Sandefjord Lufthavn Torp lanserte idag NY logo: http://www.facebook.com/photo.php?f...75055503.23790.139941626033838&type=1&theater
"Nye" TORP og nye nettsider blir lansert i morgen!
Det nye navnet er Torp Sandefjord lufthavn, i stedet for Sandefjord lufthavn Torp. Navnet Torp skal fra nå profileres sterkere enn navnet Sandefjord, for å formidle at Torp skal være hele regionens flyplass
Sandefjord Lufthavn Torp lanserte idag NY logo: http://www.facebook.com/photo.php?f...75055503.23790.139941626033838&type=1&theater
Fikk umiddelbare assosiasjoner til Statoil, men nå er det vel ikke så enkelt å få til noe helt unikt lengre heller.
Til informasjon så har Statoil skiftet logo. Bensinstasjonene har ikke lenger Statoil som eier. De NYE eierene har en avtale om at de kan bruke Statoil navnet i 2-3 år til. Etter det vil bensinstasjonene få nytt navn. Da tipper jeg de også kanskje skifter sin logo.
Men ja litt likhet har de. Men det er jo endel forskjell i de to logoene også
Jeg synes det Torp gjør fortiden er spennende
Får meg til å tenke på Google ^_^
![]()
Det nye navnet er Torp Sandefjord lufthavn, i stedet for Sandefjord lufthavn Torp. Navnet Torp skal fra nå profileres sterkere enn navnet Sandefjord, for å formidle at Torp skal være hele regionens flyplass
Det var jo ikke store navneendringen. Men står man fritt til å velge navn som man ønsker? Det var jo en del frem og tilbake med navnet når det ble åpnet for sivil flyplassdrift på Rygge, både Rygge Lufthavn, Oslo Lufthavn Rygge, Oslo Syd mm ble foreslått, men Avinor satt foten ned og slo fast at lufthavner i Norge skulle oppkalles etter nærmeste by, etterfulgt av stedsnavn. Resultatet ble jo også Moss Lufthavn Rygge og ikke Rygge Lufthavn som bl.a. Rygge Kommune ønsket... Men i det store og det hele betyr det vel ikke mye, formelt navn og hva som markedsført varierer jo ofte.
Får meg til å tenke på Google ^_^
![]()
Fikk umiddelbare assosiasjoner til Statoil, men nå er det vel ikke så enkelt å få til noe helt unikt lengre heller.
Det er internasjonale regler som sier at flyplasser skal ha navnet til nærmeste store by. Flyplasser skal ha navn i denne rekkefølgen: Nærmeste by + lufthavn/flyplass/sjøflyplass/helikopterplass etc., lokalt stedsnavn. Oslo lufthavn, Gardermoen. Bergen lufthavn, Flesland. Stavanger lufthavn, Sola.
Det som står sitert fra SB over, ser jeg ikke hvordan "er lov". På Facebook-siden står det Sandefjord lufthavn Torp.
Liker logoen. Den er fresh, tydelig og lett å forstå.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.