Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Kommer maskinen til FlyNonstop til å være synlig på FR24?

Sjef Embraer sa det var fineste livery hittil, og kjøpte modell til kontoret tvert.

Fjær i hatten til de som tegnet og valgte farger.

Men når de ansetter crew som skal sørge for å få passasjerer trygt hit og dit, er man da på dry lease?

Og det virker som ikke alt med slots gikk som FlyNonstop hadde forvented ...

Man bytter flyplass i Berlin og flyr til SXF og ikke - som planlagt til TXL.

Burde jo bli vilt begeistret av friske satsinger i luftfarten, men har dessverre store betenkninger rundt FlyNonstop.

LCY er en forsåvidt en attraktiv året-rundt destinasjon. Sjekket landing-fees og passasjeravg. Blir fort 35K nok bare for å snu flyet. Så kommer ground handling på toppen. Mange seter til 2000,- t/r skal fylles bare for å dekke airport fees og handling. Så kommer alt det gøye med fuel, leasing og staff.

Trond Moi må smøre noen veldig gode brødskiver, for de bør selge godt om bord!

Et spørsmål om smak, selvsagt, men jeg syns livery er usedvanlig uelegant og kjip. Lilla? Med noen gule måker (eller hva det er?).

ERJ-190 er jo ellers en helt ållreit maskin, kun fløyet den med Alitalia.

Nettsalg er veien å gå, naturligvis. Skuffende da at nettsidene er litt vel hjemmesnekrede, med skrivefeil og amatørmessig språk. Men det fikser de vel etter hvert.

Håper dette blir en strålende suksess... men er redd det blir en flopp.
Hvor mange bor det i Agderfylkene egentlig?

Burde jo bli vilt begeistret av friske satsinger i luftfarten, men har dessverre store betenkninger rundt FlyNonstop.

LCY er en forsåvidt en attraktiv året-rundt destinasjon. Sjekket landing-fees og passasjeravg. Blir fort 35K nok bare for å snu flyet. Så kommer ground handling på toppen. Mange seter til 2000,- t/r skal fylles bare for å dekke airport fees og handling. Så kommer alt det gøye med fuel, leasing og staff.

Trond Moi må smøre noen veldig gode brødskiver, for de bør selge godt om bord!

Et spørsmål om smak, selvsagt, men jeg syns livery er usedvanlig uelegant og kjip. Lilla? Med noen gule måker (eller hva det er?).

ERJ-190 er jo ellers en helt ållreit maskin, kun fløyet den med Alitalia.

Nettsalg er veien å gå, naturligvis. Skuffende da at nettsidene er litt vel hjemmesnekrede, med skrivefeil og amatørmessig språk. Men det fikser de vel etter hvert.

Håper dette blir en strålende suksess... men er redd det blir en flopp.

Agderfylkene har i overkant av 270 000 innbyggere, så grunnlaget ligger der.
Finne de rette destinasjonene i forhold til årstider og folks reisemønster er vel nøkkelen.
krysser fingrene og håper sørlendingen benytter seg av tilbudet.

Det er ganske standard at man får heftige rabatter på landingsavgifter osv. om man starter en ny destinasjon. Dette kan man få i opptil fem år. Regner med at FlyNonstop har klart å forhandle seg fram til en bra avtale. Også flyr de ikke bare til London.

Mange seter til 2000,- t/r skal fylles bare for å dekke airport fees og handling.

Dette er selvfølgelig en fra-pris :) Mange betaler mer.

Det er vel derfor Embraer synes det var så fint og bestilte modell til kontoret?? Liveryet blir omtalt som en av de fineste. Men som sagt: smak og behag ;)

Om du ønsker å se flere eksempler på dette kan jeg anbefale et besøk til www.sas.no

ca. 270 000 i 2007 (wiki)

Noen som finner de "Elite" setene og pris på disse noen plass?

Flynonstop said:
Gjennom våre Elite seter tilbyr vi bedre seter, benplass og opplevelse.

Mulig det er jeg som har dårlig tålmodighet altså, men klarte ikke finne priser... :)

Edit: Eller er dette betegnelsen de bruker på sine standarseter? Ser kanskje sånn ut, og ekstra benplass for 100 kroner er jo ikke ille egentlig.

Last edited:

Ehm... det med populasjon i Agderfylkene var retorisk, som det heter. Jeg kan google... poenget er at det er lavt. 270' er 18% av Oslo-regionen.

Rabatter på landingfees har de sikkert fått. De vil trenge dem.
LCY er den destinasjonen jeg har mest tro på, siden de skal operere året rundt.

Nei - 2K er ikke fra-pris.

At en representant for produsenten uttalte seg begeistret om flyet de nettopp har solgt sier ingenting om hvor fix FlyNonstops livery er. Han gjorde bare jobben sin.
Jeg syns den er uvanlig kjip. Vi er uenige.

Og jeg fastholder at nettsidene vil øke sin seriøsitet med en god gammeldags språkvask. Foreløpig er de et stykke under industristandard, og det skjemmer produktet.

Ehm... det med populasjon i Agderfylkene var retorisk, som det heter. Jeg kan google... poenget er at det er lavt. 270' er 18% av Oslo-regionen.
Det er derfor de operer med færre avganger og mindre fly ;) Det er nok passasjergrunnlag for å starte et flyselskap.

Rabatter på landingfees har de sikkert fått. De vil trenge dem.
LCY er den destinasjonen jeg har mest tro på, siden de skal operere året rundt.
LCY var vel destinasjonen som solgte nest-best ifølge artikkelen nederst på siden. http://lokalavisenkristiansand.no/. At det er en helårsrute er kanskje en litt tynn begrunnelse?
Alle ruter trenger litt tid til å få feste og belegg økes ofte i løpet av det første året. Klart de vil trenge det ved ruteoppstart.

