Nye intercont-destinasjoner?

De (SAS IC) rapporterer vel snart 99% kabinfaktor og stagnasjon i veksten, og konkluderer da med at det allikevel ikke er behov for flere fly :rolleyes:

SAS kjøpte kanskje feil fly i sin tid for A330 var åpenbart for stor til Oslo-New York-ruten som for øvrig bare gikk tre ganger i uken. Da SAS kvittet seg med sine 14 767-300ER og satt inn 11 A330/A340 ble det færre, men større fly tilgjengelig. Dermed ble OSL skviset ut. Jeg har tro på at både Oslo-New York og Oslo-Bangkok kan komme, men da må SAS skaffe seg mer materiell, og skal det komme fort, må det bli brukt materiell. Det er uansett mulig - se på hva f.eks. Swiss får til. Stockholm-Tokyo er vel også en rute SAS er interessert i å åpne.

Rent propaganda utspill nå like før Krabi angivelig skal komme. Dessuten, andre selskap får da tak i brukte A340/A330 uten problemer....nye ruter fra OSL vil også tappe fra CPH/ARN da SAS etter sigende skal ha mye pax på Norge på disse rutene...og innen de klarer og hoste opp fly så er konjunkturen så nedatgående og muligens har nye hendelser i verden ført til at det ikke er aktuellt.

Jepp, var akkurat det samme før CO startet EWR-ruta, da vurderte plutselig SAS å starte opp igjen. Kan noen forklare meg hvorfor SAS aldri starter nye ruter før det er en konkurrent på ruta?

De nye rutene skal jo uansett ikke startes før SAS har spart flere milliarder, så helvete rekker vel å fryse over innen den tid. :p

Last edited:
Rent propaganda utspill nå like før Krabi angivelig skal komme. Dessuten, andre selskap får da tak i brukte A340/A330 uten problemer....nye ruter fra OSL vil også tappe fra CPH/ARN da SAS etter sigende skal ha mye pax på Norge på disse rutene...og innen de klarer og hoste opp fly så er konjunkturen så nedatgående og muligens har nye hendelser i verden ført til at det ikke er aktuellt.

Der traff du blinken MD11 :devot:

Jeg ler så jeg griner:

Fra Aftenposten:
Men før SAS satser nytt, må selskapet gjennom sin påbegynte økonomiske hestekur som tar sikte på milliard-innsparinger. SAS har satt 18 fly på bakken, kuttet i staben og lagt ned en rekke ruter i det skandinaviske markedet i et forsøk på å rette opp økonomien.

Det blir først etter at denne krisen er over, at SAS tenker på de nye langrutene. Dueholm sier til at 2008 har vært et katastrofeår for flyindustrien, men at 2009 sannsynligvis blir enda verre fordi veksten faller.

= NEVER!!!!!!!!

Dessuten er jo disse rutene et speil blankpusset med selvmotsigelser.

Nei, makan til pisspreik fra SAS IC!

Det er greit og poenget er tatt om at SK IC overhodte ikke ser marked fra OSL. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor man må fortsette med dette tøyset med å komme med slike tøysete uttalelser hver fjerde måned om OSL-NYC og OSL-Bangkok. Fordi man vil skremme andre selskaper? Det er egentlig blitt en parodi hele saken.

Det er greit og poenget er tatt om at SK IC overhodte ikke ser marked fra OSL. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor man må fortsette med dette tøyset med å komme med slike tøysete uttalelser hver fjerde måned om OSL-NYC og OSL-Bangkok. Fordi man vil skremme andre selskaper? Det er egentlig blitt en parodi hele saken.

Korrekt. Det forteller jo bare hvor userriøst hele den delen av SAS er.

Nei de får slippe Tommy777 til med brekkjern og sparkel!

Rent propaganda utspill nå like før Krabi angivelig skal komme.

Tror jeg også. Rutene det er snakk om er jo KUN der de vil ha konkurranse (CO til EWR, Krabi til BKK). De skal vel bare late som de ikke sitter tapt bak en vogn og ser på, selvom vi alle vet at det er nærmere sannheten.

...også blir CO i *A, SAS kan selge code-share, og vips så "trengte" de ikke å fly selv..

Ja, OSL-NYC er vel helt håpløst når CO blir en del av Star-familien?

Hvorfor det egentlig?
CO sin OSL-rute går jo så det suser. SK og CO kunne delt den, med en WB-avgang tidlig på formiddagen og en NB-avgang på ettermiddag. Code-share feed i begge ender. Det tror jeg hadde vært vinn-vinn for SAS og CO, taperen hadde blitt KL, LH og andre konkurrenter.

SAS har/hadde jo jævlig mye å gjøre med US' rute på ARN å gjøre... Så * behøver ikke bety alt.

(Selvom jeg faktisk la merke til at det var en del amerikanere(spesielt) som drog PHL-ARN-OSL, hvor siste legget var med SAS(obviously)).

Nå som EWR og BKK pr. idag er dekket og kommer til å bli av henholdsvis CO og Kair, er det vel heller bedre med ruter til ORD og (eller) ATL? Hva tror dere?

Amen vilket gnäll. Väldigt tydligt att det finns en våldsam bitterhet som ska fram varje gång SAS kommer på tal här inne. Börjar bli tjatigt.

Back