Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Lurer på en ting. Hvorfor er folk ute etter å vite reg'en på fly de skal reise med. For all del, jeg gjør det selv og har loggført alle turer siden ca 2007. Men ligger det andre ting bak? Eller er det av ren nysjerrighet. Man hadde vel klart å finne ut reg'en på reisedagen?
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Jo, igrunn sant :D
men særlig når jeg reiser fra OSL, og har litt dårlig tid, så er det greit å vite reg på forhånd dersom man ikke får det med seg :) selvom man kan finne det etterpå...
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Jo, igrunn sant :D
men særlig når jeg reiser fra OSL, og har litt dårlig tid, så er det greit å vite reg på forhånd dersom man ikke får det med seg :) selvom man kan finne det etterpå...
Husker ikke hvordan det er hos SK, men en del andre så kikker jeg bare over dør 1R når jeg går inn.
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Personlig foretrekker jeg helst å ikke vite det på forhånd - er liksom litt av spenningen når man ser flyet ved gaten. Skulle jeg ikke få det med meg derimot, er forumet ofte redningen - for den må selvagt loggføres.
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

For min del har (hadde... time will show) det en veldig viktig relevans. Med min (forhåpentligvis) tidligere flyskrekk var det utrolig hjelpsomt å kunne søke opp individet. Det å vite hva slags type fly det var bidro til å gjenvinne kontrollen jeg følte jeg manglet - jeg kunne søke opp bilder av flyet og se hvor det hadde vært før, så vel som at jeg kunne søke det opp på airfleets.net (og liknende) for å se hvem som hadde eid flyet før, når det var bygget, når det hadde first flight og så videre.

Man kan jo være så heldig at det finnes bilder fra inne i kabinen til det gitte flyet, dette hjalp på med å "fokusere på at jeg skulle sitte der" - og man kunne søke på regnret her på forumet for å se om det hadde vært involvert i noen ulykker/hendelser i det siste.

Så alt i alt hjalp det meg utrolig mye, men det er vel neppe derfor halve forumets innbyggere spør om reg. Noen er vel sånn sær og vil vite om det er nytt/gammelt og hva du dertil kan forvente (glede/grue deg til) - gjelder vel spesielt Norwegian. Forskjellen på å få LN-KKF(AIL) og LN-NOJ er vel sånn ca himmel vs. helvete for sete-pitch-nerder? :)
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Husker ikke hvordan det er hos SK, men en del andre så kikker jeg bare over dør 1R når jeg går inn.
Ex-BU-maskinene har reg-skilt i døråpningen i hvert fall, men den pleier å stå i åpningen til dør 1L ;) ;)
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Takk for alle innspill på dette. Det er vel akkurat som jeg tenkte meg. Loggføring er nok det viktigste argumentet. Men enkelte er nok interesert i om det er gamle eller nye individer osv.

Det er vel om å gjøre å fly med mest forskjellige individer og typer.
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Ex-BU-maskinene har reg-skilt i døråpningen i hvert fall, men den pleier å stå i åpningen til dør 1L ;) ;)

Alle SAS fly har en plakett i dør ramma på dør 1 L. Så når man går ombord er det bare å løfte blikket, å se i dørkarmen oppe så står det.
Der står det også hvem som eier maskinen, altså hilket leasing selskap.
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Er det et sted det er mulig å finne ut hvilket fly (reg.nr.) som flyr en bestemt strekning 2-3
mndr. i forveien?
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Men vær klar over at det kan endres inntil flyet har tatt av... En plan er bare gyldig i det øyeblikket den er skrevet - og så er det ønsketenking.
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Er det et sted det er mulig å finne ut hvilket fly (reg.nr.) som flyr en bestemt strekning 2-3
mndr. i forveien?

Ingen fly går faste ruter og slinger byttes om etter behov så dette vet man ikke sikkert før flyet står på gaten. Og selv da skjer det innimellom endringer. :p
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

Ingen fly går faste ruter og slinger byttes om etter behov så dette vet man ikke sikkert før flyet står på gaten. Og selv da skjer det innimellom endringer. :p

Jeg er klar over det, men så vidt jeg skjønner settes det opp hvilke fly som skal fly når og hvor lang tid i forveien. (Og selvfølgelig skjønner jeg at det kan bli endringer.)
Grunnen til at jeg spurte, var at jeg håper det ikke blir LN-RKP. Nå er vel muligheten for at det blir akkurat det flyet liten, men allikevel...
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

RKP ligger ikke i planleggingen så langt frem, da det er reservemaskin. Den brukes imidlertid mest på Newark/Washington/Chicago. Sjansen for å få den til Østen er svært liten.
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

På FR24 (guld) kan man se flyets bevægelser flere måneder tilbage.
RKP har indimellem taget nogle ture til HKG, PVG og PEK, senest i
januar. Men jeg kan ikke se, at den har været i TYO, hvis det kan berolige
nogen :)!
Den har også fløjet på SFO enkelte gange.

Den 28. januar fløj den ferry til HKG, den skal vel til et check af en slags?
Så det ser ud til, at der ikke er nogen grund til bekymring hos dem, der
skal flyve SK long haul i den kommende tid!
 
Re: Nysjerrig på reg. Hvorfor det?

På FR24 (guld) kan man se flyets bevægelser flere måneder tilbage.

RKP har indimellem taget nogle ture til HKG, PVG og PEK, senest i

januar. Men jeg kan ikke se, at den har været i TYO, hvis det kan berolige

nogen :)!

Den har også fløjet på SFO enkelte gange.



Den 28. januar fløj den ferry til HKG, den skal vel til et check af en slags?

Så det ser ud til, at der ikke er nogen grund til bekymring hos dem, der

skal flyve SK long haul i den kommende tid!



Den er på 14 dagers service i HKG


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top