Obamabesøket.

Status
Not open for further replies.
Re: Obama besøket.

Jeg er så naiv og dum at jeg synes at det er litt stas at verdens viktigste mann kommer å besøker denne lille grå hovedstaden vår, jeg! Dessuten er jeg imponert over en del han har gjort, og mye han har sagt. Bl.a. talen hans i Egypt. Men jeg kommer nok ikke til å stille meg opp for å se verken flyene eller fyren.

Jeg skal brenne løs mot Secret Service, President Obama og flyene hans........med kamera!

Her diskuteres det "flyfaglige" rundt besøket. Politikk kan gjerne diskuteres, men i korrekt fora (og det er alltså ikke her).

Mvh

Secret Ser... ehhhh Moderator.

Air Force One har vært på BGO da det var et NATO møte der for en del år siden. Fløy over den og har sett den fra luften.

Tør å påstå at AirForce 1 aldri har vært i BGO, men derimot denne :
1591772.jpg

Skal man være veldig nøye har ikke Air Force One vært noe sted med mindre den sittende amerikanske presidenten har vært der samtidig, Air Force One er et callsign, ikke et bestemt fly. :)

Unngå flyreiser denne dagen
Det være temmelig smart å unngå flyreiser til Gardermoen den 10. desember. Det er nemlig denne dagen Nobelpris-vinner og USA-president Barack Obama ankommer Gardermoen lufthavn.

Og selv om politiet håper på minimalt med forsinkelser, så kan presidentbesøket by på store utfordringer i flytrafikken.

- Det kan være på helt bestemte tider nært opp til ankomst og avreise at det kan bli problematisk. Har man et veldig strengt skjema bør man vurdere alternativer. Men vi vil forsøke etter beste evne å legge opp systemer og rutiner som gjør at reisende ikke blir berørt, sier stabsjef ved Romerike politidistrikt, Hans Holmgrunn.

http://www.nrk.no/nyheter/1.6852196

Husker 1. januar i år, da han skulle tilbake til Chicago fra juleferie i Kailua, Oahu med UA-charter. Vi var på Maui og ble kraftig forsinket til Honolulu grunnet dette.....:lol:

Vi forventer ikke kaos
I forbindelse med Nobels fredsprisutdeling torsdag 10. desember vil President Barack Obama besøke Oslo. Det spekuleres nå i flere sammenhenger om hvilke konsekvenser dette kan få for trafikkavviklingen ved Oslo Lufthavn.
Oslo Lufthavn AS (OSL) samarbeider nært med Politi og Utenriksdepartement om hvilken innvirkning besøket vil få på driften ved flyplassen. I følge Politiet vil de gjøre alt de kan for at de reisende i minst mulig grad skal påvirkes av besøket.

Vi ber likevel passasjerene ta høyde for at det kan forekomme noen forsinkelser ved Oslo Lufthavn rundt Obamas ankomst og avreise.
http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/_nyhetsarkiv?VI FORVENTER IKKE KAOS&id=181-102964

Hvor er den beste plassen å ta bilder når han Obama saken lander da? Eller blir hele OSL sperra? Noen som har noen tips??

Jeg har på min reiseplan å passere gjennom OSL på morgenkvisten denne dagen og liker overhode ikke tanken på forsinkelser som berører meg på grunn av denne mannen(Eller er det Jagland jeg skal skylde på?)
Noe forbannet tøv at man skal sperre luftrommet fordi Airforce One kommer.
Den får line opp i køen som alle andre , basta!

Jeg har på min reiseplan å passere gjennom OSL på morgenkvisten denne dagen og liker overhode ikke tanken på forsinkelser som berører meg på grunn av denne mannen(Eller er det Jagland jeg skal skylde på?)
Noe forbannet tøv at man skal sperre luftrommet fordi Airforce One kommer.
Den får line opp i køen som alle andre , basta!

Er redd du må påregne ikke bare forsinkelser, men noe nær det totale kaos...

I VG Helg i dag er det 8 sider info om AF1, bla endel om hva som følger med AF1 før og etter av transportfly, utstyr etc. Løp og kjøp :-)

Hvor er den beste plassen å ta bilder når han Obama saken lander da? Eller blir hele OSL sperra? Noen som har noen tips??

Vet ikke hva planen er denne gangen, men når Clinton var her, fikk vi ikke engang beundre AF1 fra GA-terminalen.
AF1 sto borte på flystasjonen.....:rolleyes:

Rakk å se den, men det tok ikke mange minuttene for en politipatrulje kom kjørende og blunket med lysene for å få alle til å fjerne seg.

Status
Not open for further replies.
Back