Nytt fargeskjema

Så den da jeg dro til Stokholm på tirsdagen da jeg skulle boarde flyet. Fikk ikke sett så veldig detaljert da, men np fikk man ett bedre inntrykk av hva de har fikset på! :exclamati

Originally posted by DY Tech
Den har vært "UTSATT"for C10 check og Lapjoint TO og Window Belt TO.

Er det det samme som vi som holder til utenfor gjerdet, pleier å kalle for D-sjekk?

Jeg visste ikke at de drev med prøveflyging før malejobben er ferdig. Men jeg ser av bildet at den har fått grå motorer, er det evt bare grunnfargen før det røde blir lagt på, i og med at ikke hele motoren er rød?

Originally posted by Fellowship

Er det det samme som vi som holder til utenfor gjerdet, pleier å kalle for D-sjekk?
Navnebror , jeg liker å tro at alle her på forumet er "innenfor" gjerde.:rolleyes:

C10 betyr at det er den 10'ende C-sjekken.

En C6 sjekk blir det samme som en D-sjekk. En C-sjekk har færre inspeksjonspunkter. Tar kortere tid.

Men lapjoint og window belt TO er en mod som skal utføres alle 737'r når de passerer 50 000 cycles.

Jeg visste ikke at de drev med prøveflyging før malejobben er ferdig. Men jeg ser av bildet at den har fått grå motorer, er det evt bare grunnfargen før det røde blir lagt på, i og med at ikke hele motoren er rød?

Malejobben på denne blir gjort på Shannon etter at testflight(s) er fullført.

Motorcowlingene er laget av kompositt (carbon) materiell og blir gjerne overhalt under en sånn sjekk. Den fargen vi ser her er bare en grunning / spraysparkel som blir lagt på før maling av disse.

OK, så alle C-sjekker ikke like altså? En C6 er den mest omfattende eller? Er D-sjekk bare en uoffisiell betegnelse?

Originally posted by LN-RUV

Men lapjoint og window belt TO er en mod som skal utføres alle 737'r når de passerer 50 000 cycles.

I wonder why......

aloha.jpg

:rolleyes:

Back