• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Obs, pass på utløpsdato, Eurobonus

Klette

ScanFlyer Blue
Obs, pass på utløpsdato, Eurobonus

Hei,

Igår ringte en oppgitt kollega av meg, han beklaget seg:

"Jævla SAS, de slurpet 500 000 poeng fra kontoen min"

Dette grunnet utløpsdato... Veldig klønete, men pass på !

Re: Obs , pass på utløpsdato, Eurobonus !!!

Litt dumt kanskje, men ikke mye sympati å hente fra min side her. Antall poeng som utløper (og når) er faktisk en av de tingene som man lett ser fra Eurobonus-sidene.

Hm, hvis 500.000 forsvinner i et jafs, så må han vel tjent 500.000 i et år? I tilleg dette å følge med...:rolleyes:

Hm, hvis 500.000 forsvinner i et jafs, så må han vel tjent 500.000 i et år? I tilleg dette å følge med...:rolleyes:

Sikkert en Pandion.. eller rett og slett en fantasifigur?

Det gikk nok ikke i et jafs, men tok tid før han merket noe til det...
En rotete fyr dette her... Han skylder på at han ikke har giddet reise på ferie, for han reiser så mye i jobben...

Da betyr det vel heller ikke så mye at han tapte poengene ;)

Åh... lærer, lærer... Jeg har sympati. Når man ikke er points-nerd så er det mange regler det ikke er så lett å sortere.

Det er mange rundt om som "samler poeng til pensjonisttilværelsen". Jeg prøver å si til alle at det er rimelig risky business.

Det er derfor poeng er til for å brukes. De har absolutt ingen verdi i seg selv før de omsettes i reiser, hotellopphold, leiebil etc. Har jeg spart opp nok poeng til å ta en tur til et sted jeg ønsker å besøke så bruker jeg likegodt de poengene. At det er vanskelig å ha oversikt over utløpsdato skjønner jeg ikke helt. Kanskje hvis man aldri logger seg inn på eurobonussidene. KLM sender forresten ut epost når det nærmer seg utløpsdato. Det er jo en fair praksis synes jeg, vet ikke om SAS gjør det samme?

KLM sender forresten ut epost når det nærmer seg utløpsdato. Det er jo en fair praksis synes jeg, vet ikke om SAS gjør det samme?

Hos AF/KLM er det ingen utløpsdato på poenegene, så lenge man reiser med en kvalifiserende flygning innen 20 mnd siden sist.

Håk:)n

Re: Obs , pass på utløpsdato, Eurobonus

Det är ju väldigt tydligt när man loggar in på sin Eurobonus sida hur många poäng som går ut vid en viss tidpunkt.

Det er jo en fair praksis synes jeg, vet ikke om SAS gjør det samme?

Tror ikke SAS gjør det, men de sender ut point-statements hvor det nesten øverst står hvor mye poeng og når de løper ut.

Noe annet er om man ikke føler at man får brukt poengene til noe, men da må man kanskje ta seg litt sammen og finne på noe.

En jeg kjenner "mistet" nettopp 100.000 poeng som ikke skal gå ut for om par år, så det er nok bare krøll i systemet til SAS(hvertfall i dette tilfellet).

Hos AF/KLM er det ingen utløpsdato på poenegene, så lenge man reiser med en kvalifiserende flygning innen 20 mnd siden sist.

Håk:)n

Gratulerer. Slik er det hos de aller fleste selskaper. Delta har ingen expiration. Det er relativt faa som har saapass rektale regler som det SAS har

han har full mulighet å følge med på poengsaldo og evt poeng som går ut via både sas.no og det han får på mail fra SAS.

Dette med poeng gyldighets tid står også klart i medlemsbetingelsene. om han ikke har tatt noe ansvar å følge med på dette.. his loss, ingen sympati å hente da gett..

Re: Obs, pass på utløpsdato, Eurobonus

Selv jeg som EB nybegynner får med meg dette ;) Stadige mail med poengsaldo og utløpsdato! Her synes jeg faktisk SAS er relativt ryddige når de først skal ha en foreldelsesfrist på poengene sine!

Selv jeg som EB nybegynner får med meg dette ;) Stadige mail med poengsaldo og utløpsdato! Her synes jeg faktisk SAS er relativt ryddige når de først skal ha en foreldelsesfrist på poengene sine!

Helt enig. Man skal være ganske ignorant for at overse point der udløber. Det er vel absolut en af de mest tydelige ting ved EB. Og man får mange reminders pr. mail i god tid. Hvis man ikke vil læse de mail man modtager, så har jeg svært ved at have medlidenhed.

Og man får mange reminders pr. mail i god tid. Hvis man ikke vil læse de mail man modtager, så har jeg svært ved at have medlidenhed.

Akkurat der er jeg ikke enig, det står null, niks og nada om utløpsdato på poeng i mailene fra SAS. Hvertfall de jeg har fått. Her er kopi av siste mail fra EB før utløp på en del poeng.

Attachments

• sas-eb.png
    sas-eb.png
    154.1 KB · Views: 1,100

Står på min mail ihvertfall....

Attachments

• Skjermbilde 2012-10-28 kl. 14.48.13.png
    Skjermbilde 2012-10-28 kl. 14.48.13.png
    75 KB · Views: 1,082

Står på min mail ihvertfall....

Se det, ja. Det er forskjell på folk. Uansett - de kunne godt sendt en separat mail med en "warning" om poeng som utløper så man slipper å åpne alt av nyhetsbrev m.v.

Back