Nytt stort SAS sparprogram

Status
Not open for further replies.
Vad är lägsta lönen för en ny styrman(F/O) i Norwegian? DY är ju SAS största konkurrent.
Ingår type rating fortfarande på SAS? DY betalar väl ingen type rating...
 
Vad är lägsta lönen för en ny styrman(F/O) i Norwegian? DY är ju SAS största konkurrent.
Ingår type rating fortfarande på SAS? DY betalar väl ingen type rating...
---
Du får nok ingen piloter som sender deg lønnstabellen i eget selskap som vedlegg, men jeg kan opplyse at startlønnen som FO i DY ligger langt over de nye betingelsene som dikteres som ny startlønn i SAS, og da er som kjent ikke DY lønnsledende akkurat...

Tally-Ho
 
---
Du får nok ingen piloter som sender deg lønnstabellen i eget selskap som vedlegg, men jeg kan opplyse at startlønnen som FO i DY ligger langt over de nye betingelsene som dikteres som ny startlønn i SAS, og da er som kjent ikke DY lønnsledende akkurat...

Tally-Ho

Det har vel vært dedattanter her inne som har hevdet at startlønnen for FO'er i DY lå på rundt 360-370.000,- når de fortsatt hyret inn på faste kontrakter. Dersom dette medfører riktighet så er det vel omtrent der SK nå legger seg (med 30.000 DKK per måned).
 
Jeg har fått oppgitt startlønn til 29.000 DKK pr måned ut fra CPH, om dette går gjennom.
Så marginalt høyere enn oppgitt ovenfor, men fremdeles skrekkelig dårlig i markedet.

Tally-Ho

Nei, startlønnen i CPH er nøyaktig den samme som Jostein skriver over. OG i Sverige - alle i lokal valuta.
 
Det virker som om SAS ledelsen har fremmet et sett med krav de selv ikke tror de får aksept for.

I mellomtiden har både SAS og myndighetene lagt omfattende planer for en styrt konkurs av SAS.

Blue 1 omtales stadig oftere som SAS Finland.

Kundene er bekymret og SAS ledelsen legger absolutt ingen olje på vannet på spørsmål om det er trygt og kjøpe SAS billetter fremover.

Ikke engang konsernsjefen vil gå god for at det er trygt:

http://www.na24.no/article3512415.ece

Dette ser stygt ut men det er mulig noen overspiller med vilje. Høyt spill har blitt bransjestandard i luftfarten de siste årene.
 
Forstår ikke hvorfor piloter er så paranoide for å oppgi lønnen sin. Ihvertfall ikke idag hvor man kan
sjekke likningen til nabo'n med ett par tastetrykk eller google inntekten til en tilfeldig pilots navn fra en avisartikkel.

W
 
Forstår ikke hvorfor piloter er så paranoide for å oppgi lønnen sin. Ihvertfall ikke idag hvor man kan
sjekke likningen til nabo'n med ett par tastetrykk eller google inntekten til en tilfeldig pilots navn fra en avisartikkel.

W

Etter hva man får av kommentarer her inne så hadde neppe vi andre heller flashet dette...
 
Forstår ikke hvorfor piloter er så paranoide for å oppgi lønnen sin. Ihvertfall ikke idag hvor man kan
sjekke likningen til nabo'n med ett par tastetrykk eller google inntekten til en tilfeldig pilots navn fra en avisartikkel.

W

Hva er din lønn? Jeg vil bare ha noe å sammenligne med.
 
Herregud, hva er lønnene?
Jeg sympatiserer med den lønnen på 30k i måneden men nå viser det seg at den er mye større?
Hvordan kan vi ta dere seriøse når det slenges ut usannheter hele tiden?

Snakke om å gjøre seg selv en bjørnetjeneste!.

Når jeg fløy for 20 år siden, var en 2P i SAS på ca 500-700k mens en 1P lå på 750-1250k i året!
BU lå 100-300k under fra 2P til 1P
 
Herregud, hva er lønnene?
Jeg sympatiserer med den lønnen på 30k i måneden men nå viser det seg at den er mye større?
Hvordan kan vi ta dere seriøse når det slenges ut usannheter hele tiden?

