Dett er klynk til fakta kommer på bordet.
Bevis!
Hvorfor er de så i det mess de er i nu? og jeg køber ikke "det er alene ledelsens skyld"
Klynk, fakta ligger der, og de er refferert en rekke ganger. Bare å ta seg tid til å lese litt. PS kanskje ikke bare på dette forum.
Trenger du virkelig bevis for det?
Du skriver på Dansk og regner da med du er fra DK.
Om du ikke evner å se svaret på det,og etterspør bevis, så er jeg virkleig skremt. Et eksempel.
Når sist i Skandinavia ble en kollektivavtale bare kastet for å erstattes uten samtaler og forhandlinger? Noe SAS ville til å begynne med.
Nei, det er naturligvis fagforeningene sin skyld, ene og alene, at SAS er der de er.
En avtale krever jo ikke signaturer fra ledelse (ironi......)
Videre er det helt sikkert foreningene som presset gjennom at Spanair skulle kjøpes, at man skulle spionere (angivelig) på konkurenter, inngå ulovlig cargo samarbeid osv.
Det er også foreningene som har fremsatt krav om at det er behov for en administrasjon som var stort som et middels land.
Så selvfølgelig er det foreningene sin skyld at SAS sliter i dag.
Jeg som medlemm av en forening har heller ikke hatt lønnsvekst siden 2002, lønnskutt 3 ganger i samme periode, diettkutt på 15 prosent. Økt arbeidstiden min med 35 prosent, jobber flere helger en noen gang, osv osv.
Nå vil du sikkert si at det skulle bare mangle da avtalene tidligere var for gode.
Å vet du hva?, det var de. Derfor har foreningene gått med på dette,og dårligere og dårligere avtaler siden 2001.
Så ja, helt klart at det er foreningene sin skyld at SAS er på konkursens rand i dag.