Nytt scanvintips på scanair.no - "tyskera" kommer!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Nytt scanvintips på scanair.no - "tyskera" kommer!

Denne gangen er det grunn til å feire at tyske interesser igjen ser nordover og på et mulig oppkjøp av SAS. I den anledning drar vi til Tyskalnd for å drikke ukens scanvin her på scanair.no.

Bürklin-Wolf Wachenheimer Riesling Trocken 2007 koster NOK 162 på Vinmonopolet. En utrolig frisk (ikke søt) hvitvin som passer godt til fisk og skalldyr men også asiatiske retter med lyst kjøtt. retter med chilli er i utgangspunktet drepen for all vin - men ikke nødvendigvis en tysk riesling.

Denne kan absolutt også nytes som en aperitif.

Re: Nytt scanvintips på scanair.no - "tyskera" kommer!

Tysk hvitvin er, etter min mening, verdens mest undervurderte vin. Utrolig mange godbiter der, spesielt når man beveger seg over 120kr pr flaske. Har ikke prøvd den du skriver om EB, men det gjør jeg kanskje neste uke. Ellers må jeg si at Georg Breuer er billig og god. Vinene Sauvage, Rudesheim og Rauenthal får meget god score og omtale på både aperitif.no og vinforum.no. Priser fra 140kr til 156kr.
God hvitvinshelg, men i kveld blir det øl og nachos! :)

Ja - tysk hvitvin har funket så langt i kveld. Nå venter rødvin fra Italia...

Nå ble jeg inspirert til å hente frem en flaske av sommerens fangst fra kjøleskapet. Raidet en vinsjappe da vi var i Tyskland i sommer. Litt lettere når man ikke flyr, nå for tiden... 1995 Avelsbacher Altenberg Riesling Spätlese var god, den også.. Helt enig i at Tysk Riesling er undervurdert, mye godt å finne der. 2007-årgangen av Loosen Graacher Himmelreich er kjempegod også (den er halvtørr, men ikke for søt fordet)

Tror det blir enda en riesling i kveld - med hjemmelagede vårruller med nok chilli - til forrett.

Back