Nytt nei til nattflyvninger på Rygge.

Re: Nytt nei til nattflyvninger på Rygge.

Dersom DY ikke får lov å fly fra Rygge før kl 0700 om morgenen, så må det jo være en stor bakdel i forhold til Bergens-rutene. Skulle tro at de er avhengig av å komme avgårde tidlig slik at folk kan være i Bergen sentrum til kl 0800 til møter og seminarer. Og DY ønsker selvsagt å utnytte flyene best mulig, og om de ikke kan utnyttes mer enn fra kl 07-23, så er ikke det allverdens....

Trasig!

Hvordan jobber egentlig tilsynet med en slik sak? Innhenter de synspunkter fra kommunen, og andre aktører, eller sitter de i sitt eget nøtteskall og synser?

Ikke akkurat noe konkurransefortrinn i forhold til TRF.....

Dette er vel igrunn mye RSL sin egen feil, er det ikke?
Om ikke jeg tar feil, så har de nemlig fått åpningstiden de opprinnelig søkte om.

Det var vel først senere at de innså at de måtte ha lengre åpningstid, men på DEN høringsrunden fra LT var det Fylkesmannen i Østfold som gikk imot, basert på støy og folks nattesøvn, og LT tok dette til følge..

LT sier jo at anken ikke tok med noe nytt til bordet, så den ble avvist av samme årsak som sist.

Dette vedtaket er jeg ganske så sikker på at statsråden kommer til å endre. Et slikt vedtak kan neppe Rygge leve med.

Får da håpe de endrer, det er ikke veldig gunstig med slike curfew tilder på rygge for DY vil jeg tro...

Hvis f.eks en DY maskin blir forsinket (hender jo av og til detl) blir forsinket inn til RYG og vil ankomme etter kl 2300 må de da gå til Gardermoen istedenfor?

Håper da virkelig at de ikke er så strenge på det.

Hva er egentlig kodene til Rygge?

Hvis f.eks en DY maskin blir forsinket (hender jo av og til detl) blir forsinket inn til RYG og vil ankomme etter kl 2300 må de da gå til Gardermoen istedenfor?

Tipper det blir som på Torp... Man gjør unntak for forsinkelser, så lenge de ikke er ekstreme...

Torp har åpent til 23:45, men jeg har de-icet Ryanair kl. 2 om natta, og også tatt imot WF-maskiner så sent...

Back