Bombe, CAU sier nei til 15% lønnsnedgang: http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/60000326/
Bombe, CAU sier nei til 15% lønnsnedgang: http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/60000326/
SAS sin overlevelse handler veldig mye om hvordan fagforeningene håndterer denne krisen vedr. streiker og liknende aksjoner. Ifølge de flere hundre kommentarene på E24, Dagbladet, TV2, Expressen, Dagens Industri, Nettavisen, Facebook m. fler er sympatien blant passasjerene og skattebetalerne borte. SAS blir "lynsjet" slik de gjorde med heksene i gamle dager. Det er tilnærmet et hat mot et hver utrop om streik. En streik vil føre til at passasjerer velger å reise med Norwegian og andre konkurrenter av prinsipp. Ingen svenske, danske eller nordmann vil spytte inn mer skattepenger i SAS. Jeg håper inderlig for CAU sin egen del at de sier ja til avtalen slik det ser ut til at pilotforeningene nå vil gjøre. It takes two to tango.
Jeg forstår at FlyHi har store følelser her i spill, dog synes jeg at det burde være tilatt att andre kunne komme med sine meninger og ytringer her også uten at man blir utskjelt!
Naturligvis må man komme med sine ytringer - og folk må for min skyld mene hvad de vil om CAU og SAS, men det ville være fint at holde sig til facts og hvad der reelt foregår fremfor at pådutte meninger og holdninger som ikke er i tråd med sandheden og som de aldrig har udtalt.
2) Hvilken aftale? Der er ikke lavet nogen aftale. SAS er kommet med et udspil/forslag og har ikke engang startet forhandlingerne endnu.
Lad nu være at opfatte/læse alt som Fanden læser bibelen...
1) Hvem taler om strejke?
2) Hvilken aftale? Der er ikke lavet nogen aftale. SAS er kommet med et udspil/forslag og har ikke engang startet forhandlingerne endnu.
3) CAU har aldrig sagt nej til at de vil indgå en aftale - de har sagt at udspillet er uacceptabelt og at de venter på en invitation fra SAS. Det er vel en helt almindelig start på en forhandling.
4) Hvis SAS skulle have alle de foreslåede punkter igennem (ikke dem i pressen, men dem i det virkelige oplæg til CAU), så taler vi reelt om at det ville være bedre at sige sit job op. Det ville jeg ihvertfald anbefale min kone at gøre, hvis det bliver slutresultatet. Men igen - forhandlingerne er ikke startet, så min ikke SAS også har gang i det taktiske spil på det punkt.
Lad nu være at opfatte/læse alt som Fanden læser bibelen...
Jeg antar at pressetalsmannen i CAU har en eller annen formell rolle i organisasjonen? Hans uttalelser, selv om de sikkert er tatt ut av en større sammenheng, vitner jo om en litt annen holdning til dette enn det som kommer fra talspersonene for pilotforeningene i NO og SE. Dette er vel fakta som man kan legge til grunn i sin vurdering av CAUs holdninger?
Jeg antar at pressetalsmannen i CAU har en eller annen formell rolle i organisasjonen? Hans uttalelser, selv om de sikkert er tatt ut av en større sammenheng, vitner jo om en litt annen holdning til dette enn det som kommer fra talspersonene for pilotforeningene i NO og SE. Dette er vel fakta som man kan legge til grunn i sin vurdering av CAUs holdninger?
3) Utspillet til CAU om at Det er uakseptabelt er noe helt annet utspillene fra NKF, den svenske og den norske pilotforeningen. SGH og CAU er på motsatt side av banen basert på dagens uttalelser på spare&kutt-ryktene i media.
Slik jeg har forstått det, har ikke ledelsen nevnt ordet "avtale".
De har diktert en 15 % lønnsreduksjon, i motsatt fall blir selskapet slått konkurs....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.