et selskap som kommer fra mitt hjemland ;)

Tviler sterkt på at OSL gir utenlandske selskap noen særlige gode avtaler.....litt unorskt å gi gode avtaler. Her er det avgifter som teller...hehe

Kan du sende en mail til de luringene å spørre hvorfor KLM banker de på priser de til USA? Jeg blir nesten flau av å være fra skandinavia når det største selskapet her, ikke greier å matche prisene som kommer fra KLM.

Men jeg er av de som er ute etter de billigste prisene, men vil helst fly et selskap som kommer fra mitt hjemland ;)

Vel, det kommer jo først og fremst av the KLM way: Stapp sinnsykt mange seter inn i flyene og ta ut masse business class seter. Mange seter og veldig ukomfortabelt, gir billigere priser:

Jumbo ala KLM

Man får vel ofte det man betaler for? KLM over dammen en gang, og håper jeg slipper flere ganger...

Dessuten er jo direkteruter som regel dyrere enn de med mellomlanding, nettopp fordi folk er villige til å betale med for å slippe den kjipe mellomlandingen (de færreste er flyfreaker og liker 2 timer på en storflyplass i Europa)

Har sendt dette ryktet til en stabel med folk jeg kjenner på høyt nivå i SAS. Kan fortelle at det har vært intenst telefonkontakt mellom SK og US de siste dagene :colgate: :colgate:

US sier at de har ingen slike planer :)

Vi får se...

Back