Jeg bliver aldrig nogen stor fan af disse sæder. Det er jo individuelt hvad man synes om, men siddekomforten både hos LH, AB, LX og DY hvor jeg har prøvet nogle af disse tyndere sæder passer ihvertfald ret dårligt til min krop
Men det er jo den vej udviklingen går - og det er jo også ganske forståelige at flyselskaberne vælge denne sædetype når de kan spare vægt og/eller presse flere pax ind i flyene.
At SAS vælger denne type er vel egentligt ventet og et ganske fornuft valg når man ser på den økonomiske gevinst. I praksis er det nok også kun et fåtal af pax som lægger mærke til hvilket sæde de sidder i - bare benpladsen er rimeligt - hvilket der jo er mulighed for med denne type stol. Men de kommer ALDRIG til at slå siddekomforten i de gamle stole i MD'erne
Nogle planer for nye stole i A321'erne? De er efterhånden ved at være ret så slidte både ind- og udvendigt (her tænker jeg også specielt på maling på motorer, men absolut også stolene)
Der skulle også komme nye C-klasse stole på IC - hvor SAS har udtalt at man vil vælge en stole-type, som andre bruger og har gode erfaringer med. Altså vil man ikke forsøge at opfinde et eller andet nyt, men gå efter det sikre valg. Noget der absolut er positivt.