Hei!
Fattern var på et SAS-arrangment for noen uker siden, der han hørte på det ene og det andre fra selskapet. Han hørte også rykter om det var mer tro på fusjon med et ikke-Europeisk selskap en oppkjøp av de store Europeiske.
Hva tror dere?
Nå sier han dog ikke at en fusjon med TG er en mulighet, bare at en fusjon med et utenom-europeisk selskap er en mulighet.
BF:cool2
En fusjon mellom SK og TG tviler jeg sterkt på. Til det er kulturene i selskapene alt for forskjellig. SAS ville bli taperen i en slik konfigurasjon ettersom TG er så mye større selskap enn SAS.
En fusjon mellom SK og TG tviler jeg sterkt på. Til det er kulturene i selskapene alt for forskjellig.
Nå sier han dog ikke at en fusjon med TG er en mulighet, bare at en fusjon med et utenom-europeisk selskap er en mulighet.
En fusjon mellom SK og TG tviler jeg sterkt på. Til det er kulturene i selskapene alt for forskjellig. SAS ville bli taperen i en slik konfigurasjon ettersom TG er så mye større selskap enn SAS. Dessuten har vel TG også sine økonomiske problemer, og deres situasjon blir vel ikke bedre av å slå seg sammen med SAS.
PT ser jeg ikke helt riktig for meg hvilket utenomeuropeisk selskap SAS skulle kunne fusjonere med uten at kulturforskjellene blir for store. Det eneste måtte være et amerikansk selskap, men jeg ser ikke helt for meg hvem der som kunne være aktuelle.
Jeg tror vel kanskje at dersom en fusjon skulle bli mulig, burde den skje med et selskap på SAS sin størrelse. British Midland kunne være en slik mulighet, men de, sammen med flere og flere selskaper i Europa, er jo inne i LH familien.
Litt spenstig kunne det jo være med en fusjon med Virgin Atlantic. Det hadde egentlig vært litt stilig!
Eller hvilke andre kandidater har vi der ute som er trolige partnere?
BF:cool2
Nå var det vel SAS som var med på å stable TG på beina, så det er kanskje ikke så umulig allikevel?
Nå var det vel SAS som var med på å stable TG på beina, så det er kanskje ikke så umulig allikevel?
SAS -> TAS (Thai Airline System)
On a more serious note, dette var spennende nyhet. Om ikke Thai, hva med SQ? Hvordan er SQ i forhold til SAS? Er SQ mye større?
Men som Bizflyer sier, Virgin Atlantic og SAS i fusjon hadde vært noe sabla tøffe greier!
Jeg har veldig vansker med å se noen logikk i at det skulle tale noen som helst vei i forhold til en fusjon. Og kontrollen som thailandske myndigheter har over TG, vil de neppe gi slipp på, og det er noe som ikke vil bli akspetert av et europeisk selskap og ihvertfall ikke skandinavisk.
Kineserne er jo glad i å bruke penger på oppkjøp om dagen...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.