• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

I morgen skal noen operere LGW-JFK-LGW med A340-300 på vegne av Norse UK. Står iallfall at det skal være Iberojet, problemet er bare at Iberojet ikke har noen A340-300, mulig det skulle stå A330-300 kanskje?

Ser ut som både Iberojet med A330-300 og EuroAtlantic med 767-300ER, skal fly for dem litt fremover fra LGW:

Det er ikke det samme som for 6 mnd siden, da noen satte opp en falsk side for å selge billetter på ikke eksisterende. Norse flyginger? Finnes det noen troverdige kilder på disse rutene?

• Like
Reactions: jb1
Noe helt annet: Guttungen har spart penger for å ta med sin gamle far til et sted i Asia med spesielt dyreliv. Foreløpig kommer vi ikke lenger enn til Antalya (som har litt oppi Taurus-fjellene), men det ligger noen billige billetter med Norse til BKK, og det er et godt hakk vassere ;), men fortsatt utenfor budsjett. Jeg har meldt meg på mailinglista deres i håp om enda billigere restplasser, vi kan være veldig fleksible, men jeg lurer på om dere her kan gi meg noen ide om dette er noe å håpe på?

Noe helt annet: Guttungen har spart penger for å ta med sin gamle far til et sted i Asia med spesielt dyreliv. Foreløpig kommer vi ikke lenger enn til Antalya (som har litt oppi Taurus-fjellene), men det ligger noen billige billetter med Norse til BKK, og det er et godt hakk vassere ;), men fortsatt utenfor budsjett. Jeg har meldt meg på mailinglista deres i håp om enda billigere restplasser, vi kan være veldig fleksible, men jeg lurer på om dere her kan gi meg noen ide om dette er noe å håpe på?
Jeg er redd dere er litt sent ute for denne vinteren, men det kan komme noe mot slutten av sessongen, uten at jeg har sjekket opp når den avsluttes. Bestille tidlig er ofte viktig for gode priser hos Norse. Norse er litt merkelig ved at de kjører full frekvens inntil de kutter alt for sesongen, isteden for å trappe ned sakte. Veldig viktig å være på mailing listen for å få med seg alle tilbudene. Nå vet ikke jeg noe om tid og mulighet osv, men det er jo mulig å ta seg til BKK, med low cost selskap, om dere har tid til ett par overnattinger på veien og Norse hjem, eller motsatt. F.eks Pegasus til Dubai og et annet derfra til BKK, eller via Srilanka f.eks. Norse har dog forskjellig pris på enveis og T/R. OSL-BKK ruta tror jeg går veldig bra, så godt belegg og få som bestiller i siste liten.

Med 96% loadfactor, på egne ruter er de fleste, avganger solgt overbooket. Med no-show som er relativt hyppig på BKK flightene bringer dette tallet ned til 96%. Det er mye last minute bookings til BKK, så at en får noe billig til BKK er i overkant optimistisk.

Back