N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Jeg skjønner vel i og for seg at prising er dynamisk, men har så langt aldri sett en eneste fristende åpning hverken til FLL eller LAX når det kommer til pris med Norse. Det er jo litt merkelig.. Ser at SAS kommer bedre ut OG noen av MIA flyene deres er jo stappet selv om det ikke er ferie.

Pris er ikke alltid viktigst, men det virker jo som de spiller litt på pris?
 
Vi tok en utvidet høstferie med OSL-JFK og MCO-OSL med familien på 5 da vi fikk skrekkelig billige billetter da vi bestilte i mai.

Norse var en positiv opplevelse, godt produkt, men jeg blir litt bekymret for framtiden deres da det var for god plass i kabinen begge veier... Håper de kan holde det gående en stund uten inntjening.
 
Det kan bli utfordrende og vanskelig, både for Norse og flere andre flyselskaper i Norge og Europa. Med stigende priser og økende renter er fritidsreiser noe av det første mange nedprioriterer. Og fritidsreiser må jo være en stor del av konseptet til Norse.

Espen
 
Det kan bli utfordrende og vanskelig, både for Norse og flere andre flyselskaper i Norge og Europa. Med stigende priser og økende renter er fritidsreiser noe av det første mange nedprioriterer. Og fritidsreiser må jo være en stor del av konseptet til Norse.

Espen
Norge er jo i en særstilling når det kommer til og binde huslån. Er vel bare et par prosent som gjør det. i USA er de aller fleste lån bundet. Alt annet går opp,men i hvert fall så blir den største utgiften din ikke større.
 
Det kan bli utfordrende og vanskelig, både for Norse og flere andre flyselskaper i Norge og Europa. Med stigende priser og økende renter er fritidsreiser noe av det første mange nedprioriterer. Og fritidsreiser må jo være en stor del av konseptet til Norse.

Espen

Jeg tror du kanskje kan få rett i dine antagelser her Espen. Ikke før COVID perioden er over så kommer en økonomisk nedtur med samme effekt , dog ikke overraskende for de som følger med.
Det har vært en tendens siste ukene med synkende antall PAX på de rush-tids avgangene jeg bruker hver uke. Jeg har brukt Flyr på et par slynger og det var jo direkte deprimerende. Ikke service , men belegg.
Jeg tror nok at Norse kan klare seg greit i det folk prioriterer ferie gjennom året til US destinasjoner fremfor weekendturer i Europa. Det er nok her det vil merkes mest vil jeg tro. Feriereiser til varmere strøk vil nok bli prioritert. Right size aircraft blir nok nøkkelordet fremover for alle markeder.
Her tror jeg Per Braathen gjør noe riktig med sin satsing på A319.
Norse skulle kanskje hatt A321XLR nå? Men den er riktignok en dyr maskin i anskaffelse selv om den skulle leies inn.
 
Så et intervju med Bjørn Tore Larsen fra 11. oktober. Han var selvsagt ikke tilfreds med paxtallet for September. LGW- JFK var i en veldig god trend. (Gullruta til Norwegian). Cargo var bra. (Over 1000t laks OSL -USA). Bildeler og «fasion» fra BER. LAX er tilbake til våren.
E’commerce tilbake fra USA.
Ellers vurderes ACMI gjennom vinteren.
 
Og laks i buken blir det vel bare mer av siden SAS går over til å benytte A321LR over dammen fra OSL i vinter.

Espen
 
Fikk stor rød advarsel på email at avgangen har blitt forandret med 5 minutter.
Ingen hadde vel merket forskjell.
Har det noe å gjøre med slot-time mon tro?
 

Attachments

  • 78DBCC63-60BB-47F1-AB26-D785FEBE17F1.jpg
    78DBCC63-60BB-47F1-AB26-D785FEBE17F1.jpg
    91.3 KB · Views: 1,074
Bare frem til 30. januar ifølge det som ligger inne nå.

Ser at mere av oppdretts laksen solgt her i Florida er fra Chile isteden for Norge.
Jeg var også skyldig i å fly fersk laks fra Santiago til Miami ca 2006 og 2007, 109 tonn i et jafs, så tung at vi måtte stoppe i Manaus for drivstoff, kunne ikke fly non-stop :cry:
Norsk laks er kanskje dyrere og går heller til New York enn til Florida?
(Skulle man tro)
 
Fikk stor rød advarsel på email at avgangen har blitt forandret med 5 minutter.
Ingen hadde vel merket forskjell.
Har det noe å gjøre med slot-time mon tro?

Standard dette.
Og hvis de ikke hadde gjort det, så hadde det vært galt for noen andre :D
 
Standard dette.
Og hvis de ikke hadde gjort det, så hadde det vært galt for noen andre :D

Standard kanskje, men har aldri sett det før og har reist mere enn Gud.
Har jo fått melding om flyet er kansellert eller forsinket, men å få melding om 5 minutter over 2 uker i forveien er jo imponerende.:colgate:
 
Standard kanskje, men har aldri sett det før og har reist mere enn Gud.
Har jo fått melding om flyet er kansellert eller forsinket, men å få melding om 5 minutter over 2 uker i forveien er jo imponerende.:colgate:

Har opplevd det samme med Lufthansa. Har fått melding fra dem om 5 minutters endring over en måned før avgang.
 
... og Widerøe. Kjøper man billetter til LHR med dem tidlig, så er det nesten 100% sannsynlighet for at det kommer minst en slik 5 minutters endring før du får reist.
 
Har opplevd det samme med Lufthansa. Har fått melding fra dem om 5 minutters endring over en måned før avgang.

Må være noe Slot Time som har blitt forandret, men det er vel ikke et problem på Gardemoen i November?
 
Hadde en liten runde T/R OSL - LGW torsdag til lørdag.
På torsdag var det vel 8 pax fremme i kabinen, usikker på hvor mange som var bak, men det var ikke veldig mange som ventet på gate.
Tilbake igjen var det ganske bra belegg bak i kabinen, men bare 2-3 stk der fremme.

Syns det var en positiv opplevelse med Norse. Pre-departure juice, ikke noe matservering, men fritt valg fra vogna når man hadde "Premium" og veldig hyggelig betjening. Fikk også en liten tur inn i cockpit
 
Back
Top