Nyt rygte: Continental til CPH

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Jeg kan se at i gerne vil dreje den over mod at jeg forsøger at tage en nationalistisk CPH debat. Det er IKKE meningen!

Der er flere ting der taler imod GOT som jeg ser det.

* Byens størrelse selvom den ikke er så meget mindre end Oslo.

* Antallet af Connections på Landvetter - er en relativ "lille" lufthavn med ca. 4 mio pax årligt

* Göteborg er ikke en hovedstad - tror jeg har rigtig meget at sige.

Hvad der taler for GOT er et relativt stærkt lokalt erhvervsliv med flere af de store svenske selskaber i spidsen.

Jeg prøver ikke at tage en diskution om et valg mellem CPH og GOT for Continental, men om en forklaring på hvorfor der ikke er flyvninger fra GOT til US. Lokalt har man i Göteborg i mange år forsøgt at finde en operatør der vil flyve US-GOT - personligt tror jeg det bliver en svær opgave for dem.

Alt dette nu er sagt, så er jeg parat til at æde min gamle hat såfremt CO ikke i næste uge annoncere en rute til CPH, men i stedet vælger GOT :cool2

Originally posted by EB
CPH-EWR vil jo i såfall ha 3 daglige avganger 2 x 330 med SAS og 1 x 757 med CO (i tillegg til IAD, ORD og SEA) Er det et så mye større marked fra CPH enn GOT?

Det er ikke helt korrekt - den anden daglige flyvning til EWR fra CPH droppede SAS da man udvidede betjeningen af Shanghai fra 3 til 6 ugentlige flyvninger. Der har været snak om at SAS gerne vil genindfører den sene flyvning fra CPH, men det bliver først engang når og hvis der kommer flere langdistance maskiner.

Så der vil i stedet være 1x SAS A330 og 1x CO 757 til EWR fra CPH - ARN har pt. 1x SAS A330, 1x CO 757 og 3x ugentlig MH 744 mellem ARN og EWR. Så som markedet ser ud i øjeblikket tror jeg ikke det vil være noget problem med både SK og CO fra CPH til EWR.

Originally posted by PP

Alt dette nu er sagt, så er jeg parat til at æde min gamle hat såfremt CO ikke i næste uge annoncere en rute til CPH, men i stedet vælger GOT :cool2

Ha ha ha, ja da bør du holde kjeft.
Nei da, skjønner hva du mener og kan vel i og for seg si meg litt enig når jeg ser det fra din vinkel, men jeg tror fortsatt at en 757 maskin fra CO ville være beste alternativet.

Originally posted by MartinL
Originally posted by PP

Ha ha ha, ja da bør du holde kjeft.
Nei da, skjønner hva du mener og kan vel i og for seg si meg litt enig når jeg ser det fra din vinkel, men jeg tror fortsatt at en 757 maskin fra CO ville være beste alternativet.

Oh no - der har jeg måske alligevel sagt for meget!? Jeg kan fornemme at du er klar til holde mig fast på mit løfte :D

Ja CO med 757 er helt sikkert det bedste og formentlig også eneste alternativ der er til US rute fra GOT - men jeg tror der går længe før vi ser det...

Originally posted by TheDane
Originally posted by EB
Gøteborg er på størrelse med Oslo...og der har jo CO vært mye lenger enn CPH. Tror MartinL er inne på noe riktig - men så er han også totalt "uavhengig" i nasjonaldebatten - for den veier vel også tungt - eller hva PP?

CPH-EWR vil jo i såfall ha 3 daglige avganger 2 x 330 med SAS og 1 x 757 med CO (i tillegg til IAD, ORD og SEA) Er det et så mye større marked fra CPH enn GOT?

