Nye uniformer i Sterling

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Det var på tide:

Nye uniformer til Sterling
Nyt design til det flyvende personale præsenteres på et pressemøde fredag

Sterlings stewardesser og piloter skal have nye uniformer. Af en pressemeddelelse fra lavprisselskabet fremgår det, at de nye uniformer bliver præsenteret ved et pressemøde i Bella Center Fredag eftermiddag kl. 13,

http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=16857&cHash=600a8f185e

Replying to Topic 'Nye uniformer i Sterling'

Da blir det like uniformer på Maersk(Sterling Blue) og Sterling. Jeg synes det har vært veldig stille rundt Sterling og FL Group nå. Har de nok og ordne opp i?

Håper de velger noe som ligner mer på DY sine uniformer...

Originally posted by HMWK

Da blir det like uniformer på Maersk(Sterling Blue) og Sterling. Jeg synes det har vært veldig stille rundt Sterling og FL Group nå. Har de nok og ordne opp i?

FL Group skal vel ikke ta over før 1.januar. Fargene på ny uniform blir koksgrått, hvitt og burgunderrødt, så fargemessig vil det ikke ligne på verken DY eller SK. Men snittet blir selvsagt betydelig mer moderne.

Hmm gleder meg til å se resultatet!!!

Større bilde på http://www.boarding.no

Tja - bedre enn de forhistoriske uniformene til DY, men hvofor må et moderne lavrpiselskap absolutt ha uniformer som er så fryktelig..."uniformer"...

Du hadde foretrukket pikétrøyer og khakishorts??? :wow:

Fine de nye, men kjedelig. Det skal vel sies at jeg er en av de få som synes sterlings nåværende uniformer er ganske stilige jeg. Litt Martinair liksom.....

Originally posted by LCH

Du hadde foretrukket pikétrøyer og khakishorts??? :wow:

Aner ikke hva en pikétrøye er, men...neida, de vil sikkert ha bukse og skjorte, men hvorfor må det være så stivt? I Go tror jeg de brukte gensere...

Det har nok noe med autoritet å gjøre skal du se. Dessuten skal det være lett å se hvem som er CA og hvem som er PAX.

Pikétrøye er sånne kortermede skjorter med krage og tre knapper øverst i halsen som florerer på Oslo vest; da spesielt av merket Lacoste og fargen rosa.
Når jeg brukte det eksemplet var det fordi det er det Southwests CA bruker.;)

Herreuniformen saa ut som noe de har faatt billig fra Braathens sitt uniformslager:baeh

Pent - men utrolig kjedelig. Men dette er nok en uniform som kan leve en stund...

Originally posted by LCH

Det har nok noe med autoritet å gjøre skal du se. Dessuten skal det være lett å se hvem som er CA og hvem som er PAX.

Joda, jeg tror nok også at det bør være litt stilig og vise autoritet. Hva med napoleonshatt i papp?

Lauda gikk vel med jeans...det hadde vært tøfft å se hos f.eks DY!!!

Crewet ville ikke ha uniformer som lyste lavpris, og er sjeleglade for å få en uniform som ser mer ordinær ut og som samtidig ikke ligner på nåværende uniform. Den sitter jo fortsatt fast på 80-tallet...
Det beste er at uniformsskjortene ikke blir vesentlig forandret. Personlig synes jeg det ser helt corny ut med feks t-skjorte til uniformsjakke (lik det kabincrew i DY kan bruke i dag).

T-skjortene er tøffe synes jeg - jentene i SAS har jo også muligheten til å velge slike. Når DY fikk disse ble det et mye yngre og freshere utseende på de ansatte...:up:

Originally posted by EB

T-skjortene er tøffe synes jeg - jentene i SAS har jo også muligheten til å velge slike. Når DY fikk disse ble det et mye yngre og freshere utseende på de ansatte...:up:

Ja, på jentene ser det slettes ikke ille ut. Men for mennene blir det helt feil. Men nå sies det jo at de er på vei ut. T-skjortene altså :cheers:

Jeg liker absolutt menn/gutter i t-skjorter...:spin:

Back