• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye selskaper ??

baselutvann

ScanFlyer Gold
Er jeg den eneste som tror og håper at både Emirates og Singapore kommer til å komme til satse ENGM når den nye termialen står klar?? eller kansje tidligere å?!!

Du er nok definitivt ikke den eneste som håper, dem er det nok nok av her på forumet. Men om de tar hensyn til terminalutbyggingen når de vurderer å nystarte en rute det vet jeg ikke.

Er jeg den eneste som tror og håper at både Emirates og Singapore kommer til å komme til satse ENGM når den nye termialen står klar?? eller kansje tidligere å?!!
Er dette noe du har hørt rykter om, eller bare håper på selv? Kan ikke helt skjønne hvorfor Emirates vil starte en rute til OSL, jo mindre de skal bruke OSL som et mellomstopp på en rute videre vestover...?

Tja, Emirates flyr jo til Newcastle. Der er jo alt mindre enn på OSL. QA flyr til Arlanda med A319 sist jeg sjekka.

I tilleg har Norwegian en rute til Dubai. Emirates liker ikke konkurranse..

Følg med på Nyhetstråder, både de som er lagt ut, og når de dukker opp. Og/eller delta på nyhetspils, vi ble vel enige om et nytt treff i Oslo på ettersommeren :D

Mye olje i Emiratene, som Statoil-ikke-lenger-Hydro kan trenge transport til. Ellers er jo nordmenn et pengesterkt folk som kan trenge kvalitetstransport østover.

Men noen jumbo-buss får vi nok neppe se!

Følg med på Nyhetstråder, både de som er lagt ut, og når de dukker opp. Og/eller delta på nyhetspils, vi ble vel enige om et nytt treff i Oslo på ettersommeren :D

Hehe, nå er han løs igjen med sine hint... :lol:
Lurer virkelig på hva du sikter til JetBlue, kanskje man skulle Delta på neste nyhetspils....:D

Det er visstnok flere selskaper som er å snuser på OSL i øyeblikket. I likhet med Thai har de fly som enten må settes på bakken, eller prøves i markeder som er mindre rammet av nedgangstider enn de som trafikeres i dag.
Tviler på at det er så mange som planlegger noe i forhold til T2, den er ikke oppe å står før tidligst 2014-2015. Inntil da skal vi være veldig fornøyde om OSL er i stand til å tilby nye selskaper slot´er på de interessante tidspunkt. Det er vel mer sannsynlig at det må begrenses noe når byggearbeidene starter for fullt.

Mye olje i Emiratene, som Statoil-ikke-lenger-Hydro kan trenge transport til. Ellers er jo nordmenn et pengesterkt folk som kan trenge kvalitetstransport østover.

Men noen jumbo-buss får vi nok neppe se!

Naa er det ikke saa mye olje i Dubai riktignok, Abu Dhabi derimot....itillegg til Qatar selvfolgelig

Velkommen som forumdeltager.
Du trenger ikke vente til 2014 for å dra østover til Dubai eller Singapore.
Det finnes flere aktører som flyr dit allerede via ARN,CPH,AMS og FRA blant annet til bra priser og tider.
Kjøper du reiser med andre aktører bidrar du til et markedsgrunnlag der dine ønsker muligens kan oppfylles dersom selskapene du refererer til finner at et markedsgrunnlag er tilstede.

Back