.... samt en slutt dato for OSL-LGW.
Basert på prisingen, så ser det ut som lørdag 25 mars blir siste da
Etter det ser det kun ut som det nå er full fare billetter tilgjengelig
.... samt en slutt dato for OSL-LGW.
er artikkel om det her. ikke noe klart svar.Bjørn Tore Larsen spør i kveld på facebook-gruppen "Norse Atlantic Travel Group"
om det er noen som har lyst å fly til Thailand![]()
– Vi vurderer alltid lønnsomme muligheter og destinasjoner hvor vi kan se sterk etterspørsel. For øyeblikket ser vi frem til å øke sommeren 2023-programmet vårt som er fokusert på Europa og USA, sier informasjonsdirektør Philip Allport i Norse til flysmart24.
Når de har parkert fly og etterspørselen til feks Thailand er stor med høye priser er det ikke rart om de snart er i skifteretten.
Når man da har 5 maskiner på fremleie til Air Europa med positiv inntjening har man en solid forretningsmodell.
Phuket eller Krabi i vintersesongen er kanskje vel så interessant ?Jeg er i grunn usikker på om BKK er "the holy grail" for europeiske flyselskap
Er det noen som vet hvor mye de tjener pr fly pr måned på å leie ut til Air Europa? Et par hundre tusen dollar i måneden pr fly? På 5 fly så er det 10 millioner NOK i måneden, litt usikker på om det er nok til å være en solid forretningsmodell, gitt at egenproduksjonen flyr rundt med 50% loadfaktor.
Et par hundre tusen dollar i måneden pr fly?
På 5 fly så er det 10 millioner NOK i måneden
Det var ikke resultatet da jeg gik i skole for mange år siden . . .![]()
Matematikklæreren klarer ikke å dy seg her. Han skriver et hundre tusen dollar i måneden. Det vil si 200 000 dollar per fly per måned. Med 5 fly blir det 1 000 000 dollar i måneden. Tar vi utgangspunkt i en kurs på 10 kroner for en dollar blir det i norske kroner 10 000 000 kroner.![]()
Det jeg har sett av tall er at pre-korona lå leasingrater på en ny 787-9, godt over $1 mill per måned. Mens en «gammel» 787-8 selvsagt lå vesentlig under. Jeg har sett anslag på at man at enkelte selskap betaler godt under $500k for en 787-8 også
Så blir det jo mer eller mindre spekulasjonen hva Norse leaser sine for og ikke minst hva de leaser dem ut for igjen. Det eneste de har sagt er at ratene bidrar til positiv cash flow
Ikke noe svar egentlig og før Norse kommer med årsrapporten blir det vanskelig få en pekepinn
Hvorfor fører et norsk selskap regnskapet i dollar?
Legg merke til hvor gode frakt inntekter de har. Det er uten tvil en av bærebjelkene så langt.
Basert på prisingen, så ser det ut som lørdag 25 mars blir siste da
Etter det ser det kun ut som det nå er full fare billetter tilgjengelig
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.