• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

O.T. Hotelltips i København

FBU 4EVER

ScanFlyer Dusty
O.T. Hotelltips i København

Vi er noen stykker som har fått bestilt bord på Ristorante Era Ora.Endelig.Nordeuropas desidert beste og dyreste italienske restaurant!:ITA Vi flyr ned på morgenen,spiser lunsj på "Sorgenfri" og middag på Era Ora.Første fly hjem dagen etter.

Har noen derute et godt forslag til hotell nær hovedbanegården:question:

Re: O.T. Hotelltips i København

Nu skriver du ikke noget om hvad prisniveau i havde tænkt jer - men et par stykker kan jeg da anbefale. Har haft familie som har boet disse steder og som kun har været tilfredse med servicen og kvaliteten.

Hotel The Square - på rådhuspladsen:
http://www.thesquare.dk/

Ellers er der First Hotel Vesterbro, som ligger på Vesterbrogade ikke ligger langt fra hovedbanegården:
http://www.firsthotels.dk/Vesterbro

Ellers er der også på Vesterbrogade et IBIS Hotel i den lidt billigere skala.

Et billig, men greit alternativ er CabInn, som ligger rett bak Tivoli.
Et billig, enkelt hotell, der rommene er utformet som skipslugarer.
Rene, enkle og OK rom, med bad og en liten TV, uten luksus forøvrig. Nesten nytt.
Fra rundt 500,-inkl. frokost.

;) VC-10

St. Petri og The Square er mine favoritter i København...

Takk for svar! Vi går nok for et billigere alternativ som CabInn vil jeg tro.Jeg har enda ikke vært under 3.300kr. etter et Era Ora besøk.Måltidet varer fra 1900 til 2300+ og siden vi tar første fly hjem dagen etter,så behøver ikke rommene hverken være store eller luksuriøse,og det betyr svært liten tid på rommene.Vi vil ikke legge for mange penger i overnattingen m.a.o.:)

Trodde at dere SAS gutter bare betalte en slikk og ingenting på Rad. SAS hotellene?

BF:question:

The Square..............nok et af Københavns bedste "value for money" hoteller. Ligger 5 min fra centralstationen (hovedbanegaarden) og lige ud til Rådhuspladsen. Et dobbeltværelse i weekenden ligger på ca. 1000,- kr inkl. breakfast (morgenmad på dansk, men det er vist nogen helt andet på norsk :rolleyes: ).

Grand Hotel ligger rett ved siden av hovedbanegården. Ikke noen luksus, men value for money, synes ihvertfall jeg.
Ellers har du jo et stort Scandic Hotel i nærheten også.

IMM

Prøv gjerne www.hotels.com

Der har jeg funnet mye bra priser på hotell!

BF:lightbulb

Originally posted by FBU 4EVER

Vi er noen stykker som har fått bestilt bord på Ristorante Era Ora.Endelig.Nordeuropas desidert beste og dyreste italienske restaurant!:ITA

Som en lille kuriositet kan det nævnes at Mick Jagger lørdag aften spiste på Era Ora - ja det er ikke et sted for alle og enhver...

Sist vi var i København bodde vi på Hotel Danmark i Vester Voldgate. Hotellet er forholdsvis rimelig, helt OK standard (sett bort i fra endel trafikkstøy i enkelte rom) og en ålreit frokost inkludert i romprisen. Hotellet ligger veldig sentralt, mellom Rådhusplassen og Nationalmuseet.

Edit: Og rommet ble bestilt via Hotels.com.

Iføgle en test på DinSide eller Forbruker.no var det denne siden som kom billigst ut mht overnatting i CPH (det var også min egen erfaring da jeg sjekket forleden) - ellers er Finn.no bra, for den søker på mange samtidig

http://www.visitcopenhagen.dk/

(og nå håper jeg at denne ble liggende som klikkbar link.. det funket for meg før..)

Era Ora kan ihvetfall anbefales som spisested. Var der med mamma og pappa for et par år tilbake og du bør glede deg til maten!

På dette link kan du finde hoteller fra 635 kr. pr. nat for et dobbeltrum.... Det er godt nok tæt på CPH, men det kunne jo være et alternativ når I skal flyve hjem tidligt. Det koster ca. 150 kroner i taxa fra city...

Der er også værelser på Absalon lige ved siden af Hovedbanegården til 785 kr. pr. dobbeltrum incl. bad Eller Clarion Mayfair (ved Hovedbanen), Opera (ved Kgs Nytorv/Nyyhavn) eller Selandia (ved Hovedbanen) til under 1.200 kr.

Billigt hotel i København

Hvis vi heller skal gå på hotellnavn, mener jeg at Marriott hotellet i sentrum er helt toppers. Men det koster jo litt da, men dere flykapteiner har jo en solid lønn! :colgate:

Hvis dere skal hjem med første fly er det kanskje praktisk å heller bo på Hilton vis a vis flyplassen?

BF:old

Da er rom book'et på CabInn City.Adressen bidro vel litt:Mitchellsgade=flynavn!:lol:

Det blir mitt fjerde besøk på Era Ora,så jeg vet hva jeg går til.Vi tar turen ene og alene for å spise der.De to siste gangene kom regningen på hhv. 3300DKR (alene) og 3600DKR (for to).Da jeg var der alene var det en flaske Barolo til 1500DKR som dro opp prisen.Siste gang hadde vi en 10-retters med vinmeny.1800DKR/pers.

Takk til alle som har bidratt med tips.Jeg skal ta en skål for dere 22/9!

Restaurantvalget stod jo ikke i stil til hotellvalget må jeg si. Tsk tsk!

På CabInn må du snu deg i døra og rygge inn. Så store er de rommene.

En annen italiensk restaurant i Køben som er sterkt å anbefale er La Buca, som ligger i Vanløse. Har vært der et par ganger og den er superb! (www.labuca.dk).
Her må du også bestille bord i godt tid da det er fullt hele tiden.

God tur! Vi er ikke misunnelige, bare så det er sagt!!

BF:rolleyes:

:colgate: Hm, dette er jo inspirerende lesning. Dyr og inspirerende lesning! :D Jeg får foreslå lunsj for min nye danske sjef der på torsdagen. Men da spørs det om firmaet vil spandre Cab Inn etterpå ! :lol:

Back