Mats Danielsen
ScanFlyer Blue
Snakket med en Malev pilot for noen uker siden, han hadde vist nok hørt snakk i korridorene om en OSL - BUD rute som Norwegian også har bare Malev går til BUD 1 (som er å foretrekke) og Norwegian BUD 2.
Det er omvendt. DY flyr fra T1, Malev fra T2.Snakket med en Malev pilot for noen uker siden, han hadde vist nok hørt snakk i korridorene om en OSL - BUD rute som Norwegian også har bare Malev går til BUD 1 (som er å foretrekke) og Norwegian BUD 2.
Personlig savner jeg LOT, Iberia, Alitalia og Malev og Aer Lingus på OSL.
Av de fem har fire lagt ned sine Oslo-ruter relativt nylig --- om de kommer tilbake er vel mulig, men tvilsomt ....
l Feel Air og Norwegian som definitivt vil satse på byer som Beijing,
Husker ikke datoene, men både LOT og Malev ga opp etter at DY startet sine ruter. At disse skulle komme tilbake anser jeg som nærmest utelukket.
Alitalia la vel ned ikke lenge etter flyttingen til OSL og etter restruktureringen er vel en Oslo-rute neppe øverst på lista. Men om noen år - kanskje.
Iberia holdt vel heller ikke ut lenge på OSL. De hadde imidlertid et lett håpløst produkt med mellomlanding i Hamburg på vei til MAD (og flybytte til BCN). De burde vel egentlig ha forutsetninger til å gjøre det brukbart, men er ikke sikker på om de er offensive nok til å prøve seg på nytt ..
Aer Lingus har aldri fløyet til Oslo til tross for periodevise rykter ..
Won't happen. Man må ha trafikkrettigheter for å kunne fly til Kina, og SAS/Air China sitter trygt på disse inntil eventuelt en ny luftfartsavtale blir forhandlet fram.
Mitt stalltips foran 2010 - vi har minst 4 nye aktører på OSL i løpet av året (i tillegg til de som allerede er lansert), hvorav 2 er nye IC.
...og da regner jeg med at US til PHL ikke er en av dissespennende!
Seoul og Beijing? Eller kanskje en destinasjon til i USA?
Seaul og Seattle er mitt tips.
Hva med Minneapolis... som OSL hadde for mange år siden ?
Hva med Minneapolis... som OSL hadde for mange år siden ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.