Nye spennende ruter fra Rygge med Norwegian

Norwegian skulle også starte morgenflight RYGGE-STAVANGER og omvendt. Stavanger skulle jo også få sitt 4. basefly, tror også det var snakk om fast 738.

Det skal visstnok "avsløres" et nytt flyselskap som skal inn på Rygge i morgen. Easyjet eller Ryanair er østfoldingenes våte drøm.

Jeg personling tror ikke FR flytter over fjorden men men kan jo selvsagt ikke se bort fra muligheten. Såvidt meg bekjent er forholdet mellom FR og Sandefjord Lufthavn meget godt og etablert. Det som taler i mot Torp er den mye lengre avstanden til Oslo og nå har jo også Rygge fått løftet paxtaket.

Tror ikke Ryanair er redde for å bryte ut av et godt etablert forhold og hoppe til sengs med noen nye, om de tror de tjener på det.

Ja, det er åpenbart at Kjos posisjonerer seg ift. nyhetene om Rygge. Amsterdam-ruten har gått bra fra Gardermoen, så en rute til Amsterdam to ganger i uken, i likhet med Berlin og Praha, er vel absolutt mulig fra Rygge. Rygge-Krakow ble for øvrig lagt ned, det ble også Rygge-London - men Rygge-London er en rute en annen aktør ville tatt før eller siden uansett...

Avdeling Sørøst skal forsøke å dekke begivenheten fra RYG. Hvis flere har tenkt seg innom, send gjerne en PM...

Jeg forstår ikke at noen kan tenke på en gang at FR skulle flytte fra Torp til Rygge. Det skjer i alle fall ikke. Det måtte så være om de ønsket å starte en enkelt rute opp fra Rygge for å teste markedet. Jeg tror ikke det er noe marked for FR på Rygge. Og at de dropper Torp som er innarbeidet over lang tid anser jeg for fullstendig utelukket. Hvis Kjos har tippet dette, anser jeg det som rent taktisk spill.

At det kanskje kommer et nytt selskap på Rygge er hyggelig.

Jeg forstår ikke at noen kan tenke på en gang at FR skulle flytte fra Torp til Rygge. Det skjer i alle fall ikke. Det måtte så være om de ønsket å starte en enkelt rute opp fra Rygge for å teste markedet. Jeg tror ikke det er noe marked for FR på Rygge. Og at de dropper Torp som er innarbeidet over lang tid anser jeg for fullstendig utelukket. Hvis Kjos har tippet dette, anser jeg det som rent taktisk spill.

At det kanskje kommer et nytt selskap på Rygge er hyggelig.
Jeg tror heller ikke at FR forlater Torp sånn uten videre. Men at de kan prøve seg med ei rute eller to det kan nok være. Men i morra får vi svar.

Jeg tror heller ikke at FR forlater Torp sånn uten videre. Men at de kan prøve seg med ei rute eller to det kan nok være. Men i morra får vi svar.

Jeg tror nok det er Malmø aviation som kommer til Rygge. Har liten tro på at det er Ryanair som kommer.
Ryanair har sagt før at de kommer ikke til Rygge så lenge at Norwegian er der.

Er det plass til en "normal" aktør til i det norske markedet da? Jeg vil nå si at FR har størst sjangs på å komme seg inn på det norske markedet. Med sine utrolige priser.

Et flyselskap som kun er opptatt av kutt og nedbemanning for tiden, skal plutselig åpne ny base på en liten flyplass? Svært lite sannsynlig.

Et flyselskap som kun er opptatt av kutt og nedbemanning for tiden, skal plutselig åpne ny base på en liten flyplass? Svært lite sannsynlig.

Men på den andre siden så er det kun SAS (bortsett fra Widerøe og Norwegian) som har et så omfattende ruteprogram innenlands i Norge. Men jeg tror det blir enten SAS, Cimber Sterling eller Widerøe. Vi må ikke glemme at det gamle Sterling hadde store planer innenriks i Norge.

Det er vel ingen umulighet at det er SAS som kommer....

Artig vinkling. Det hadde vært en ny retning for SAS og et tegn på at det bor litt mot i den gamle kjempen. Men - jeg er nok redd for at det er noe annet. Ser selv Transavia som en potensiell oddsbombe - ville passe inn i satsingen i Danmark, men hvis så er tilfelle mistenker jeg et kort eventyr ..

Back