Her tar du mye feil. For det første; Braathens(SAS) har skjelden skapt ruter pga ledig materiell, og spesielt Ruten Molde-Barcelona ble skapt etter sterkt ønske fra Bennet i Molde. Ruten gikk på lørdager den gang, og gikk skjelden med fulle fly. Når flyet kom tilbake til Molde lørdag ettermiddag, gikk den i rute fra Molde til Oslo, med gjennomsnitt 45 pax. Ruten ble flydd fast med 737-700. Det ble forsøkt samme flyvning året etter, men da ble det NEI. SAS har vel aldri solgt bare t/r billetter vel?? Isåfall bare til Molde. Mulig kundestrømmen kan komme fra Sunnmøre eller Nordmøre hvis en rute starter til nye destinasjoner. Men.. Aberdeen er spesielt for de som er på Norsk sokkel. Det er veldig mange der som flys inn til ksu, eller bgo. Disse ønsker neppe å reise til Molde for å reise videre. Derfor har oljeselskapene leid inn egne fly, de gidder rett og slett ikke vente på noen selskaper skal starte opp ruter. Leier man fly, da kan man fly når de ønsker. Ikke med et selskap som er ledig i visse perioder i døgnet. Tilbud skaper etterspørsel, du har helt rett. Men dessverre, Molde er rett og slett for liten til å skape denne etterspørselen.