• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye ordre til Embraer

Someone

Moderator
Medlem
Ser ut som om det var en god dag for Embraer igår og nye ordre på tilsammen 27 fly kom inn

Først har KLM bestilt 7 nye Embraer som F-50 erstattning. Vet ikke helt om de har bekreftet typen, men sjansen er vel stor for at det blir E-170 hvis det skal erstatte F-50? Noen som er kan nederlandsk her som gidder oversette?

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=30700
KLM zet in totaal zeven opties op vliegtuigen om in een definitieve bestelling


Også har argentinske Austral bestilt 20 E-190

http://www.embraer.com.br/institucional/download/2_067-Com-VPC-E190_AeroArg-I-09.pdf
Embraer signed Austral Líneas Aéreas, from Argentina, for
the sale of 20 EMBRAER 190 jets. The contract will go into effect after
fulfilling certain requirements, and that should take place within two
months. Delivery is expected to begin in the first semester of 2010.
 
Ser ut som om det var en god dag for Embraer igår og nye ordre på tilsammen 27 fly kom inn

Først har KLM bestilt 7 nye Embraer som F-50 erstattning. Vet ikke helt om de har bekreftet typen, men sjansen er vel stor for at det blir E-170 hvis det skal erstatte F-50? Noen som er kan nederlandsk her som gidder oversette?

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=30700


Gidder ikke oversette alt og har ikke sjekket om Google gjør en god jobb. Men kort sammenfattet så har KLM benyttet seg av 7 opsjoner nå. De har ennå ikke bestemt seg om det blir E170 eller E190, det kan de avgjøre senere. Flyene vil ikke direkte erstatte F50. Mest sansynlig vil F70 settes inn på de rutene som det brukes F50 nå.
 
Så vidt jeg leser den nederlandske artikkelen er det ennå ikke bestemt om KLM skal ha 170- eller 190-utgaven.

Meningen later å være at F70 skal erstatte F50, og så skal Embraer erstatte F70.
 
Får vel en brukbar kapasitetsøkning også da...

Javist og økte drivstoffkostnader. Nå vet jeg ikke hvordan forbruket på F50 og F70 men jeg vil tro at sistnevnte bruker en del ekstra. Så gjenstår det å se om økt kapasitet veier opp for økte kostnader.
 
Ser ut som om det var en god dag for Embraer igår og nye ordre på tilsammen 27 fly kom inn

Først har KLM bestilt 7 nye Embraer som F-50 erstattning. Vet ikke helt om de har bekreftet typen, men sjansen er vel stor for at det blir E-170 hvis det skal erstatte F-50? Noen som er kan nederlandsk her som gidder oversette?

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=30700


Gidder ikke oversette alt og har ikke sjekket om Google gjør en god jobb. Men kort sammenfattet så har KLM benyttet seg av 7 opsjoner nå. De har ennå ikke bestemt seg om det blir E170 eller E190, det kan de avgjøre senere. Flyene vil ikke direkte erstatte F50. Mest sansynlig vil F70 settes inn på de rutene som det brukes F50 nå.

Var det det som stod der ja, skjønte ikke hele greia, stod også noe om at E-190 rommet hundervis av passasjerer, mens E-170 rommet 80 :lol:
 
Tror det er smart av KLM å bestille fly som gir dem litt ekstra kapasitet, sånn at de kommer inn forløpende samtidig som markedet begynner å øke igjen. Forhåpentligvis i alle fall.

Håper E170 og E190 vil dukke opp på TRF med tider og stunder, da må iallefall jeg ta turen dit neste gang jeg skal fly KL ;)
 
Tror det er smart av KLM å bestille fly som gir dem litt ekstra kapasitet, sånn at de kommer inn forløpende samtidig som markedet begynner å øke igjen.

Jeg vet ikke jeg. De Fokker 50 de har nå og som de har brukt i mange år dekker nok et behov på flere mindre ruter. Finanskrisen er noe som kom litt plutselig og har derfor ikke noe med kapasiteten på KLM's fly å gjøre. Om flytrafikken går tilbake til samme nivå som tidligere så er det ikke sikkert at KLM plutselig har behov for større fly en det de hele tiden har hatt.
 
Back
Top