Nytt fly i TOS

LN-FHU

Superflyer
Observerte for 35 min siden( kl .1230 ) en MD'er som landet i Tromsø.
Sun Adriatic, men den taxet ut igjen 35 min. senere.
Kunne vel ikke være et schedulert stopp så kort vel ???

Noen som har info ?

T/O kl. 1108 UTC.......

Replying to Topic 'Nytt fly i TOS'

Har snudd MD'er paa 20 minutter jeg ..... :D

Er vel ikke umulig at den bare hadde pax en vei .. da gaar det ogsaa litt fortere .

Har du funnet ut noe mer om hva MD'en gjorde i Tromsø LN-FHU ? Fant ikke noe info på avinor sin hjemmeside.

Har ikke funnet ut så mye, annet enn at det var en Fokker 100, og at den trolig kom fra Longyearbyen , og var nede for fuel.

Har lett etter Sun Adriatic på A.net , men finner ikke noe. 100 % sikker på at det sto det på flykroppen.
Kan det være et annet selskap som har det som en slags livery ? Så ikke noe annet selskapsnavn på maskinen.

Det er ikke Air Adriatic som var på Kjevik da? http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=12067

Originally posted by LN-BRK

Det er ikke Air Adriatic som var på Kjevik da? http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=12067

Det der er jo en MD-80 og det skal jo ha vært en Fokker 100 her i går(ifølge LN-FHU),så det er vel neppe den.

Det var Trade Air som var her,et kroatisk selskap som flyr passasjerer med to Fokker 100 under navnet Sun Adria.De har også to stk Turbolet L-410UVP-E som de flyr både passasjerer og frakt med (Quick Change).Fokkeren var 9A-BTD c/n 11407,ex. N1424M hos American Airlines.Det finnes bilder av den på airpics både på Torp og Haugesund.
Fikk selvfølgelig ikke til å linke til noen bilder..

Se der var'n ja.... :spin:

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=81839

Litt avstand gjorde det vanskelig å se og avgjøre skriften og typen fly. Morsomt med litt andre ting i TOS også.
LN-MEH, vet du om den kom fra LYR ?

Originally posted by LN-FHU

Morsomt med litt andre ting i TOS også.
LN-MEH, vet du om den kom fra LYR ?

Helt enig i det første,på det andre så vet jeg ikke det men det er godt mulig.:)

Så langt jeg kan finne ut taxet DNU4022 ut fra TOS kl 0903utc. Destination LYR.
A/C reg 9A-BTD. Finner ingen ankomstmelding på den.

Originally posted by LN-FHU

Morsomt med litt andre ting i TOS også.

Det var en Fokker 100 her før jul også.Den 18/12 var Aero Mongolia her med C-GKZG ex Jetsgo,og før det N1438H hos American Airlines.Dette flyet har c/n 11428.Her er et bilde i desverre meget dårlig kvalitet av dette flyet tatt den dagen.

Attachments

• Aero Mongolia edited.jpg
    Aero Mongolia edited.jpg
    129 KB · Views: 36

Jeg tar meg den frihet å bruke LN-FHU sin tråd til disse siden det ene flyet er en Fokker 100,også blir det jo plass til flere tråder med bilder fra OSL,PIA 777....:nor
Fredag var det to franske chartere her ifm bytte av cruisebåt passasjerer.Det var Star Airlines Airbus A320 c/n 653 F-GRSD,og Blue Line Fokker 100 c/n 11363 F-GNLG.Legger ved noen bilder av disse flyene. :)

Attachments

• P6160347 edited.jpg
    P6160347 edited.jpg
    125.9 KB · Views: 35

Originally posted by LN-MEH

Jeg tar meg den frihet å bruke LN-FHU sin tråd til disse siden det ene flyet er en Fokker 100,også blir det jo plass til flere tråder med bilder fra OSL,PIA 777....:nor

Ja det er helt greit :up:

Var på jobb denne dagen selv, og jeg må si at disse froskespiserne er en særegen sort........ Ikke en kan snakke engelsk , og de som var reiseledere, kunne nesten heller ikke et ord engelsk. Men å spørre masse spm., DET skal de, også blir de sure når de ikke får svar på fransk :D :D

Men men, artig at de kommer med andre fly enn det vi vanligvis har her oppe :nor

Back