Nye ruter - OSL 2011

Glenn

ScanFlyer Gold
Tenkte vi kunne lage en liten tråd her om hvilke nye ruter som starter opp fra OSL i 2011.

SAS
München (MUC)
Oppstart 28. mars
Flytype: Boeing 737
(mandag-lørdag)

Moskva Sheremetyevo (SVO)
Oppstart 27 mars
Flytype: Boeing 737-600
(mandag, onsdag, fredag, søndag)

New York (EWR)
Oppstart 28. mars
Flytype: Airbus A330-300
(mandag-søndag)

Palma de Mallorca (PMI)
Oppstart 26. juni
(tirsdag, torsdag, søndag)

Split (SPU)
Oppstart 27 juni
(mandag, fredag)

Madrid (MAD)
Oppstart 28. juni (sommerrute til 16. august)
Flytype: Boeing 737-500
(torsdag)

Bardufoss (BDU)
Oppstart 30. juni (sommerrute til 14.08)
(mandag, torsdag, fredag, søndag)

Dubrovnik (DBV)
Oppstart 30. juni (sommerrute til 14.08)
(tirsdag, fredag)

Norwegian

Athen (ATH)
Oppstart 28. april (sommerrute til 27.10)
Flytype: Boeing 737-800
(torsdag, søndag)

Lakselv (LKL)
Oppstart 27. juni (sommerrute til 12.08)
Flytype: Boeing 737-300
(mandag, onsdag, fredag)

Pristina (PRN)
Oppstart 27. juni (sommerrute til 12.08)
(mandag, fredag)

Sarajevo (SJJ)
Oppstart 27. juni (sommerrute til 11.08)
(mandag, torsdag)

Widerøe
Sandnessjøen (SSJ)
Oppstart 27. juni (sommerrute til 14.08)
Flytype: Dash 8-100
(mandag, torsdag, fredag, søndag)

Qatar Airways

Doha (DOH)
Oppstart: 5 oktober
Flytype: Airbus A330-200
(tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, søndag)

Det er sikkert noe jeg har glemt, så bare si ifra så skal jeg rette det opp!

Last edited by a moderator:
At Malev også har søkt slots er jo interessant, må jo være minst tredje gang de prøver seg fra OSL, om ruten ser dagens lys.
Venter også på Iberia. Når har de tenkt å prøve seg? Vi trenger en rute til MAD fra OSL.

Når det gjelder Malev, har de et stort nettverk til Øst-Europa fra Budapest. De har ofte veldig rimelige billetter både til Budapest og til resten av Østeuropa. De har også nylig blitt kåret til det beste selskapet i Østeuropa, som før var CSA, men nå altså er Malev.

Malev flyr vel også til ARN, HEL, GOT og CPH, så det ville vel ikke være så rart om de faktisk skulle velge å komme til OSL.

Vi trenger en rute til MAD fra OSL.
Ja, Iberia burde snart prøve på OSL igjen. Er jo mange år siden de ga seg sist, og på en rute til MAD ville de vært eneste aktør fra OSL. Med IB sitt nettverk til Sør-Amerika som jo er et sterkt voksende marked, skulle det ligge bra til rette for suksess.

Dersom Malev kommer begynner oneWorld nettverket til OSL å ekspandere!
JA, men jeg er litt usikker på om grunnlaget egentlig er til stede. DY har et godt grep på BUD, og når det gjelder transfer til Øst-Europa finnes det mange og godt innarbeidede (i det norske markedet) alternativer.
Siden de ikke har lykkes med sine tidligere forsøk på OSL, stiller jeg meg tvilende til om skal greie det denne gangen heller.

JA, men jeg er litt usikker på om grunnlaget egentlig er til stede. DY har et godt grep på BUD, og når det gjelder transfer til Øst-Europa finnes det mange og godt innarbeidede (i det norske markedet) alternativer.
Siden de ikke har lykkes med sine tidligere forsøk på OSL, stiller jeg meg tvilende til om skal greie det denne gangen heller.

Som jeg har sagt, Malev er et selskap som jeg har inntrykk av at har god service og veldige rimelige priser. Hvis de kommer med såpass rimelige billetter til BUD fra OSL, som de har fra CPH, så tror jeg virkelig Norwegian kan få noe å slite med...

Hvis de kommer med såpass rimelige billetter til BUD fra OSL, som de har fra CPH, så tror jeg virkelig Norwegian kan få noe å slite med...
Nå har jo MA måttet gi seg to ganger før i konkuranse med DY. Selv da de nedgraderte til F70 greide de ikke å få suksess på OSL. Tror ikke situasjonen er så veldig annerldes nå.

Nå har jo MA måttet gi seg to ganger før i konkuranse med DY. Selv da de nedgraderte til F70 greide de ikke å få suksess på OSL. Tror ikke situasjonen er så veldig annerldes nå.

Ikke vær for sikker på det. Husk at LOT, som også var inne på det samme markedet, nå har forsvunnet. I tillegg har CSA kuttet kraftig.

Du kan jo se til CPH, hvor Malev har to dagelige avganger med Boeing 737-800, og Norwegian nå har en dagelig avgang. Kan ikke se at det er så veldig annerledes på OSL.

Malev opererer med priser fra CPH, slik jeg kan se, som ligger på rundt 800kr, alt inkludert. Det er grenser for hvor mye Norwegian kan dumpe prisene.

Eh.. MA starter vel opp nye ruter for å tjene penger, ikke for å dumpe prisene for å fylle flyene.
Som sagt, de har ikke klart det før. At de klarer det på CPH (om de i det hele tatt tjener penger på den ruten) har lite med saken å gjøre.

Lurer på hva det er Malev mener har forandret slik at de mener det skal gå bedre denne gangen?
Nå er det jo langt fra sikkert de starter opp. Har mine tvil i grunnen.

Eh.. MA starter vel opp nye ruter for å tjene penger, ikke for å dumpe prisene for å fylle flyene.
Som sagt, de har ikke klart det før. At de klarer det på CPH (om de i det hele tatt tjener penger på den ruten) har lite med saken å gjøre.

Lurer på hva det er Malev mener har forandret slik at de mener det skal gå bedre denne gangen?
Nå er det jo langt fra sikkert de starter opp. Har mine tvil i grunnen.

Hvorfor skulle Malev søke slots og muligens åpne rute til OSL hvis de ikke tror de kan tjene penger på det?

De tror vel de skal klare det, på samme måte som de har trodd det de andre gangene. Hver gang har ruten gått en sesong, så har de lagt inn årene.
Når de ikke har klart å fylle en F70 med pax som betaler nok til å unngå tap tidligere er det kanskje ikke så rart at man er litt skeptisk nå?

Skal ikke SAS ha noen avgang til MUC på søndager?
Ikke mulig med en weekendtur altså..

Back