N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Er på stranda rett under innflyvning fra syd 20. juni….så kan jo håpe å se den norske vikingen.

"To date Norse Atlantic Airways is performing on track or above the business plan communicated during the Private Placement in November 2022."

52% kan da ikke være iht. eller bedre enn plan? 🙈

Når de har parkert fly og etterspørselen til feks Thailand er stor med høye priser er det ikke rart om de snart er i skifteretten.

Når de har parkert fly og etterspørselen til feks Thailand er stor med høye priser er det ikke rart om de snart er i skifteretten.

De drar godt inn på Air Europa-utleie og wetlease/ad-hoc charter, så vil tro de klarer seg brukbart.

Jeg vil tro at «spøkelsesflightene» OSL-LGW-OSL drar ned belegget. Disse flightene vil jeg tro forsvinner på sommerprogrammet.
Det det snakkes lite om er hvor mye belly cargo som fraktes.

Jeg vil tro at «spøkelsesflightene» OSL-LGW-OSL drar ned belegget. Disse flightene vil jeg tro forsvinner på sommerprogrammet.
Det det snakkes lite om er hvor mye belly cargo som fraktes.

Ja, men samtidig er de ganske korte. Så ikke så mange ASK som produseres og de dermed utgjør en ganske liten del av produksjonen til beregningen av belegg

Ja, men samtidig er de ganske korte. Så ikke så mange ASK som produseres og de dermed utgjør en ganske liten del av produksjonen til beregningen av belegg
Men belegg måles vel stort sett pr flyvgning, og ikke i ASK/RPK?

Bjørn Tore Larsen spør i kveld på facebook-gruppen "Norse Atlantic Travel Group"
om det er noen som har lyst å fly til Thailand :)

35,150 passasjerer og kun 52% belegg i januar. Og belegget er inkludert charter, så er jo helt kriselave tall

https://newsweb.oslobors.no/message/582123

Ellers skal 2 ruter fra LGW lanseres denne uken
Da vi fløy hjem fra FLL 28.01 var det 134pax ombord, om jeg husker rett. ca40 av oss var i Premium, så de i Economy hadde en 3 seter hver.
Det føles litt juks å inkludere belegg på Ad-Hoc carterflyvning.
Jeg har bevist sett etter cargo og det virker som om det lastes ombord en del.

Jeg er i grunn usikker på om BKK er "the holy grail" for europeiske flyselskap

Tja, er vel bedre å fly direkte fra OSL til BKK enn å stoppe i Istanbul eller Dubai i timesvis for så fortsette ferden.
Med andre ord: Hvis jeg var kunde så er non-stopp gull og verdt mange kroner.

Norse Atlantic Airways UK har fått godkjennelse fra FAA. De vil nå kunne operere som eget selskap. Det vil komme en del kunngjøringer og nyheter utover dagen sies det.
Regner med nye ruter ut av LGW blir lagt ut for salg, samt en slutt dato for OSL-LGW.

Back