Snakke om å gjøre seg selv en bjørnetjeneste!.

Når jeg fløy for 20 år siden, var en 2P i SAS på ca 500-700k mens en 1P lå på 750-1250k i året!
BU lå 100-300k under fra 2P til 1P

Hva i all verden er det du babler om...?
 
Det virker som om SAS ledelsen har fremmet et sett med krav de selv ikke tror de får aksept for.

I mellomtiden har både SAS og myndighetene lagt omfattende planer for en styrt konkurs av SAS.

Blue 1 omtales stadig oftere som SAS Finland.

Kundene er bekymret og SAS ledelsen legger absolutt ingen olje på vannet på spørsmål om det er trygt og kjøpe SAS billetter fremover.

Ikke engang konsernsjefen vil gå god for at det er trygt:

http://www.na24.no/article3512415.ece

Dette ser stygt ut men det er mulig noen overspiller med vilje. Høyt spill har blitt bransjestandard i luftfarten de siste årene.

Vel, SAS har jo i praksis lagt ned PR/Markedsavdelingen nylig, ref ymse folk som gikk, så at de ikke håndterer dette noe annet enn å la media herje som de gjør er vel ingen overraskelse. Kansje et ultimatum som ikke kan nåes fordi det er for mange parter, og så en styrt konkurs er like greitt.

-A
 
Det virker som om SAS ledelsen har fremmet et sett med krav de selv ikke tror de får aksept for.

Hvis skrekk-tallene og vilkårene her stemmer så kan det jo se ut som de planlegger ett "nei"
og konkurs for så å starte med blanke ark. Det er nok den løsningen de alle parter er mest
tjent med - bortsett fra de eldste ansatte med mest opparbeidet pensjon.

W
 
Hvis skrekk-tallene og informasjonen her stemmer så kan det jo se ut som de planlegger ett "nei"
og konkurs for så å starte med blanke ark. Det er nok den løsningen de alle parter er mest
tjent med - bortsett fra de eldste ansatte med mest opparbeidet pensjon.

W

og kundene med bestilte billetter og oppfylte EB kontoer
 
Vad är lägsta lönen för en ny styrman(F/O) i Norwegian? DY är ju SAS största konkurrent.
Ingår type rating fortfarande på SAS? DY betalar väl ingen type rating...

Når DY ansatte fast var startlønnen for flygere med under 1500TT ca 360-370k, mens de over 1500TT fikk vel rundt 460-480k mener jeg. FO med betydelig erfaring fikk litt over 500k i startlønn
 
Hvis skrekk-tallene og vilkårene her stemmer så kan det jo se ut som de planlegger ett "nei"
og konkurs for så å starte med blanke ark. Det er nok den løsningen de alle parter er mest
tjent med - bortsett fra de eldste ansatte med mest opparbeidet pensjon.

W

Den samme mistanken har jeg fått.

Dog kan de jo i etterkant selge filmretighetene og bok på dette dramaet :)
 
Det mest påfallende er konsernsjefens uvilje til å forsikre kundene om at det er trygt å bestille SAS billetter.

Det er det samme som å si at det IKKE er trygt.

Slik opptreden fra den øverste sjef bidrar sterkt til de siste spikrene.
 
Det mest påfallende er konsernsjefens uvilje til å forsikre kundene om at det er trygt å bestille SAS billetter.

Det er det samme som å si at det IKKE er trygt.

Slik opptreden fra den øverste sjef bidrar sterkt til de siste spikrene.

ENIG,skaper ingen tryghed
 
Nå vet jeg ikke hvordan lovverket er for slikt i Sverige, men her i Østerrike har ikke en leder lov til å si noe som er direkte skadelig for firmaet sitt. Vil vel si at uttalelsene her kommer ganske så nært å påføre selskapet ytterlige tap.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top