N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Vi får se om OSL-JFK ligger i en tynn tråd.

i motsetning til flyr er ikke dette et selskap som flyr ruter med lavt belegg.

Last edited:
i motsetning til flyr er ikke dette et selskap som flyr ruter med lavt belegg.

Med en loadfaktor på 58% på årets 4 første måneder så kan jeg vel ikke være helt enig at Norse ikke flyr ryter med lavt belegg

Last edited:
Ikke sikker på hvorfor, men det kan se ut for meg at G-CKWP skal ha en luftetur over Oslo, før det setter kursen mot LGW?
I morgen starter vel LGW-MCO og fredag LGW-FLL?
Tynnes ut nå i «Flysamlingen Nord» :-)

Last edited:
Ikke sikker på hvorfor, men det kan se ut for meg at G-CKWP skal ha en luftetur over Oslo, før det setter kursen mot LGW?

Stod to maskiner der i dag. Samt en utenfor og en inni hangaren nærmest cargo

Fikk den rett over her i 6500 fot for litt siden. På vei tilbake etter en sving bort til Hønefoss.

Norse er på ballen om dagen
d2ec369ef537225e0649ea60f8200547.jpg

Norse er på ballen om dagen
d2ec369ef537225e0649ea60f8200547.jpg
Nå irriterer det meg skikkelig, at jeg ikke ble krenket på noe som helst måte.
Håper dog at noen føler seg skikkelig krenket og går til pressen med det, så Norse også får litt ekstra gratis reklame.

Den skjulte meninga er nok denne:

On May 1, 2003, United States President George W. Bush gave a televised speech on the aircraft carrier USS Abraham Lincoln. Bush, who had launched the U.S.-led invasion of Iraq six weeks earlier, mounted a podium before a White House-produced banner that said "Mission Accomplished".
https://en.wikipedia.org/wiki/Mission_Accomplished_speech#:~:text=On%20May%201%2C%202003%2C%20United,that%20said%20%22Mission%20Accomplished%22.

I ettertid viste vel historien at at missionen i Irak ikke var helt accomplished, for å si det mildt, så derav spørsmålstegnet på slutten.

Ser LN-FND skal ut på en lokal tur i dag. Er det denne som har stått AOG med plastikk over Radomen?
Så forsvinner det vel en G- registrert maskin senere i uka. LGW-IAD starter Torsdag.

I ettermiddag forsvinner nok en langtidsparkeringen fra OSL. G-CKWS er neste tilbake i produksjon.
Hvor mange er igjen på OSL etter denne har gått?

De skal ha ett i reserve/ad-hoc/ACMI. Uten at jeg vet, regner jeg med det blir en LN- maskin. Så det vil bli en stående igjen til slutt.
Neste rute ut er vel FCO-JFK den 19/6?

Back