Nytt scanvintips på scanair.no - reprise fra 24. juni 2005

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Nytt scanvintips på scanair.no - reprise fra 24. juni 2005

Definitivt ikke noe "frem fra glemselen" vin - snarere en favoritt som absolutt kan hentes ned fra hyllene på Vinmonopolet fra tid til annen. Sancerre er og blir varemerket mitt - og her kommer`n igjen:

Domaine de la Villaudière Sancerre 2007 koster NOK 165 på Vinmonopolet - opp fra 159,50 i 2005. 2007 utgaven har fortsatt en fin og lys strågul farge. Ung fruktighet preget av eple, sitrus og urter - men anelsen av stikkelsbær som den hadde i 2002/2003 er borte.

Sancerre passer meget bra som en "velkommen til oss" drikke - som kokkevin eller selvfølgelig til retter med fisk og/eller skalldyr.

God vin!

Re: Nytt scanvintips på scanair.no - reprise fra 24. juni 2005

Sancerre funker også på vorspiel :drunk:

....helt til en eller annen jente lurer deg til å gi bort halve flasken :(

Også godt som ingrediens når man lager god risotto :)

Nå snakker vi - skikkelig risotto er noe av det beste jeg vet!

For å kuppe tråden litt. Ser at Polet nå selger Pol Roger 1999 Brut til 395kr......det er en brukbar pris for denne. Ihvertfall hyggelig nok til at jeg var å sikret med noen :cheers:

Risotto passer godt uansett årstid! Det står vel ikke risotto på julebordsmenyen, EB? :)

Også godt som ingrediens når man lager god risotto :)

Æ, æ, æ, risotto skal lages med italiensk vin. Hvit eller rød, det bestemmer ingrediensene

Me too! Risotto ai porcini er vel favoritten, altså med steinsopp. Heller ikke varianten med grønn asparges er å forakte. Carnaroli er vel den beste risen til de fleste risottoer, arborio en god nummer to, mens man til risotto med grønnsaker, fisk eller skalldyr bruker vialone nano.:ITA

Sancerre og cola er jo også en god kombinasjon!

BF:cool2

Back