Nytt obligatorisk gebyr hos Ryanair

Jeg kan ikke forstå at dette kan være tillatt. Gebyret er klart endel av billettprisen siden det ikke kan unngås annet enn ved spesialtilbud. Til nå har alle gebyrer vært mulig å unngå, selv kredittkortavgiften, så ikke dette. Det er da endel av billett prisen. Jeg ser for meg at Forbrukerrådet allerede kikker på saken.

Helt idiotisk. Nok en grunn til at jeg aldri skal fly med Ryanair. Betaler gladelig ekstra for å fly med andre selskaper til LON og andre destinasjoner for å slippe alle de gebyrene, alt surret og den tungvinte hjemmesiden deres. :exclaimation

Selv om jeg er enig i at dette er idiotisk, skal det sies at Ryanair er uslåelig billig til tider, men man bør ha tid til å komme seg til de flyplassene de flyr fra.

Endnu et godt argument for ikke at flyve med dem. Personligt er jeg for længe siden blevet så træt af deres gebyrræs, at jeg vælger andre flyselskaber.

Er enig med jb1 i at dette ikke kan være lovligt iht. dansk, norsk og svensk lovgivning, da det er totalprisen der skal opgives, men det er jeg sikker på Ryanair er ligeglade med indtil de bliver tvunget til det. Her betyder lovgivning, etik og moral ikke så meget.

Forskjellen er jo at dette er et innsjekkingsgebyr, så om man booker billett og ikke reiser slipper man vel dette gebyret? ISF må man betale nytt kredittkortgebyr for å betale innsjekkingsgebyret?

Er det noen som er overrasket??

Synes VG sin overskrift var god: Her er lavpris-bulldoserens nye gebyr-påfunn

Nytt navn på Ryanair: lavpris-bulldoseren

Jeg er helt enig at dette er nok et sprøt og idiotisk gebyrpåfunn. MEN hvor forskjellig er det fra bookingsgebyret du må ut med på sas.no? Også det er et uungåelig gebyr, eneste forskjell er navnet.

Dette skulle være med på å gjøre at Ryan(fee)air kunne gi lavere bilettpriser. Greit at biletten koste 10 euro, og går den ned til 9 er jo det flott, men må en betale 10 euro extra i gebyrer så blir det ikke akkurat noe rimligere.

RyanAir er en spøk og at de ikke har blitt stoppa for lenge siden er for meg ett stort mysterium.

Dette skulle være med på å gjøre at Ryan(fee)air kunne gi lavere bilettpriser. Greit at biletten koste 10 euro, og går den ned til 9 er jo det flott, men må en betale 10 euro extra i gebyrer så blir det ikke akkurat noe rimligere.
.

Vel, hvis flybilletten ikke koster mer en €19,- så er all diskusjon rundt et eventuell gebyr lite interessant. Får mann fly til en så billig penge så sier mann takk og klager på servicen etterpå.

Dette irriterer meg like mye (evt lite) som et visst drivstofftillegg en del flyselskaper driver på med. Så vidt meg bekjent er det mer eller mindre umulig å få flyet i lufta uten drivstoff, så siden alle andre skatter og avgifter kun kreves inn dersom det sitter noen i setet, lurer jeg litt på hvem som betaler drivstoffet for alle de tomme setene...

Jeg for min del forstår ikke at noen gidder å bry seg med å kommentere dette selskapet en gang.:rolleyes:

Fra VG:
"- Hvorfor kaller dere det da et gebyr, og ikke en del av den ordinære prisen?

- Vi mener at denne måten å gjøre det på er den mest tydelige overfor passasjerene. Vi er det første flyselskapet i verden som fjerner innsjekkingsskrankene, sier Casey."

Hvilket selvsagt er blank løgn. De gjør det for å kunne avertere med lavest mulige billettpriser, og snike gebyrene inn etterpå. (Forsåvidt noe av det samme SAS gjør med bestillingsgebyrer, og Norwegian med setegebyret og bagasjegebyret).

"Å printe ut boardingkortet vil bare være mulig fra 15 dager til 4 timer før avgang. "

Liker Ryanair å gjøre det vanskelig for folk, eller satser de bare på at folk glemmer det og at de dermed kan tyne enda mer gryn ut av dem? det siste ville faktisk være litt merkelig, siden de jo da måtte ansette folk for å skrive ut disse boardingkortene på flyplassen. Eller er det gebyr for å printe ut på automat også.

For min del er den lille femtilappen i bestillingsgebyr hos SAS noe jeg synes er tåpelig, men ikke plages så mye med, gebyrene til DY gjør meg irritert hver gang jeg må velge og betale dem selv (flyr jeg i jobben er de inkludert). Ryanair sine gebyrer er så teite at jeg ikke en gang gidder å vurdere fly med dem (ikke at det er geografisk aktuelt uansett, men, men).

Jeg er helt enig at dette er nok et sprøt og idiotisk gebyrpåfunn. MEN hvor forskjellig er det fra bookingsgebyret du må ut med på sas.no? Også det er et uungåelig gebyr, eneste forskjell er navnet.

Forskjellen på dette gebyret og "fuel-tillegg" som andre nevner er jo at det er inkludert i billettprisen som blir presentert på weben, i reklame m.v.

Dette er vel en grei måte for FR å sette opp prisene på uten å sette dem opp. Mumlet ikke MOL om at alle selskapene som tok fuel-tillegg nærmest var kjeltringer, og at FR kun tok betalt for billetten (eller noe sånn)?

Back