Nytt stort SAS sparprogram

Status
Not open for further replies.
Jaggu er de offensive og kaster ikke bort tiden - det får'n si - tydlig at ledelsen har ambisjoner!
Det lover godt....hvis nå bare alle fagforeningene (inkl CAU) tar ansvar og forstår at det er vinn eller forsvinn..

W
 
Jaggu er de offensive og kaster ikke bort tiden - det får'n si - tydlig at ledelsen har ambisjoner!
Det lover godt....hvis nå bare alle fagforeningene (inkl CAU) tar ansvar og forstår at det er vinn eller forsvinn..

W

Det er lenge siden fagforeningene begynte "å ta ansvar" som du kaller det.
 
Har også fått e-post slik som Everest informerer om.
Jeg oppfatter SAS som seriøs med omfattende nøktern satsing på sitt konsept og nye ruter.
Jeg er spesielt glad for differensieringen av service tilbudet.
Dette blir ikke som noen antyder en kopi av tidligere BU-Best og Back som forøvrig heller ikke var et dårlig konsept.
Ser fram til det nye produktet i luften.
 
..... Og så fortsætter SAS ud af den lange mørke vej.

Ingen fremtidig plan, andet end at de skal skære ind til benet, men det hjælper jo ikke på deres koncept.
 
Uvisst om denne allerede er i tråden, men følgende epost kom fra SAS for noen sekunder siden:

Jeg fikk en litt annen e-post - delene om "Konkurransedyktige priser" og "Inkludert i prisen" var tatt ut, og jeg har uthevet to avsnitt som ikke stod i e-posten du fikk.

Kjære SAS-kunde,

SAS har i dag mandag 12.november, lagt fram en plan som skal skape et fremtidsrettet SAS. Planen er omfattende og innebærer blant annet reduksjon av våre kostnader med 3mrd SEK, samt at den vil gjøre våre kostnader mer variable. Dette er nødvendig for å møte fremtiden i en industri med store endringer og behov for omstillinger.

I media har det den senere tid vært spekulasjoner om SAS vil selge EuroBonus, det er derfor viktig å presisere at EuroBonus er en del av SAS sitt tilbud til sine lojale kunder og en integrert del av vår virksomhet. Det er det i dag og det vil det være i fremtiden, og vi ser derfor frem til å fortsette å utvikle programmet i samarbeid med våre partnere til glede for alle våre kunder.

For deg som kunde og reisende vil ikke planen vi i dag har lagt frem føre til forandringer – vi flyr fortsatt til de samme destinasjonene med den standarden og service du er vant med hos SAS. På samme måte vil vi fortsette å utvikle produkter som er enkle å bruke og som gjør reisen lettere, og vår flyflåte vil fortsatt fornyes slik at ved utgangen av 2014 vil hele SAS' flåte være Next Generation.

Vi vet at du som flyr ofte stiller store krav til oss i SAS. Dette er forventninger vi hver dag jobber hardt med for å innfri. Vi skal også i fremtiden gjøre alt for å sikre at din reise blir best mulig med oss, og vi skal bygge videre på våre allerede sterke egenskaper:

•PUNKTLIGHET: SAS har en punktlighet i verdensklasse, som stadig har sterkt fokus.
•SERVICE: Vi har 27 millioner kunder årlig med en all time high kundetilfredshet, som vi skal fortsette å øke.
•FREKVENS OG DESTINASJONER: SAS vil fortsatt ha de fleste avgangene, de beste transfermulighetene og fly til flere destinasjoner i verden enn noe annet flyselskap i Skandinavia.

Vi er dedikert til å foreta de endringene som må til for at vi også i fremtiden skal gi deg det beste tilbudet. Vi setter pris på din støtte og lojalitet til oss, også i tøffe tider, og vil forsikre deg om at hele vår organisasjon vil fortsette å gjøre hva vi kan for å sikre at din reise blir så enkel som mulig.

Takk for at du velger SAS.

Med vennlig hilsen

Eivind Roald
Konserndirektør Sales & Marketing
 
..... Og så fortsætter SAS ud af den lange mørke vej.

Ingen fremtidig plan, andet end at de skal skære ind til benet, men det hjælper jo ikke på deres koncept.