Jamen EB, tænk nu blot et skridt videre før du skriver! Om en langrute kan overleve til/fra en by fx Göteborg, København eller Oslo har i første række faktisk ikke noget med byens størrelse at gøre. Det har noget at gøre med om connection/feeder mulighederne og først i anden række noget med byens størrelse at gøre. Det er da klart at der diretke til/fra København som by i sig selv ikke er basis for 2x330 og 1x757 dagligt til New York og dertil endnu 4 daglige USA afgange til andre destinationer (IAD, ORD og SEA - SAS og ATL Delta). Denne trafik er der derimod basis for fordi CPH er et HUB for SAS og en lufthavn som mange andre ikke SAS selskaber også flyver til/fra. Dermed bliver der gode connection muligheder. Se bare på Amsterdam. I princippet er den by alt for lille til alt den trafik den har oversøisk. Men AMS lufthavn har primært gennem KLM (men også mange andre selskaber) været enormt dygtige til at udvikle HUB tankegangen. Men Göteborg har hverken nok passagerer i lokal området og er ej i nærheden af at være et HUB. Så jeg har utrolig svært ved at se daglige afgange fra Göteborg til New York derfra (også selv om det "kun" er med en B757).

Godt indlæg "TheDane"! Jeg tror aldrig der er nogen her i DK som har påstået at der baseret på størrelsen af København er grundlag for alle de interkontinentale forbindelser der eksisterer ud af CPH - men det er jo kun glædeligt for os at CPH er Hub for Skandinavien hvad enten man kan lide det eller ej.

Gud förbjuder om det visar sig vara AA och inte CO som öppnar linje till CPH. AA hör till ARN (historiskt sett i allafall)!

CO flyger till rätt många mindre, sekundära städer i Europa, så kanske Göteborg skulle platsa. Bristol och Edinburgh, så varför inte Göteborg kan tyckas.

Lurer på om egentlig snart SAS klør seg et visst sted?

SAS må jo merke at CO flyr på OSL/ARN, muligens på CPH. Og at DL start opp på CPH?

Kan hende de burde vurdert sin strategi for en stund siden?

Læste her til morgen noget lidt spændende på www.standby.dk omkring endnu flere USA ruter fra København og specielt den evt. kommende Continental forbindelse. Læs selv artiklen her:

"Venter betydelig vækst på USA-ruter
Endnu flere muligheder for at flyve til USA. Københavns Lufthavne afviser ikke, at flere operatører er på vej

Danskerne kan formentlig se frem til endnu flere direkte flyafgange fra København til USA. Allerede næste uge ventes det offentliggjort, at Continental Airlines vil følge efter Delta med en rute til New York og Florida. Flere amerikanske lavprisselskaber har forsøgt at åbnå en aftale med Københavns Lufthavne, hvis direktør, Niels Boserup, ikke vil afvise, at flere er undervejs. Han vurderer, at der er behov for flere forbindelser - blandt andet til Florida." (Kilde: www.standby.dk)

Som jeg læser det så vil Continental flyve Floride-New York(Newark!)-København. Sikkert ikke en dum ide hvis det er det som menes!

Continental Airlines vil følge efter Delta med en rute til New York og Florida

Det var vel dagens beste:lol

Når var sist CO åpnet en langrute som ikke gikk til en hub?

Læste her til morgen noget lidt spændende på www.standby.dk omkring endnu flere USA ruter fra København og specielt den evt. kommende Continental forbindelse. Læs selv artiklen her:

Endnu flere muligheder for at flyve til USA. Københavns Lufthavne afviser ikke, at flere operatører er på vej

Danskerne kan formentlig se frem til endnu flere direkte flyafgange fra København til USA. Allerede næste uge ventes det offentliggjort, at Continental Airlines vil følge efter Delta med en rute til New York og Florida. Flere amerikanske lavprisselskaber har forsøgt at åbnå en aftale med Københavns Lufthavne, hvis direktør, Niels Boserup, ikke vil afvise, at flere er undervejs. Han vurderer, at der er behov for flere forbindelser - blandt andet til Florida." (Kilde: www.standby.dk)

Som jeg læser det så vil Continental flyve Floride-New York(Newark!)-København. Sikkert ikke en dum ide hvis det er det som menes!

Standby.dk bygger på et resume fra flere forskellige aviser og der er tilsyneladende taler om lidt misforståelser i det resume du refererer til.

Her er hvad der rigtigt stod i Børsen omkring Continetal:

"Og i næste uge ventes en anden amerikansk gigant, Continental Airlines, at følge efter. Dertil har flere amerikanske lavprisoperatører forsøgt at få en aftale på plads med Københavns Lufthavne.

