Nyhet fra Eurobonus en viktig booking klasse gir naa kun 25%

V er viktig fordi det er klassen man kan kjoepe seg opp til for noen hundrelapper for aa faa poeng. Da jeg brydde meg om Eurobonus, kjopte jeg utallige billetter i W som for noen faa hundrelapper ga 100% istedetfor 25%.

Tommy, det er lenge siden man kunne kjøpe seg opp til V. V har de siste to årene (?) utelukkende blitt brukt til kampanjer - og dersom man har hatt W har man måtte kjøpe seg opp til Q.

Uansett - poenget er det samme og jeg helt enig i vurderingene dine.

Dette er bare et skritt i riktig retning, man kan ikke forvente å betale nesten ingenting for så få 100% miles.

Som eksemplet til EzeIza, Tur/retur ARN-IST til kr 602,-. Dette er jo så billig at det er en selvfølge at man ikke opptjener 100% miles i tillegg.

Skulle gjerne sett andre selskaper som gir 100% på tilsvarende reise.

Jeg er helt enig i at dette er mye poeng for en billig penge (hadde fått 4500 inkl. gullbonus). Men slik er nå engang en god mileage run. Det hadde blitt den første MR for min del - og jeg blir overrasket om det dukker opp flere slike muligheter hos SK med det første. Ekstra irriterende er det jo at regelen trer i kraft dagen før jeg skulle dratt på tur :(

Nå relanseres vel EuroBonus over nyttår - og jeg vil vente og se til det nye programmet er klart før jeg eventuelt melder overgang til noe annet. De mange kampanjene EuroBonus har gjennomført de siste månedene har i alle fall gjort programmet langt mer lukrativt om man reiser mye med SAS-selskaper, og jeg tolker det som et tegn på at noe større er i ermet. Reiser man mest med SAS-selskaper så er og blir EuroBonus det beste programmet, da uttellingen hos SAS blir den samme eller mindre i andre programmer.

Vet man hvilke endringer kan vi forvente fra januar? Hva skal en eventuell relansering innebære?

Fra Oslo til Stockholm og tilbake faar man 25% for V klasse mens paa intercont 100%??? Hvor komplisert er det...
Og så har man problematikken med at bookingklassene til SK ikke korresponderer direkte med partnere som LH med code-share (eller hvordan det er). Ta med servicekonseptene (frokost - ikke frokost, kaffe - ikke kaffe osv.) så er kaoset komplett og ingen skjønner noe som helst.

Nå relanseres vel EuroBonus over nyttår

Hææææææ? Har ikke hørt noe om det? Spennende.

Vedr V-klasse og 25% så må jeg vel si meg enig i at det ikke er så krise. Det er mer de andre klassene som faktisk koster alt for mye til å skulle gi så dårlig med poeng. På Euro ruter er det nesten umulig å få poeng ettersom Xtra billettene er så åndsvakt dyre.

Men SAS er ikke alene om å gi lite poeng da. Prøv en tilbudsbillett med BA.

Satt og bladde meg bakover på EB-kontoen på sas.no, og den går laaaaaangt bakover. Kom helt tilbake til en svunnen tid med poeng innenriks, uten mikropoeng og stadige datafeil i mapping av bookingklasser.

Av kuriositeter kan nevnes:
  • økonomiklasse med UA over dammen ble bokført som "D" og ble godskrevet som businessklasse en god stund på slutten av 90-tallet
  • En tur med SK6839 og biz-billett ga 1200 poeng til tross for at den bare er ca. 20 km lang og i dag er erstattet med tog :lol:

Back