Dette er vel ikke helt korrekt. Om SAS lykkes med den satsningen de indikerer i den eposten som sirkulerer så kan det vel iallefall se ut som om de har innsett at de må gjøre noe med produktet sitt, slik at det blir mindre fokus på kun pris. En differensiering der fullprisreisende innenlands får tilgang til lounge og fast track tror jeg faktisk vil resultere i økt betalingsvilje, og økt enhetsinntekt.

Kutte kostnader tror jeg de uansett er nødt til å gjøre, og i kombinasjon med denne typen produktdifferensiering så kan dette gå veien.:)
 
Jeg fikk en litt annen e-post - delene om "Konkurransedyktige priser" og "Inkludert i prisen" var tatt ut, og jeg har uthevet to avsnitt som ikke stod i e-posten du fikk.

Jøss, kanskje de har skreddersydd epostene etter hvilken billettype/fare kundene reiser med? :)

(Som student er jeg iallfall selvskreven bak gardinene!)

Jeg setter iallfall pris på slik detaljfokus!
 
Jøss, kanskje de har skreddersydd epostene etter hvilken billettype/fare kundene reiser med? :)

(Som student er jeg iallfall selvskreven bak gardinene!)

Jeg setter iallfall pris på slik detaljfokus!

Næh... Jeg fikk den samme som Flightdeck og jeg flyr stort sett også bak gardina hos SAS. Men kan hende de har differensiert etter antall flights.
 
Næh... Jeg fikk den samme som Flightdeck og jeg flyr stort sett også bak gardina hos SAS. Men kan hende de har differensiert etter antall flights.

Antall flights og status burde de gå etter, ikke har jeg så mange av noen av delene, så heller ikke fått noen "utvidet" mail.
 
Gustavsson virker som en sterk leder og synes det er bra at han går foran med et godt eksempel og senker sin egen lønn. Mye av det som har kommet fra i media den siste tiden stemte rett så bra med det som kom fram. Det som overrasket meg var at ingen ting er klart. Trodde i ærlihetens navn at prossesen hadde kommet lenger. Trotsalt har ikke de dårlige tallen plutselig dukket opp.
Er synd på de fleste berørte når man er der man er i dag
Det som skal sies er at ingen ting er klart føre siste fagforening har skrevet på (35 stykker). Og veien dit kommer til å bli turbulent. Registrere at en del fagforeninger er ute i media.
"HK: Urimeligt at flytte job til Sverige" http://epn.dk/brancher/transport/luft/article4905259.ece

här är en indikation på att företaget vill förhandla nya kollektivavtal, men nivåer är något som kommer fram efter en förhandling. Så att prata om procenttal eller antal miljoner kronor - det kan man inte göra förrän det finns en överenskommelse”, säger Gunnar Mandahl, ordförande i Svensk pilotförening, till
di.se.
 
Idag kl 21 blir det debatt mellan VD Richard Gustafson och Fackförbundet Unionens ordförande som företräder SAS svenska kabinpersonal.
Detbatten sänds i SVT nyhetsprogram Aktuellt.

Ni kan se debatten på länken nedan eller på svtplay.

www.svt.se
 

Den svenske representanten for de kabinansatte virker å være oppgitt over at et statlig eid selskap stiller ultimatum overfor de ansatte. Piloten tidligere i sendingen virket også å være opprørt over dette.

Litt i motsetning til de norske representantene fra Parat pilot, samt en kabinansatt, som virker å allerede akseptere å gå ned i lønn og øke arbeidsmengden, slik det er skissert fra ledelsen.

Personlig synes jeg løsningene som er skissert virker fornuftige og gjennomtenkte, og med tanke på hvor mye SAS tross alt betyr for norsk samferdsel, så er det nok ikke så samfunnsøkonomisk fryktelig dårlig at det kan gå med noen millioner til, i tilfelle det ikke går. Men det bør også absolutt siste mulighet.
 
Ser ikke ut til å bli en dans på roser å få dette i havn etter innslaget i SVT å dømme.
Danskene på bakken var ikke villige til å gå med på kutt av noe slag. ("tar ansvar my a**")

W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top