Nye uniformer for SAS

Umiddelbart ser det ikke for lovende ud; dårligt snit, dårlig pasform!

Jeg nåede at bære den blå Carven-uniform, som var OK! Den turkise
Dior-uniform var derimod .... meh! Stoffet/tyget var syntetisk, så vidt
Jeg husker. Den flotte Calvin Klein uniform var efter min tid, desværre!

Jeg fikk ny uniform i slutten av juni før jeg dro på ferie. Den skulle være tatt i bruk i forbindelse med 70 års jubileet men mange størrelser ol har vært feil, så det er utsatt. Fargene er kjedelige. Men husker også at det var mye murring når man byttet uniform på slutten av 90-tallet. Herreuniformen er ikke så spesiell, men damesiden har en del rare deler. Men det går seg vel til.

Har SAS outsourcet til billigste tilbyder for nye uniformer og dette er resultatet? SAS har jo 70 års erfaring med uniformer til sine ansatte, så dette burde de jo kunne, lizm...

Det har alltid vært bråk ved overgang til nye uniformer...forskjellen nå er at bråket kommer lettere frem ifbm sosiale medier.

I disse aldeles forkvaklede "hen" tider, kunne man gjort det enkelt....

"Hei, her har du en blå kjeledress. Alt annet kan være diskriminerende.
Han en fortreffelig og politisk korrekt flight"

I disse aldeles forkvaklede "hen" tider, kunne man gjort det enkelt....

"Hei, her har du en blå kjeledress. Alt annet kan være diskriminerende.
Han en fortreffelig og politisk korrekt flight"

Ha ha ha. Klokkerein

Dette så veldig "fresht" ut - absolutt både en modernisering og forbedring. Liker godt profilen "blue on blue" og håper dette vil også spre seg til flyene.

Den känns väldigt anonyn. Speciellt för de grupper som saknar "vinge" är det ingenting som gör den lätt att identifiera.

SAS har lagt en video på Facebook med en præsentation af de nye uniformer i Oslo Lufthavn med sang, musik og dans :D

Hellu fra SK262. La merke til de nye uniformene pga. skjerfet, ellers er de ganske anonynme. Får håpe de er funksjonelle for de som bruker dem :)

Back