Lufthavnens adm. direktør Niels Boserup vil ikke afvise, at flere operatører er på vej."

Her hvad der stod i børsen om en mulig rute til Florida:

"Børsens oplysninger er et USA-koncept i støbeskeen, hvor passagerer samles fra Stockholm og København. Ruten vil formentlig gå til både New York og Florida. SAS må derfor indstille sig på stigende konkurrence fra den front."

Hvem dette kan dreje sig om har jeg ikke lige nogen bud på, men det kræver vel at man har en operatør der sikre feed fra Stockholm til CPH.

Her er hvad Berlingske skriver:

"Ydermere kan flere nye ruter til USA blive etableret inden for kort tid. Københavns Lufthavnes ledelse er ifølge Berlingske Business´ oplysninger i kontakt med flere andre amerikanske flyselskaber om flyvninger til lufthavnen i Kastrup."

Originally posted by Dag Viking
Continental Airlines vil følge efter Delta med en rute til New York og Florida

Det var vel dagens beste:lol

Når var sist CO åpnet en langrute som ikke gikk til en hub?

Kunne du måske uddybe hvad som er så enormt morsomt ved dette???

Ja, jeg ved at New York er "the hub" for continental, men det er som heller ikke det som er intressant. Derimod er det ganske intressant hvis flyet starter og slutter i Florida!

Originally posted by PP

Standby.dk bygger på et resume fra flere forskellige aviser og der er tilsyneladende taler om lidt misforståelser i det resume du refererer til.

Her er hvad der rigtigt stod i Børsen omkring Continetal:

"Og i næste uge ventes en anden amerikansk gigant, Continental Airlines, at følge efter. Dertil har flere amerikanske lavprisoperatører forsøgt at få en aftale på plads med Københavns Lufthavne.

Lufthavnens adm. direktør Niels Boserup vil ikke afvise, at flere operatører er på vej."

Her hvad der stod i børsen om en mulig rute til Florida:

"Børsens oplysninger er et USA-koncept i støbeskeen, hvor passagerer samles fra Stockholm og København. Ruten vil formentlig gå til både New York og Florida. SAS må derfor indstille sig på stigende konkurrence fra den front."

Hvem dette kan dreje sig om har jeg ikke lige nogen bud på, men det kræver vel at man har en operatør der sikre feed fra Stockholm til CPH.

Her er hvad Berlingske skriver:

"Ydermere kan flere nye ruter til USA blive etableret inden for kort tid. Københavns Lufthavnes ledelse er ifølge Berlingske Business´ oplysninger i kontakt med flere andre amerikanske flyselskaber om flyvninger til lufthavnen i Kastrup."

Ja, det lyder som to historier der er blandet sammen. En med Continental til New York og en anden med en ikke navngiven operatør med ruter til New York og Florida fra København og Stockholm. Det må da næsten være Sterling's planer der her henvises til?

Ja det lyder som Sterlings planer - men jeg synes de prøver at få det at fremstå som at der er tale om et amerkansk selskab der skal operere ruterne. Kan det være Sterling der nu forsøger at gå den vej og få et amerikansk selskab til at operere for sig?

AA har vel hub i både JFK og MIA, og med AA og BA i samme alliance kunne det være EZ med en feeder roller for AA ind til CPH - Langt ude måske, men logisk hænger det sammen

det er veeeeeeldig stille fra vår mann i HOU!:spin:

http://www.hangar.no/Pages/Artikkeldb/hon_db/260905_002.htm

CPH: første 6 mdr. Åtd.

SK -6%
NB +31%
DM +90%

Det spørgs hvor længe SK er størst på CPH !

:smokin

vel, nå er fremdeles volumene til SK såpass mye større enn de til NB/DM at det er en stund til de passerer SK... Prosenter sier jo ingenting om man ikke vet grunnlaget...

Originally posted by CK
vel, nå er fremdeles volumene til SK såpass mye større enn de til NB/DM at det er en stund til de passerer SK... Prosenter sier jo ingenting om man ikke vet grunnlaget...

HE HE !
Ja naturligvis skal man kende grundlaget, SK er vel i udgangspunktet i
omegnen af 4-5 gange større på CPH endnu :up:

Back