Nei - 2K er ikke fra-pris.
Jo, det er det. Sjekk nettsiden før du kommer med slike uttalelser ;) www.flynonstop.no
Det står: "t/r nå FRA". Gjør du en dummybooking får man også priser som er høyere enn de som er annonsert.

Og jeg fastholder at nettsidene vil øke sin seriøsitet med en god gammeldags språkvask. Foreløpig er de et stykke under industristandard, og det skjemmer produktet.
Til å være et såpass lite flyselskap som ikke har begynt å fly enda er de faktisk et stykke over industristandard ;) Men det er jo lov å være uenig:spin

Bare så det er sagt: jeg er ikke sørlending og har ikke et spesielt forhold til flynonstop (bortsett fra at jeg liker nonstop), men rett skal være rett :old

Tjab: tror Elitesetene vil være nødutgangssetene og første rad :)

Kristiansand som base kan vel heller ikke gi store fortjenester. Sant nok, det er (nesten) ingen konkurranse, men likevel, hvordan får de dette til å stemme økonomisk??

Kan bare si meg enig...

Det er derfor de operer med færre avganger og mindre fly ;) Det er nok passasjergrunnlag for å starte et flyselskap.
LCY var vel destinasjonen som solgte nest-best ifølge artikkelen nederst på siden. http://lokalavisenkristiansand.no/. At det er en helårsrute er kanskje en litt tynn begrunnelse?

Til å være et såpass lite flyselskap som ikke har begynt å fly enda er de faktisk et stykke over industristandard ;) Men det er jo lov å være uenig:spin

FlyNonstop har 3 600 seter for salg hver eneste uke. Hele året. Det kan bli meget barskt.
Kommentaren din om "tynn begrunnelse" er uforståelig.
London er en tung destinasjon fra Norge, og LCY kan bli en sentral rute.

Over industristandard for flyselskap som ikke flyr? Hva skal det bety?

Finner t/r LCY fra 1798,-

Last edited:

Denne uken (man-søn) har KRS avganger til 5 utenlandske destinasjoner (inkl. charter).
Til sammenlikning har Ålesund 7 og Haugesund 9, stort sett med større fly (DY, FR) enn E-190.

Det bør være et marked for Flynonstop på sørlandet selv om noen av rutene deres kanskje vil dø (Berlin, Paris?) og bli erstattet av mer interessante reisemål. :)
Sicilia...eller kultur/festebyer som Praha/Tallinn/Riga er alltid populært.

Embraer 190 er å foretrekke foran A320/738....2+2 vs. 3+3...say no more!

Dessuten bor det 289125 i Agder pr. 1/1-13 (Wikipedia, SSB). ;)
Vest-Agder 176353
Aust-Agder 112772

Embraer 190 er å foretrekke foran A320/738....2+2 vs. 3+3...say no more!
Dessuten bor det 289125 i Agder pr. 1/1-13 (Wikipedia, SSB). ;)
Vest-Agder 176353
Aust-Agder 112772

Skal si de formerer seg der nede! :-)
Det kan komme godt med, med mer enn 90 000 nye utgående seter fra KRS årlig.

Håper ditt ønske om Sicilia slår til. Fantastisk sted. Dessuten er Roma underserviced store deler av året fra Norge, kanskje noe å vurdere på sikt.

Enig - 73x blir aldri noen favoritt. Men i C sitter man 2 + 2 f.eks. på BAs A319/320. :-)

Skal si de formerer seg der nede! :-)
Det kan komme godt med, med mer enn 90 000 nye utgående seter fra KRS årlig.

Håper ditt ønske om Sicilia slår til. Fantastisk sted. Dessuten er Roma underserviced store deler av året fra Norge, kanskje noe å vurdere på sikt.

Enig - 73x blir aldri noen favoritt. Men i C sitter man 2 + 2 f.eks. på BAs A319/320. :-)

Når bare 40 % av sørlendingene bruker Kjevik når de flyr utenlands er potensialet til å fylle setene der iallfall:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.6817562

Tror Sicilia ville slått bra an. Strender, kultur, god mat & drikke, historie...men vet ikke hvor mye flyselskapene må betale i beskyttelsespenger i f.eks Palermo. Kan bli dyrt.....

Originally Posted by teamseacow
Kristiansand som base kan vel heller ikke gi store fortjenester. Sant nok, det er (nesten) ingen konkurranse, men likevel, hvordan får de dette til å stemme økonomisk??

Den var fra da jeg fortsatt var like lite informert som du er ;) :p Også jeg lærer stadig nye ting

Let's agree to disagree, før vi drar dette for langt OT og våre kjære moderatorer må gripe inn

Den var fra da jeg fortsatt var like lite informert som du er ;) :p Også jeg lærer stadig nye ting

Let's agree to disagree, før vi drar dette for langt OT og våre kjære moderatorer må gripe inn

Alternativt kan du jo fortelle litt om dette nye du har lært?
Så kan vi andre kanskje lære litt også. Det ville være spennende.

Alternativt kan du jo fortelle litt om dette nye du har lært?
Så kan vi andre kanskje lære litt også. Det ville være spennende.
Han har vel, på det halve året han har vært på dette forumet, lært at det er masse han ikke vet, selv om han kanskje trodde han visste alt da han skrev sin første post. Han er forøvrig ikke den eneste som har lært det.....

En av de ordtakene jeg har lært er at: "Ingen går konk av å fly for små fly" Det har kanskje Hennig-Olsen &Co også fått med seg.

Back