Fra VG:
"- Hvorfor kaller dere det da et gebyr, og ikke en del av den ordinære prisen?
- Vi mener at denne måten å gjøre det på er den mest tydelige overfor passasjerene. Vi er det første flyselskapet i verden som fjerner innsjekkingsskrankene, sier Casey."
Hvilket selvsagt er blank løgn. De gjør det for å kunne avertere med lavest mulige billettpriser, og snike gebyrene inn etterpå. (Forsåvidt noe av det samme SAS gjør med bestillingsgebyrer, og Norwegian med setegebyret og bagasjegebyret).
"Å printe ut boardingkortet vil bare være mulig fra 15 dager til 4 timer før avgang. "
Liker Ryanair å gjøre det vanskelig for folk, eller satser de bare på at folk glemmer det og at de dermed kan tyne enda mer gryn ut av dem? det siste ville faktisk være litt merkelig, siden de jo da måtte ansette folk for å skrive ut disse boardingkortene på flyplassen. Eller er det gebyr for å printe ut på automat også.
For min del er den lille femtilappen i bestillingsgebyr hos SAS noe jeg synes er tåpelig, men ikke plages så mye med, gebyrene til DY gjør meg irritert hver gang jeg må velge og betale dem selv (flyr jeg i jobben er de inkludert). Ryanair sine gebyrer er så teite at jeg ikke en gang gidder å vurdere fly med dem (ikke at det er geografisk aktuelt uansett, men, men).