Nytt norsk selskap: Norwegian Express

Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Vi får håpe den første utgaven av nettsidene er høyst foreløpig, noe den forøvrig bærer preg av å være. Når selskapet er oppe og igang bør innholdet oppgraderes flere hakk.

That said, det er flust av selskaper der ute som presenterer seg særdeles slett på internett. Flyselskap inkludert. Skriveleifer florerer, dessverre.

Generelt bryr jeg meg ikke mye om skrivefeil, men med mindre man har minoritetsbakgrunn eller er fjorten år gammel så burde man ha evner til å unngå t-endelser... :p

Uansett, til poenget: "Norwegian Express vil, for å begrense kapitalbehovet inngå lease avtaler på fly fra EADS (Airbus)."

Har ATR-flyene en connection med Airbus? I så fall hvilken? :)

(Forøvrig nok et eksempel på skrivefeil, hvor er slutten på bisetningen?)

Enig i det der om både navnet og skrivefeilene på heimesida til selskapet.

De kunne jo prøve seg på det så mang en gang mislykka prosjektet: ruter på tvers av landegrensene på Nordkalotten, haha.

Spøk til side, burde det ikke være marked for å opprette flere direkteruter fra Tromsø? Da tenker jeg først og fremst på Stockholm og Helsinki.

Spøk til side, burde det ikke være marked for å opprette flere direkteruter fra Tromsø? Da tenker jeg først og fremst på Stockholm og Helsinki.

Godt mulig, men det er vel neppe det disse karene har startet selskap for å gjøre. Har mer tro på at andre aktører eventuelt starter opp noe slikt. TOS-ARN går forøvrig som sommerrute betjent av SAS. Helsinki er vel mest aktuelt å sette opp som sommerrute den óg, kan bli tynt belegg på en slik rute utover vinteren. Har vært spekulert flere ganger om Finnair eller Norwegian skal/vil komme med en slik rute, men det har enn så lenge blitt med spekulasjonene. Men her beveger vi oss nok litt OT.

Velkommen til forumet, forresten!

Norwegian Air Shuttle har ingen rett til å bruke 'Norwegian' alene, alle kan i utgangspunktet bruke det.

Det er over 700 foretak i enhetsregisteret som har Norwegian i navnet. Men med tanke på at dette er i samme bransje så er det forståelig at NAX reagerer. Men mann kan jo også snu på saken å spøre seg hvorfor Norwegian Air Shuttle har valgt å bruke et så generelt begrep som merkevare.

Jeg vet ikke hva NE har tenkt, men burde i alle fall være enklere å få nok belegg på ATR-en enn på Boeing 737 :) . Når det gjelder Helsinki, så synes jeg mye taler for at det burde la seg gjøre å fly dit med mindre fly: mange finlendere i Nordnorge, reisende til Baltikum (spesielt sia airBaltic har ødelagt for seg sjøl i forhold til kundene i Tromsø gjennom kanselleringer og utmelding av EuroBonus). Finair kommer aldri til å fly på Tromsø, de er i lomma på turistbransjen i nord-finland som ikke har noen interesse i at folk drar til feil side av grensa i nord. Dette er kanskje litt OT, men sia det er et nytt selskap som skal fly ATR, synes jeg likevel det er relevant å tenke høyt om hva man kunne ønske seg av et slikt selskap.

Det er nok ganske relevant at styreleder i dette nye selskapet er ansatt i Norwegian. Antar han får noen spørsmål fra arbeidsgiver.

Jeg kan ikke forstå hva problemet til Norwegian Air Shuttle er. Det er haugevis med andre sellskap som starter på Norwegian og kan assosierers med reisevirksomhet i langt større grad enn Norwegian Express.

Her er noen eks fra brreg.no
NORWEGIAN TRANSPORT NETWORK AS 3013 DRAMMEN
NORWEGIAN TRANSPORT NETWORK HOLDING AS 3013 DRAMMEN
NORWEGIAN TRAVEL CENTER AS

Så fant jeg et par jeg måtte ta med når latteren brøt løs
THE NORWEGIAN GIRL Jannicke Langseth Kaardahl
THE NORWEGIAN STUD - HERADSBYGD STUTTERI AS

Ettersom det ikke er uvanlig å bruke "Express"-navnet for underliggende eller samarbeidende flyselskaper som i samarbeid med et større flyselskap flyr mindre materuter for det, er det naturlig at Norwegian ikke setter pris på navnevalget. "Nordnorge-ekspressen" ville neppe ha blitt reagert på av Norwegian, heller ikke Polar Express, Arctic Express e.l.

Hadde man kalt seg Norwegian Commuter, ville man kunne argumentert på samme måte som O-K og flere, men med overføringsbetydningen fra f eks SAS Commuter, er det naturlig at de ville ha reagert også der. La oss si at nettsiden norwegian.as eller norwegian.com var ledig; det kunne kanskje teknisk sett vært lovlig, men for et annet flyselskap å bruke den ville allikvel kunne bestrides av en saksøker for brudd på varemerkeloven siden produktene som selges er meget tett beslektet, eller kan bli det i fremtiden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Delta_Express
http://en.wikipedia.org/wiki/Continental_Express

Så dersom ledelsen i det nystartede selskapet bøyer av, hva blir da det nye navnet på "Norwegian Ekspress"? Forslag?

Hmmmm, er det bare jeg som synes at forslag til booking layout på nettsiden er meget lik et annet selskap?

Attachments

• søk og bestill.jpg
    søk og bestill.jpg
    33.5 KB · Views: 444
Back