• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Ser på FR24 at LN-FNB i skrivende stund er ute på en luftetur vestover . Er det lov å håpe på at ting endelig begynner å skje?

Er nok bare en vedlikeholdsflight. Må foretas nå og da for å opprettholde luftdyktighetsbevis. Eller kanskje i sertifiseringsøyemed, men det er da for det meste klart nå?
 
ikke akkurat flyr hypen med førsteflygning. men jeg ser at helger i juni er ganske fyllt opp med Bodø og airshow, som tviler gir avkall på.
 
ikke akkurat flyr hypen med førsteflygning. men jeg ser at helger i juni er ganske fyllt opp med Bodø og airshow, som tviler gir avkall på.

Inntil vi vet når dette skal skje, vil nok hypen forbli lav. Men regner med at at PR-maskineeriet vil gire opp når tiden kommer. Kanskje en rundflyving også? Det blir ihvertfall helt sikkert en for pressen ....
 
ifølge fb gruppenWorldwide Aircraft:Civil /Military/Rare techstops+sightings& ferry flights blir det en 4 timers presseflight. om den kilden er pålitelig.
 
Er nok bare en vedlikeholdsflight. Må foretas nå og da for å opprettholde luftdyktighetsbevis. Eller kanskje i sertifiseringsøyemed, men det er da for det meste klart nå?

Dette var idag linetraning med cockpitcrew, og de skal gjøre lignende runder i morgen fra omtrent 09 lokaltid (etter PLANEN vel og merke)

Var ute og pratet med Line Training Manager og en av hans kollega, hyggelifere karer begge to, og ivrige. Flott maskin, som jo ikke har tatt i mot en eneste passasjer så langt.

Fikk høre at det siste som har manglet av godkjenning i USA var nå endelig klart, så nå var det like før.
 
Skal ut å fly med Norse på fredag sammen med ca 295 andre.....vil gi en rapport etter flighten [emoji3060]
 
Såg det stod en Norse Dreamliner på flyplassen i Newquay, UK idag når vi landa der...

Skyliner Aviation meldte tidligere at G-CKOF (Kommende LN-FNK) skal lagres på NQY.
Har nok med at Avinor ikke har plass til flere lagret på OSL.
 
Har nok med at Avinor ikke har plass til flere lagret på OSL.

Det må da være plass på OSL. Under pandemien var det fullt av både 737 og 787 på GA, og ved flishaugen stod det jo også 5 787-maskiner.

De-ice sesongen er vel også over? eller er det fortsatt beredskapsmodus noen uker til?
 
Det må da være plass på OSL. Under pandemien var det fullt av både 737 og 787 på GA, og ved flishaugen stod det jo også 5 787-maskiner.

De-ice sesongen er vel også over? eller er det fortsatt beredskapsmodus noen uker til?


De har fått nei til å lagre fler. Står høyere opp.
 
Det må da være plass på OSL. Under pandemien var det fullt av både 737 og 787 på GA, og ved flishaugen stod det jo også 5 787-maskiner.

De-ice sesongen er vel også over? eller er det fortsatt beredskapsmodus noen uker til?

De-ice er over for nå ja, plattformene er satt til sommerstilling, men har en reserve dersom det kommer en dag med ruskevær.

Bravo Syd plattformen er opptatt i form av annen bruk fremover og kan således ikke benyttes
 
Det må da være plass på OSL. Under pandemien var det fullt av både 737 og 787 på GA, og ved flishaugen stod det jo også 5 787-maskiner.

Man da var det jo mindre trafikk, og da var vel disse arealene ubrukte. Og kunne brukes til lagring?
 
Back
Top