Nyeste patent på setefronten, hexagon seating

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
Nyeste patent på setefronten, hexagon seating

TU med lørdagsartikkel om siste på setepatentfronten

Konseptet, som Zodiac har kalt Economy Class Cabin Hexagon, baserer seg på at annethvert sete er vendt bakover, noe som skal kunne skvise inn sju seter i bredden på et smalbuksfly der det i dag er seks.

1200043385.jpg

Personlig tror jeg dette blir litt kleint å sitte slik om dette noen gang blir en realitet

Re: Nyeste patent på setefronten, hexagon seating

Haha, digg at de holder hender på bildet.

Er jo det BA har hatt på ClubWorld siden 1999, dog ikke så intimt:D

Spennende å se om passasjerene klarer å finne frem til plassen sin med den konfigurasjonen, er jo faktisk enkelte som ikke forstår at sete 1A er vindusete på første rad..! Tror fortjenesten på det ekstra setet fort blir spist opp når flyet er 20 minutter forsinket pga treg/kaotisk boarding.

Nå kommer jo slike nye konsepter med jevnlige mellomrom, og det er sjeldent de kommer lenger enn patentkontoret

Hvis dette hadde kommet så hadde blokkert midtsete blitt en storselger :D Selv hadde jeg nok sluttet å fly.

Dette er det verste jeg har sett :lol:
Gleder meg til framtidige charterturer allerede..

Minner om "good old days" i Herculesen når man satt i området ved hovedhjulene.

"Fold your traytable and raise the back of your seat to an upright position."

For at det skal være så få hinder som mulig på seteraden ved en eventuell evakuering.

Dette opplegget her er jo rene hinderløypa ved en evakuering.

Ta med med vennegjengen her, da kan det bli skikkelig god stemning på på charterturer. Bare pass på å ha fri bar! Eventuelt så kan konseptet fungere for speed dating, bare passe på at det er annen hver med menn og kvinner :)

Nei skrekk og gru! Håper dette ikke blir tilfelle med det første.

Må ikke seteryggene være horisontale, og uten mulighet til justering?

Grøss og gru. Nei takk!

Slutter nok ikke å fly om disse setene noensinne blir en realitet, men jeg blir å finne foran gardinen i så tilfelle.

Som et tankeeksperiment.. hvilket LCC selskap ville vært det første til implementere slike seter om de var godkjent?

FAR121 Part 25 section 807+sequels sier at man ikke kan instalere mer enn tre-setere mot veggene. Grunnen er at pga rekkevidden (armslengden) for den gjennomsnittlige Flight Attendant man ikke klarer ä gi service til sete nº 4 fra midtgangen, sete nº 3 er vanskelig nok (og gir MSD - musculo-skeletal disorders). Patenten behöver derfor revisjon av FAR121 Part 25 för den kan komme videre til industrialisasjon ? Men at tankene er i bevegelse er positivt mener jeg.

Back