Obamabesøket.

Status
Not open for further replies.
Re: Obama besøket.

Jeg stod rett sør for vollen i 99 da Clinton landet(på en vei inn mot rullebanen som er stengt nå) Og der var vi ganske mange, ingen som nektet oss å stå der, håper ikke det blir noe strengere nå. :-) Har tatt meg fri 10 des. :-) Men galaxy`n kommer vel en dag eller to før... :-)
Veien vi stod på i 99 var inn forbi sundt, og videre inn mot rullebanen. Savner den plassen.

Jeg stod rett sør for vollen i 99 da Clinton landet(på en vei inn mot rullebanen som er stengt nå) Og der var vi ganske mange, ingen som nektet oss å stå der, håper ikke det blir noe strengere nå. :-) Har tatt meg fri 10 des. :-) Men galaxy`n kommer vel en dag eller to før... :-)
Veien vi stod på i 99 var inn forbi sundt, og videre inn mot rullebanen. Savner den plassen.

Synd den plassen ved Sundt hangaren havnet innenfor rød sone. :(
Vi i NSFF er i kontakt med OSL og Politiet, men det ser ikke lovende ut akkurat.
Det blir MEGET strengt har vi fått beskjed om, og slik det ser ut nå blir det totalt stengt ved vestre bane for allmenheten. :headbang
Men ikke noe er bestemt ennå, og vi er i fortsatt dialog med myndighetene.
Følg med her på forumet og våre side www.flyspotter.net for mere info etterhvert.

Er det noen som vet hvordan det vil bli på innsiden av gjerdet? Vil vi som har kort kunne ferdes litt rundt?

Re: Obamabesøket.

Er helt ulogisk at han skal være i Oslo lengre enn han må. Første han skal gjøre i Oslo er klokken 13.00.
Så det er nok ikke noe problem at han kan komme 9ene.
Mats

Sannsynligvis vil du kunne ferdes normalt i de områdene du 'må' være for å gjøre jobben din, men regn med hyppige ID-sjekker og mer politiaktivitet enn vanlig.

Bare de ikke sperrer noe for oss som kommer langveisfra for å se på dette sirkuset , så er alt greit (DY521 og DY544 på meg)

Jeg vil vel tro at eventuelle sperringer gjelder for alle, uansett hvor man kommer fra.

Dette er noe NSFF arbeider med, det må trolig påregnes at vollen og muligens gjerdene rundt GA-Terminal blir avstengt i timen rundt landingen av selve flyet slik det ser ut nå...men dette er ikke helt avklart enda og mer informasjon vil bli gjort kjent når de har tatt endelige bestemmelser. Her må det bare smøres med tålmodighet....

Dette er noe NSFF arbeider med, det må trolig påregnes at vollen og muligens gjerdene rundt GA-Terminal blir avstengt i timen rundt landingen av selve flyet slik det ser ut nå...men dette er ikke helt avklart enda og mer informasjon vil bli gjort kjent når de har tatt endelige bestemmelser. Her må det bare smøres med tålmodighet....

Supert.. Dette er ALT vi ber om!

Fra vollen får man jo gode foto muligheter for militia hvor de fleste fartøyene kommer til og parkere?

Men tenker vollen blir åpnet etter på hvis den ev. blir stengt noe jeg krysser fingrene for at den ikke gjør.

Vi får vente og se. Stå på NSFF!

Der stod det jo ikke så veldig mye av interesse. Man bør ikke ta bilde?? Hva skjer om man gjør det.? Blir neppe skutt av den grunn.

Jeg håper virkelig ikke han kommer 9. des og lager kaos med avgangstidene..
Er nokså avhengig av at TG flighten til BKK er on-time for å rekke flighten videre til HKG!

Jeg føler det også slik at allmennheten her i Norge alltid skal holdes unna når noe skjer. Begivenhetene skal alltid være 100% forbeholdt de med flotte og viktige stillinger.

Hadde det ikke vært bedre å ha et åpent område, kanskje med vakt, hvor folk kan få stå og ta bilder? Da slipper man muligheten for at folk på egen hånd snuser rundt flyplassen og prøver å finne et egnet sted.

Jeg håper virkelig ikke han kommer 9. des og lager kaos med avgangstidene..
Er nokså avhengig av at TG flighten til BKK er on-time for å rekke flighten videre til HKG!

Fra osl.no

Vi forventer ikke kaos
10. november 2009 kl. 16:10 Av Oslo Lufthavn AS

I forbindelse med Nobels fredsprisutdeling torsdag 10. desember vil President Barack Obama besøke Oslo. Det spekuleres nå i flere sammenhenger om hvilke konsekvenser dette kan få for trafikkavviklingen ved Oslo Lufthavn.
Oslo Lufthavn AS (OSL) samarbeider nært med Politi og Utenriksdepartement om hvilken innvirkning besøket vil få på driften ved flyplassen. I følge Politiet vil de gjøre alt de kan for at de reisende i minst mulig grad skal påvirkes av besøket.

Vi ber likevel passasjerene ta høyde for at det kan forekomme noen forsinkelser ved Oslo Lufthavn rundt Obamas ankomst og avreise.

Status
Not open for further replies.
Back