Nytt bagasjeanlegg OSL

Hva er oppdatert status her? Når i 2024 kan man forvente de første delene åpner?

Og hva men ankomst utland?

Planen er prøvedrift fra 22/4 og full drift fra 20/5. SGH skal ha de fleste av sine selskaper der mens RH, WGH og Menzies skal være på område 1, 2, 3 og 10.

Ankomst utland har ikke en eksakt dato, men anslaget er sen mai.

Mye testkofferter bak gjerdet i dag.

8fca2754514ef4ce282c178fe1f19759.jpg

Bånd 4 og 5 virker ferdige på utsiden. Men ser ikke ut som de er tatt i bruk ennå.

45907e6dd07fd02dc4ff329b011f26cf.jpg

Re: Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

Snart rives veggen paa OSL ned og det nye bagasjeanleggene som er erstatning for det som ble revet under COVID skal testes i sommer. Vanlig trift fra hoesten.

Byggeveggen rundt det omygde innsjekkingsområdet i øst var allerede plukket ned, sist jeg var innom i forrige uke :)

Planen er prøvedrift fra 22/4 og full drift fra 20/5. SGH skal ha de fleste av sine selskaper der mens RH, WGH og Menzies skal være på område 1, 2, 3 og 10.

Ankomst utland har ikke en eksakt dato, men anslaget er sen mai.

Akkurat disse tidsplanene ser det ut som røyk.

Ser ut som det såvidt tas i bruk denne uken, dog veldig forsiktig og type en avgang per dag.

Full drift er planlagt i oktober

Ser de skryter av at man kan levere bagasjen opptil 22 timer før, men vil det gjelde alle eller være selskapsspesifikk? Pre korona lot jo blant annet SunClass/Thomas Cook deg sjekke inn bagasje kvelden før for tidlige avganger.

Blir hele det nye anlegget og det gamle integrert som et anlegg? Altså, hvis jeg skal til bagdrop, kan jeg da levere det til uansett bagdrop, eller blir de delt opp etter flyselskapet du skal fly med?

Vel, det er to separate anlegg rent teknisk, er jo tre når man tar med anlegget ved Checkin #10. men forstår det slik at det er en for for link mellom dem, men om det bare er tiltenkt transfer bagasje eller hvor fleksibelt det blir aner jeg ikke.

Blir hele det nye anlegget og det gamle integrert som et anlegg? Altså, hvis jeg skal til bagdrop, kan jeg da levere det til uansett bagdrop, eller blir de delt opp etter flyselskapet du skal fly med?

Det blir vel sikkert på sikt slik det var før covid, at DY og SK har hver sin bagdrop, og så har de andre selskapene felles. Når alt står ferdig vil det heller ikke overraske meg om et sammenslått red handling og WGH får hele den nye hallen (område 1, 2 og 3) for seg selv.

Område 5 og 6 blir med de nye selvbetjentskravnkene, mens 7 har mer den gamle manuelle typen.

Hva skjer med 4? Der er det jo den gamle innsjekkings «øya» fortsatt i drift

08ac4af6c244c6bd929341c0e3c43bd8.jpg

56d26bca2b1180c533b3ec8becdeeba0.jpg

Område 5 og 6 blir med de nye selvbetjentskravnkene, mens 7 har mer den gamle manuelle typen.

Øy nr. 4 planlegges revet i høst/vinter, etter hvert som det nye anlegget har satt seg, så vidt jeg forstår. Mesteparten av jobben ligger i det som skjer "under gulvoverflaten"

Øy nr. 4 planlegges revet i høst/vinter, etter hvert som det nye anlegget har satt seg, så vidt jeg forstår. Mesteparten av jobben ligger i det som skjer "under gulvoverflaten"

Takk for info.

Ingen nevnt, ingen glemt, men i formiddag var det i hvertfall Widerøe, Ryanair og Iberia som bruke 4ern.

08ac4af6c244c6bd929341c0e3c43bd8.jpg

56d26bca2b1180c533b3ec8becdeeba0.jpg

Er innsjekken til SAS der den har vært siste to årene, eller er den flyttet?

Er innsjekken til SAS der den har vært siste to årene, eller er den flyttet?

Den er fortsatt der den har vært de siste årene.

Bare noen få utvalgte flighter som går fra den nye, slik jeg forstår det. Så bare det som kan kalles prøving.

Hva er egentlig status her nå? Har de i større grad begynt å ta det i bruk?
Hvertfall noe, og tilbakemeldingene er stort sett negative. Bagkvaliteten, altså hvor mye som må ettersendes, har ikke vært overbevisende i sommer (selskapenes punktlighetsfokus har riktignok en del av skylden). Prio bag blir normalt ikke skilt ut til tross for at anlegget er splitter nytt og skulle være bedre, og enkelte dager blir ikke baggene for flere titalls flyvninger skilt mtp transfer og lokal engang

Basert på slik jeg tolker intranettet der oppe:

Menzies og WGH flyttet over i det nye området denne uken. SGH har flyttet over trafikk til ARN/CPH, samt Air France/KLM. Så skal resten av SAS utenriks følge etter, før innenriks tilslutt.

Back