I skrivende stund er første flyging BOM-MAN underveis. I begynnelsen skal LN-FNC fly annen hver dag BOM-AMS-BOM og BOM-MAN-BOM.
Etterhvert som flere fly blir overført til denne kontrakten vil frekvensene øke og nye Europa destinasjoner åpne.
Ser ut som de nå er på plass i diverse GDSer, med bookinger via Hahnair sine systemer.
Omsetningen endte på 202,6 millioner dollar i årets andre kvartal, tilsvarende rett over to milliarder norske kroner etter dagens kurs. I samme periode i fjor var omsetningen 165 millioner dollar, tilsvarende 1,7 milliarder kroner.
Resultatet før skatt endte på minus 5,5 millioner dollar i kvartalet – om lag 56 millioner norske kroner. Til sammenligning ble det underskudd på vel 330 millioner kroner i andre kvartal i fjor og for hele året under ett på 1,5 milliarder kroner.
Ellers skal de ut å låse 300 MNOK i obligasjonsmarkedet, for å nedbetale annen/gammel gjeld.
The Bond Issue has been fully subscribed and the subscription period has therefore successfully been completed.
The 2-year convertible bond will carry an interest rate of 8.5% per annum and be convertible into Norse shares at USD 1.2662 per share, representing a premium of 35% compared to the arithmetic average of the volume weighted average share price converted into USD (VWAP) for the last two trading days (19 and 20 August).
I boks, til 8.5% rente. Og en konverteringskurs innen to år til 35% rabatt sammenlignet med dagens kurs.
https://newsweb.oslobors.no/message/653564
Long-haul airline Norse Atlantic Airways opened an office in Rīga on August 21st, which will serve as the airline's operational management center, according to founder, CEO and major shareholder Bjørn Tore Larsen, who was in Rīga for an opening ceremony attended by Prime Minister Evika Siliņa.
Augusttallene er klare
![]()
Hva skjer med punktligheten?
De flyr til plasser som alle har utfordringer med slot times. I FCO og ATH er det håpløst å komme seg gjennom Europa på kryss av alle de som skal nord-syd. Slot time på nesten hver avgang. På JFK er noen av gatene på terminal 7 stengt pga bygging av terminal 6, så Remote parking på noen av avgangene. LGW taler vel for seg selv. Ikke den enkleste plassen å komme seg avgårde på tide.. Vet ikke helt hvordan det står til på CDG, men det er også historisk en plass som er vanskelig på sommeren. Det som er mer oppsiktsvekkende er vel punktligheten ut fra OSL. Uten å tråkke noen her på tærne så er det WF Ground handling som gjør jobben. Jeg hadde forventet mer av en norsk flyplass, enn det som er tilfellet.
Vet at de har hatt noe tekniske utfordringer i august.
De har vel diverta iallfall en gang pga syk pax, innleie av AirTanker med A330 pga AOG, samt litt vær.