Nye FlyBe (2021) -> Konkurs Jan'23

Re: Nye FlyBe (2021)

LHR rutene er jeg også litt usikker på hvordan skal gå uten feed? Men kanskje de planlegger interline med andre aktører der? Gamle FlyBe feedet vel endel og hadde vel et slags samarbeid med KLM

LBA går nok fint. Ingen konkurranse så vidt jeg vet + passende flytype.

BHD... Mye konkurranse, men FlyBe vil ha et stort nettverk derfra, så de vil nok ha en god del avtaler med næringslivet pga de andre rutene derfra, og da går nok LHR-ruten bra av den grunn.

LHR-AMS... dess mer jeg tenker på det dess merkeligere blir denne ruten. De flyr altså fra begge de andre LHR-destinasjonene direkte til AMS. Feed med selskaper som selv flyr direkte med langt høyere frekvens høres usannsynlig ut. Det eneste jeg kan tenke er at det kanskje er som et supplement for LBA/BHD-baserte til å fly via LHR på alternative tidspunkter? Eller evt. som en posisjoneringsflyvning med passasjerer (LHR-AMS er ikke store avstanden)?

Men tar ikke toget fra Leeds til London rundt 2,5 time?

2 timer tenker jeg vi sier. Har tatt det noen ganger.

Likevel, om man skal videre fra LHR så er det et alternativ. Vi snakker tross alt ikke om 10x A320 eller lignende her -- og et ganske stort befolkningsgrunnlag.

2 timer tenker jeg vi sier. Har tatt det noen ganger.

Likevel, om man skal videre fra LHR så er det et alternativ. Vi snakker tross alt ikke om 10x A320 eller lignende her -- og et ganske stort befolkningsgrunnlag.

Men det tar vel oss inn på det som var poenget mitt, de trenger samarbeid med noen til/fra LHR ;)

Men det tar vel oss inn på det som var poenget mitt, de trenger samarbeid med noen til/fra LHR ;)
Jeg tenkte umiddelbart at de hadde fått til et samarbeid med BA, som før covid fløy ruten. Men ser ikke ut som om det er mulig å bestille noe fra LBA på BA sin hjemmeside.

Ellers har billettsalget startet.

FOcMEoVXMAExOQm

Jeg tenkte umiddelbart at de hadde fått til et samarbeid med BA, som før covid fløy ruten. Men ser ikke ut som om det er mulig å bestille noe fra LBA på BA sin hjemmeside.

Ellers har billettsalget startet.

FOcMEoVXMAExOQm

Virgin hadde vært mer logisk, ettersom gamle Flybe nesten ble Virgin Connect -- og de nåværende eierene var med i det konsortiumet.

Kan se en logikk i å bruke Flybe som tilbringer til Virgin Atlantic.

Logisk sett T2. T3 tar ikke domestic og T4 er fortsatt stengt. BA har ikke plass til alle egne flyvninger engang på T5.

Ser ut som T2 stemmer ja

Med av G-ECOR sist uke, så har de vel 4 Q400 tilbake i drift, og ytterligere 2 på vei.

Ser ut som alle hittil er leaset fra NAC

Dash 8 -402 4248 G-ECOR flyBe delivery 05may22 EXT-BHX

Da legges det til flere ruter og frekvenser fra slutten av oktober

https://www.aviation24.be/airlines/...for-winter-2022-23-and-adds-new-destinations/

New winter flights will commence on 30 October and include additional routes and frequencies from London Heathrow to Newquay, Birmingham to Belfast City, Belfast City to East Midlands and Southampton to Glasgow.

Due to high demand, flybe will continue to offer international flights from Belfast City, Birmingham, East Midlands and London Heathrow to Amsterdam. Customers can either visit and enjoy Amsterdam’s famous canals and other attractions, or connect to destinations in Europe, North America, Asia, the Middle East, or Africa.

Ser at de to siste tilskuddene i flåten G-EXTA og G-EXTB ikke er tidligere FlyBe maskiner, men derimot kommer fra LOT og er leaset fra NAC. Så tydeligvis går de nødvendigvis ikke bare for sine "egne" brukte maskiner

Ja, det holdt ikke lenge. Men nå må det vel være slutt?

efbeb3f5dbc00f23919a6b62fce38504.jpg

Jaja… ikke veldig overraskende. De kom seg aldri skikkelig tilbake.

Ledige slots på Heathrow… så får vi se hvem de går til. Mistenker at de ligger på en innenrikskvote og vil falle til BA. Ingen som riktig har klart å konkurrere på innenriks på LHR siden BMI forsvant…

Ingen som riktig har klart å konkurrere på innenriks på LHR siden BMI forsvant…

Du mener da BA tok over BMI. BA gjør det de kan for å sikre seg monopol de også. De eneste som ser ut til å klare seg er Loganair som har holdt på med sitt siden 1962. En gang var de en av de aller største på britisk innenriks, så hvem vet...

Back