• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nytt fly i TOS

LN-FHU

Superflyer
Observerte for 35 min siden( kl .1230 ) en MD'er som landet i Tromsø.
Sun Adriatic, men den taxet ut igjen 35 min. senere.
Kunne vel ikke være et schedulert stopp så kort vel ???

Noen som har info ?

T/O kl. 1108 UTC.......

Replying to Topic 'Nytt fly i TOS'

Har snudd MD'er paa 20 minutter jeg ..... :D

Er vel ikke umulig at den bare hadde pax en vei .. da gaar det ogsaa litt fortere .

Har du funnet ut noe mer om hva MD'en gjorde i Tromsø LN-FHU ? Fant ikke noe info på avinor sin hjemmeside.

Har ikke funnet ut så mye, annet enn at det var en Fokker 100, og at den trolig kom fra Longyearbyen , og var nede for fuel.

Har lett etter Sun Adriatic på A.net , men finner ikke noe. 100 % sikker på at det sto det på flykroppen.
Kan det være et annet selskap som har det som en slags livery ? Så ikke noe annet selskapsnavn på maskinen.

Det er ikke Air Adriatic som var på Kjevik da? http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=12067

Originally posted by LN-BRK

Det er ikke Air Adriatic som var på Kjevik da? http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=12067

Det der er jo en MD-80 og det skal jo ha vært en Fokker 100 her i går(ifølge LN-FHU),så det er vel neppe den.

Det var Trade Air som var her,et kroatisk selskap som flyr passasjerer med to Fokker 100 under navnet Sun Adria.De har også to stk Turbolet L-410UVP-E som de flyr både passasjerer og frakt med (Quick Change).Fokkeren var 9A-BTD c/n 11407,ex. N1424M hos American Airlines.Det finnes bilder av den på airpics både på Torp og Haugesund.
Fikk selvfølgelig ikke til å linke til noen bilder..

Se der var'n ja.... :spin:

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=81839

Litt avstand gjorde det vanskelig å se og avgjøre skriften og typen fly. Morsomt med litt andre ting i TOS også.
LN-MEH, vet du om den kom fra LYR ?

Originally posted by LN-FHU

Morsomt med litt andre ting i TOS også.
LN-MEH, vet du om den kom fra LYR ?

Helt enig i det første,på det andre så vet jeg ikke det men det er godt mulig.:)

Så langt jeg kan finne ut taxet DNU4022 ut fra TOS kl 0903utc. Destination LYR.
A/C reg 9A-BTD. Finner ingen ankomstmelding på den.

Originally posted by LN-FHU

Morsomt med litt andre ting i TOS også.

Det var en Fokker 100 her før jul også.Den 18/12 var Aero Mongolia her med C-GKZG ex Jetsgo,og før det N1438H hos American Airlines.Dette flyet har c/n 11428.Her er et bilde i desverre meget dårlig kvalitet av dette flyet tatt den dagen.

Attachments

• Aero Mongolia edited.jpg
    Aero Mongolia edited.jpg
    129 KB · Views: 36

Jeg tar meg den frihet å bruke LN-FHU sin tråd til disse siden det ene flyet er en Fokker 100,også blir det jo plass til flere tråder med bilder fra OSL,PIA 777....:nor
Fredag var det to franske chartere her ifm bytte av cruisebåt passasjerer.Det var Star Airlines Airbus A320 c/n 653 F-GRSD,og Blue Line Fokker 100 c/n 11363 F-GNLG.Legger ved noen bilder av disse flyene. :)

Attachments

• P6160347 edited.jpg
    P6160347 edited.jpg
    125.9 KB · Views: 35

Originally posted by LN-MEH

Jeg tar meg den frihet å bruke LN-FHU sin tråd til disse siden det ene flyet er en Fokker 100,også blir det jo plass til flere tråder med bilder fra OSL,PIA 777....:nor

Ja det er helt greit :up:

Var på jobb denne dagen selv, og jeg må si at disse froskespiserne er en særegen sort........ Ikke en kan snakke engelsk , og de som var reiseledere, kunne nesten heller ikke et ord engelsk. Men å spørre masse spm., DET skal de, også blir de sure når de ikke får svar på fransk :D :D

Men men, artig at de kommer med andre fly enn det vi vanligvis har her oppe :nor

Back