Nye ruter Osl 2010

Floey Alitalia noen gang til OSL? De floey til FBU i endel aar, jeg floey selv med dem til Roma via Milano Linate en gang tidlig pa 90-tallet. Jeg tviler vi faar se Alitalia med det foerste. Italia er godt dekket fra Oestlandet, og selskapet er ikke akkurat i vekst.

Iberia burde virkelig proeve seg paa OSL-Madrid siden det naa ikke er konkurranse annet enn fra Ryanair fra Rygge. Dessuten har Iberia som nevnt et svaert godt innenriksnett i Spania og gode videreforbindelser til saerlig Syd-Amerika.

Aer Lingus gaar vel ikke inn paa en rute i konkurranse med SAS, Norwegian og til dels Ryanair.

Ellers kan nok et par interkontinentale komme. Den som lever faar se.

Last edited:
Northwest fløy i 1999 direkte med DC-10-30 mellom Oslo og Minneapolis, og videre til San Francisco. Ruten var en suksess, men den tok visstnok for mye av trafikken som ellers gikk via Amsterdam med KLM og Northwest.

OSL-MSP er nok en rute "nye" Delta ser på - men en ruteavdeling ser nok på mange ruter - så det gjenstår jo å se om ruten kommer lenger enn tegnebordet.

Ser Spanair har 2 daglige avganger fra ARN til Barcelona, rart de ikke snuser på OSL fra MAD snart....

Synes jeg også er merkelig, men de snuser nok. Men heller Iberia enn Spanair.

Spanair har vært et heleiet datterselskap av SAS og morselskapet har nødvendigvis hatt kontroll over selskapets ruteportefølje, særlig på konkurrerende strekninger. SAS flyr Oslo-Barcelona, men ikke Stockholm-Barcelona - og det kan være en grunn til at Spanair flyr sistnevnte (og ikke førstnevnte) rute. Både SAS og Norwegian har lagt ned sine ruter mellom Oslo og Madrid, og når ingen av dem klarer det, er det ikke så rart at spanske selskaper også tviler på denne ruten. Markedet - og betalingsvilligheten - er mye større til f.eks. Malaga og Alicante.

Dere nevner bare Spanair og Iberia - men Air Europa bør være en like interessant kandidat om selskapet øker flyflåten igjen.

Last edited:
Spanair har vært et heleiet datterselskap av SAS og morselskapet har nødvendigvis hatt kontroll over selskapets ruteportefølje, særlig på konkurrerende strekninger. SAS flyr Oslo-Barcelona, men ikke Stockholm-Barcelona - og det kan være en grunn til at Spanair flyr sistnevnte (og ikke førstnevnte) rute. Både SAS og Norwegian har lagt ned sine ruter mellom Oslo og Madrid, og når ingen av dem klarer det, er det ikke så rart at spanske selskaper også tviler på denne ruten. Markedet - og betalingsvilligheten - er mye større til f.eks. Malaga og Alicante.

Dere nevner bare Spanair og Iberia - men Air Europa bør være en like interessant kandidat om selskapet øker flyflåten igjen.

SAS flyger Stockholm-Barcelona under sommaren och har gjort så sen några år tillbaks!!
Spanair la för ett tag sen ner ARN-MAD tyvärr (IB forstätter dock) och ökade istället på till 2x ARN-BCN.

US Airways har vel samme mangel på widebodys som Continental, har de ikke? Så ruten fortsetter vel med 757, iallefall inntil videre.

Nja, vet ikke om det skyldes så mye mangel på widebodies, men heller at 757-200 er en ganske ideell maskin i forhold til behovet på OSL-PHL ruten deres

Nja, vet ikke om det skyldes så mye mangel på widebodies, men heller at 757-200 er en ganske ideell maskin i forhold til behovet på OSL-PHL ruten deres

Nå skal vel US kvitte seg med sine 757 innen kort tid, så det ligger i opplysningene jeg har fått at 330 skal inn fra 2011.

Mulig noen vet mer om dette!?

Nå skal vel US kvitte seg med sine 757 innen kort tid, så det ligger i opplysningene jeg har fått at 330 skal inn fra 2011.

Mulig noen vet mer om dette!?

Det är väl 767 som försvinner. Tror inte att US tar bort sina 757?

330'ene skal erstatte de loslitte 762'ene i foerste omgang. De 757'ene som brukes innenlands skal nok erstattes foerst og det er bestilt A321 for dette. ETOPS-maskinene er blant de nyere og jeg tviler paa at de forlater flaaten med det foerste.

330'ene skal erstatte de loslitte 762'ene i foerste omgang. De 757'ene som brukes innenlands skal nok erstattes foerst og det er bestilt A321 for dette. ETOPS-maskinene er blant de nyere og jeg tviler paa at de forlater flaaten med det foerste.

Det er uansett snakk om å oppgradere til 330 fra 2011 og da som helårsrute.
Tiden får vise om det består!

da er første tråd oppdatert med følgende:

NORWEGIAN
Helsinki
Oppstart 29.april.
(2X mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, 1X søndag)

Last edited:
Blir det ikke noe av Malev sin rute til OSL? Mente at de til og med gav status match dersom en hadde en bestilling med dem?

Blir det ikke noe av Malev sin rute til OSL? Mente at de til og med gav status match dersom en hadde en bestilling med dem?

De har ikke vært ute med noe i media, så tviler vel på at det blir oppstart før sommeren.. Eller? Norwegian tar hele kaka OSL-BUD-OSL. ;)

Er det nytt at COA skal fly 2 Avgagner på Mandager Torsdager og Lørdager?

Ser COA138/COA139 i tilleg til 38/39 på disse dagene fra 29 Mai

Back