Nytt fra Sola Airshow 2007

HaraldH

Newcomer
Det har begynt å komme ut litt info om deltakende fly på Sola Airshow 2007.

Vi kan forvente oss formasjon med tre (kanskje fire) DC-3. Patrouille Suisse har bekreftet at de kommer, mens stevneledelsen fremdeles avventer svar fra flere display team.

HH

Sveitserne har imponert meg tidligere med noen ganske rå opposite-scener så det blir artig!

K

Patrouille Suisse er knall. Har ikke sett dem siden de fløy Hunter, men det var innmari fint. Litt mer low-key enn Red Arrows, Thunderbirds og Frecce Tricolori som var på samme stevnet (!!!), men veldig, veldig tøft.

Det er utrolig kult at Tunnan kommer over. Jeg tror jeg gleder meg aller mest til den!

For å pirke litt:... Det er ikke første gang Patrouille Suisse er i scandinavia. De var på Gardermoen i 1994. Dengang med Hawker Hunter...

Gleder meg. Det ser ut til å bli et spennende stevne.
(Har litt inside info, som tilsier at stevnet på Rygge også blir en "høydare"..)

Patrouille Suisse på Gardermoen 1994

-
E

Glitrende :D

Gleder meg som en unge til dette showet, og Rygge showet også.

Patrulle suisse er absolutt ett av de bedre. De flyr også med soloflyvere og showet er ikke ulikt det Thunderbirds flyr. Jeg for min del syntes sveitserne er har ett bedre show en mange andre team. (Frecce tricolore og Red Arrows inkludert).

ser bra ut dettan da :) gleder meg også til Airshowet, må bare smiske litt med brodern om å jobbe en dag for meg så er alt i boks :)

Trur detta blir et bra show på norsk jord! Det er ikke akkurat hverdagskost :-) Det spanske teamet skal visst også komme.. Kan skje mye gøy med programmet enda, tidlig på året. Eneste jeg er bekymra for er at det er tidlig i juni, får håpe ikke hele helga regner bort!

Wingnut : har du filma sjøl fra 94? Sitter du på videoer fra hele stevnet??

Originally posted by Scanor

Gleder meg som en unge til dette showet, og Rygge showet også.

Men blir Rygge operativ til flyshowet da? Noen som vet hvordan det går med rullebanen?

Originally posted by petru26

Wingnut : har du filma sjøl fra 94? Sitter du på videoer fra hele stevnet??

Har ca. 1 time video fra Gardermoen i 94 (filmet av en kollega).
Mulig jeg legger ut noe av dette på nett etterhvert.

Har også fra Gardermoen '84 (Luftforsvarets "offisielle" video) og fra 1992.

-
E

Da er billett bestillt; NVK-BOO-TRD-BGO-SVG-TRD-BOO-NVK :D

Faktisk billigste alternativet også!

Back