N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Dette kommer til å floppe så det synger etter. Etterspørselen etter USA-reiser i Europa er på all time low, med få utsikter til bedring.
Men SAS sin long haul operasjon er god butikk? [emoji848]

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk
 
Men SAS sin long haul operasjon er god butikk? [emoji848]

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk


Neppe nå, nei ... Og mange amerikanere er skeptiske til å dra til Europa i tillegg.

Det blir bøttevis med gode deals, noe som vil være svært ødeleggende for yield'en.

Samtidig er innenriksflyene proppfulle og prisene er skyhøye ...
 
Ikke glem at amerikanere elsker billige flybilletter.

https://www.dn.no/luftfart/norse-at...lvparten-av-bookingene-er-fra-usa/2-1-1221878
(Bak betalingsmur)

Ser man på tallene for Q3 2019 til Norwegian så var USA det markedet Norwegian fikk mest penger inn fra.

Men det er nye tider, så det blir helt klart spennende å se hvordan det kommer til å gå.

Vi har billige billetter i dag - foer Norse starter (og lenge lenge lenge foer de finner frem til oss i Seattle) - jeg reiste naa i mai for under USD 700.00 tur retur Seattle - Oslo, det er det samme vi betalte i 2006.

Saa ja det er et markedet, men Norse er paa ingen maate alene, det mange aktoerer som tilbyr billige billetter (veldig) med full Interline og allt det Kjos sa at var allt for dyrt for Norwegian.
 
Ikke glem at amerikanere elsker billige flybilletter.

https://www.dn.no/luftfart/norse-at...lvparten-av-bookingene-er-fra-usa/2-1-1221878
(Bak betalingsmur)

At Norse nå rapporterer halvparten av bookingene kommer fra USA er også viktig, da det virker som en naturlig valuta hedge, gitt en så vesentlig del av deres kostnader er i Dollar

Ellers snakker de om 10 fly i drift år, 11 neste sommer, pluss de 4 utleide il Air Europa. Og vinterprogrammet kommer om noen uker


Ser man på tallene for Q3 2019 til Norwegian så var USA det markedet Norwegian fikk mest penger inn fra.

Problemet her for kreditorer og aksjonærer var dog av inntektene ikke helt matchet kostnadene
 
Problemet her for kreditorer og aksjonærer var dog av inntektene ikke helt matchet kostnadene

Hehe, ja - det er jo en annen del av historien.

Anyway, poenget mitt var å trekke frem at det finnes et marked i begge ender her, og at markedet fra USA er like viktig som det europeiske markedet, i tillegg så kan det meste av inntjeningen potensielt komme derfra.
 
Neppe nå, nei ... Og mange amerikanere er skeptiske til å dra til Europa i tillegg.



Samtidig er innenriksflyene proppfulle og prisene er skyhøye ...

Definitivt , reiste vestover med 4039 igår ettermiddag , stin brakke , tok til takke med klappsete med kjentfolk.
Prisene har nok gått noe ned , full flex gikk tidligere for 6067 tur-retur SVG-OSL. Flyr sitt inntog i tillegg til Norwegian har drevet prisene ned til 4800.
Litt lavere enn det dersom man bestiller med noen uker på forhånd.
 
Definitivt , reiste vestover med 4039 igår ettermiddag , stin brakke , tok til takke med klappsete med kjentfolk.
Prisene har nok gått noe ned , full flex gikk tidligere for 6067 tur-retur SVG-OSL. Flyr sitt inntog i tillegg til Norwegian har drevet prisene ned til 4800.
Litt lavere enn det dersom man bestiller med noen uker på forhånd.


Jeg mente US innnriks, men ja, akkurat det samme her.
 
Da ligger LGW-JFK ute. Daglig fra 12 august. Avgang LGW ved lunsjtider, men de har tydeligvis ikke fått slot på helt samme tidspunkt hver dag

https://aeroroutes.com/eng/220526-noaug22lon

London Gatwick – New York JFK eff 12AUG22 1 daily 787-9
NO701 LGW1250 – 1545JFK 789 3
NO701 LGW1300 – 1555JFK 789 2
NO701 LGW1310 – 1605JFK 789 67
NO701 LGW1325 – 1620JFK 789 14
NO701 LGW1330 – 1625JFK 789 5

NO702 JFK1800 – 0620+1LGW 789 2
NO702 JFK1805 – 0625+1LGW 789 6
NO702 JFK1820 – 0640+1LGW 789 3
NO702 JFK1825 – 0645+1LGW 789 x236
 
Var inne for å gjøre en test booking for August bare for å se gjennom valg, priser osv.

Kunne ikke unngå å legge merke til at det står følgende ved valg av avgang:

"Subject to Gov't Approval"

Trodde Norse hadde alle godkjenninger på plass?

Da er "Subject to Gov't Approval" borte fra nonstop OSL-JFK når man søker, mens den vises på den nye LGW-JFK ruten
 
Synd den OSL-LGW ikke er inagural. men det får være dems avgjørelse.
er litt imponert over hvor få seter er bestillt.
 
Last edited:
Synd den OSL-LGW ikke er inagural. men det får være dems avgjørelse.
er litt imponert over hvor få seter er bestillt.
Det blir spennende å se hvor mange som faktisk reiser med dem. Jeg kommer ikke på noen på forumet som har bestilt til eller fra JFK på 14 eller 16.06 så mulig jeg blir første herfra, på åpningsflighten til FLL. 18.06. For øyeblikket er det reservert 32 seter i Economi og 21 seter i Premium. På returen vår 26.06 er det reservert 14 i Eco og 22 i Premium (Dette er nattflight så selv vi har bestilt premium) Jeg har sjekket litt på en del andre datoer, også til JFK og turen til FLL 18.06 er den med flest reserverte seter, jeg finner. På noen JFK flighter er det veldig få reserverte seter, men prisene tilsier at det er bestilt en del billetter. Det virker som om prisnivået er den beste indikatoren på hvor mange billetter som er solgt.
 
Husk at det er kun de som reserverer seter som dukker opp på setekartet da.

Skal nevnes at i rutetidene Aeroroutes har lagt ut, har de brukte feil IATA-kode.
Flyvningene ligger ute til salg med N0 (Norse Atlantic Airways sin), og ikke NO (Neos) som de har skrevet.
 
Last edited:
Det blir spennende å se hvor mange som faktisk reiser med dem. Jeg kommer ikke på noen på forumet som har bestilt til eller fra JFK på 14 eller 16.06 så mulig jeg blir første herfra, på åpningsflighten til FLL. 18.06. For øyeblikket er det reservert 32 seter i Economi og 21 seter i Premium. På returen vår 26.06 er det reservert 14 i Eco og 22 i Premium (Dette er nattflight så selv vi har bestilt premium) Jeg har sjekket litt på en del andre datoer, også til JFK og turen til FLL 18.06 er den med flest reserverte seter, jeg finner. På noen JFK flighter er det veldig få reserverte seter, men prisene tilsier at det er bestilt en del billetter. Det virker som om prisnivået er den beste indikatoren på hvor mange billetter som er solgt.

Har booka JFK den 14., i skrivende stund litt usikker på om tar turen eller ikke :cool:
 
Back
Top