Ukens scanvintips på scanair.no - i påvente av tax-free kommer harrytipset!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ukens scanvintips på scanair.no - i påvente av tax-free kommer harrytipset!

Ukens scanvin selges både på Vinmonopolet i Norge og på Systembolaget i Sverige. Prisforskjellen er absolutt verdt å få med seg.

Allesverloren Tinta Barocca 2006 koster NOK 127 i Norge, SEK 109 i Sverige som etter dagens kurs skulle tilsi NOK 95,-

Ukens vin passer godt til retter med rødt kjøtt og også til lam...som jo passer denne årstiden. God smak av krydder og kirsebær - nesten blårød farge.

God helg og god vin!

Re: Ukens scanvintips på scanair.no - i påvente av tax-free kommer harrytipset!

Hei

Jeg vil bare si meg enig :-) Jeg har hatt flere flasker fra Allesverloren og Shirazen deres er også ganske god synes jeg. Jeg var i Sør-Afrika i mars (se Cape Town reisebrev på http://gardkarlsen.com/Cape_Town_trip_report.htm ) og det var en fryd å gå ut å spise hver kveld. Først og fremst var både maten og vinen veldig god...og i tillegg var det også billig. Selv på en finere restaurant kunne man få en flaske vin ned til 65 kroner. Det er sånn som gir tårer i øynene på en nordmann ;)

14,5 prosent. Det høres bra ut. Da blir det denne i helga ! :) Den får fire stjerner på Vinforum også, ser jeg.

Edit: Det var visst en helt annen årgang. 14 prosent skal være det riktige. Men det holder vel, egentlig.

Last edited:

Jeg står og skraper på døra når Systemet åpner.... Selv om jeg skal ut med Color Line i morgen er det best å få med seg dette tipset fra Sverige.

Gleder meg til tax-free tipsene dine for Gardermoen... :) Var det Salvesen i Aftenposten som til tider kom med gulltips fra taxfreen? Husker han tipset om en fantastisk Riesling i grønn spesiell flaske (kantete) som pleier å stå litt unnagjemt i hjørnet i hvitvin-hyllen. Den var visstnok "underpriset" og den var meget god.

Herlig. Ble inspierert til å lage noe litt artig. Vinen var god, tilbehøret ble som følger: Gourmet Lam "Trollheimen". Litt afrikansk tolkning (i alle fall innbiller jeg meg det) m/ støtpotetpure med smak av koriander og sitrus, rødvin-solbærsaus, bakt rødløk, aromasopp og aspargesbønner. Perfekt følge til vinen !

Attachments

• SørAfrikamat.jpg
    SørAfrikamat.jpg
    77.5 KB · Views: 84
Last edited:

Nam nam. Oppskrift?

Kjøpte inn brasiliansk indrefilet på Color Line og et stort stykke med blåskimmelost - skal se det blir skikkelig FN kveld her i heimen i kveld - mat, drikke og gjester fra alle kanter!

Back